וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל קמור עונה לשאלותיכם

25.5.2010 / 10:51

ישראל בן-חיים, מנכ"ל קמור התארח כאן בוואלה! רכב וענה לשאלותיכם הנוקבות בנושאי שירות, ביטוח, מחירים ועוד

במסגרת פינה חדשה שנוסדה כאן בוואלה! רכב, אנו מארחים את האנשים החשובים בענף הרכב בישראל ומאפשרים לכם גולשינו להעלות שאלות, טענות ותהיות אחרות אליהם.

האורח הראשון שלנו כאן הוא ישראל בן-חיים, מנכ"ל ישראייר לשעבר ואיש חיל האוויר (אל"מ), שנכנס בחודש מרץ 2009 לתפקידו כמנכ"ל קמור, יבואנית מכוניות ואופנועי ב.מ.וו והוסקווארנה, וכן מותג מיני לישראל. להלן תשובותיו לשאלות הנבחרות שלכם.

פרידריך הגדול: מדוע מחירי הרכב אינם יורדים במקביל לירידת היורו? הרי כאשר היורו עלה, היבואנים מיהרו להעלות את המחירים בהתאם? מדוע זהו כיוון חד סטרי?

פרידריך היקר,
קמור לא העלתה את מחירי הרכב במהלך 2009 כאשר היורו טיפס. עם זאת כיום נהנים לקוחותינו מהנחות משמעותיות בגין ירידת היורו, הדבר נכון לכל הדגמים.

ציון דאי: ברשותי רכב BMW 330i קבריולט שרכשתי לאחרונה, ואיני מצליח לבטח את הרכב בשום חברת ביטוח, בביטוח מקיף. האם אוכל לקבל עזרה מכם?

שלום ציון,
איני יודע מדוע נדחית ע"י חברת הביטוח, ככלל כל הרכבים הנמכרים על ידינו מבוטחים ללא כל בעיה. אתה יכול לפנות לנציגת חברת הביטוח העובדת אתנו - סימה – טל' 03-6899000.

אופיר: איך יכול להיות שמסרק הגה מתקלקל אצלי ב-320 2007 לאחר פחות מ-50,000 ק"מ והחברה לא לוקחת על זה אחריות? כשאני קניתי BMW מראש שילמתי פרמיה על תקלות שכאלו שציפיתי שלא יתרחשו ובמידה וכן מתרחשות אני מצפה שהחברה תיקח על עצמה 100% מהתיקון. זה חלק שעלותו כחדש באזור ה-17 אלף שקל. בנוסף, בתשעת החודשים האחרונים נאלצתי להחליף משאבת ואקום, מדחס מזגן ועדכון תוכנה.

שלום אופיר,
תקופת האחריות הינה 24 חודש, אין בידי את פרטי המקרה אך אם תפנה אלינו באמצעות מנהל השרות בטל' 054-5203940 נשמח לסייע ככל שניתן, כפי שאנו נוהגים בד"כ במקרים בהם פגה האחריות.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית

DZ: כמה מכוניות מגיעות לארץ דרך יבוא אישי ממותג BMW? כלמוביל עברו לאחרונה למכור רק מוניות כי אין לקוחות בארץ בגלל המחירים המוגזמים. האם גם קמור בדרך לשם? המחיר שאתם רוצים על רכב חדש הוא כפול מיבוא אישי אז למה לא להוריד את המחירים?

שלום DZ,
בשנת 2009 הגיעו לארץ כ-120 מכוניות במוו ביבוא אישי, חלקם ע"י תושבים חוזרים. מספר זה נמוך בכ 50% מהיקף היבוא האישי של דגמים אלו ב-2008. במקביל גדלו מכירות קמור בכ-25% ב-2009. עובדות אלו נובעות בין היתר מכך שלקוחות רבים שרכשו בעבר רכב ביבוא אישי (ברב המקרים רכב יד שנייה) הבינו כי המציאה אינה גדולה כל כך והסיכון אינו קטן. אתה מוזמן לבוא לאולמות המכירה ולהיווכח בעצמך כי הפרש המחירים, אם ישנו, הוא זניח.

אסף: בתור עצמאי בתחום הפרטי והמכובד, חשבתי לרכוש לעצמי מכונית מפוארת מתוצרת גרמניה. הבעיה היחידה שלי עם BMW היא התדמית שיש למכונית ואני מתכוון לכך שכל עבריין במדינה נוסע על BMW. אני גם יודע שקמור מסייעת בהנחות מפליגות לאותם עבריינים ומשמרת אותם כלקוחות פרימיום. מתי, אם בכלל, חברת קמור תגיע להחלטה אסטרטגית שהיא מעוניינת לשנות תדמית ואני מתכוון לכך שהחברה תתחיל לשווק את המכוניות לכולם באותו מחיר וללא תנאיי כניסה משופרים לנ"ל?

שלום אסף,
אתה בעצמך קובע כי מדובר בתדמית, תדמית אינה בהכרח משקפת את המציאות. אנחנו גאים בלקוחותינו, רובם המכריע הנם אנשי עסקים מצליחים ובעלי מקצועות חופשיים אשר יודעים להעריך איכות ואינם מוכנים להתפשר.

רוני: מתי ואם יש סיכוי שחטיבת האופנועים של ב.מ.וו תגיע לידי כל שכבת כלל האוכלוסייה או שתישאר בנישה של יוקרה שניתנת להשגה רק לעשירים בלבד?

שלום רוני,
שאלה מצויינת, גם אני סבור שהגיע העת לתת ליותר ויותר אנשים להנות מחווית הנהיגה המדהימה באופנועי ב.מ.וו והסקווארנה. היות וכך פנינו ליצרן וזכינו לקבל סיוע אשר מאפשר לנו לצאת השנה במבצעי מכירות מיוחדים לשני המותגים, עקוב אחרי הפרסומים באינטרנט.

איליה שנברגרס: למה מכוניות מיני יקרות כל כך? ואני לא מקבל את התשובה שזה המחיר הריאלי בהתאם למחיר הרכישה מהיצרן. בדקתי מחירים בבריטניה והפלא ופלא, מיני קופר עולה קצת יותר ממכוניות סופר מיני "עממיות". ההשוואה הכי מתבקשת היא לפז'ו 207 1.6 עם אותו מנוע במחיר די דומה שם. בארץ הפער הוא כ-80 אלף שקל. האם לא מדובר במקרה קלאסי של מיצוב אגרסיבי שבו המחיר מנסה להגדיר את המוצר? אגב, לפי סיכומי המכירות בשנים האחרונות, ללא הצלחה מרובה.

איליה שלום,
החל מתחילת השנה אנחנו מציעים סדרה של מכוניות מיני קופר במחירים נמוכים ממה שהיה בעבר. ירידת היורו מסייעת גם היא. חשוב לי לציין כי המיני מעניקה לנוהגים בה חוויית נהיגה וחגיגת עיצוב אשר אינה קיימת בדגמים אותם ציינת. המיני תוכננה ונבנית על פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר של במוו והיא מכונית יוקרה לכל דבר ועניין.

חמי: מדוע יבואנים שלהם כלי רכב מאוד איכותיים ובעיקר עם מנועי דיזל טובים כל כך לא דוחפים לשינוי תחבורתי? המנועים האלה מעולים ולכן הם תמיד מובילים באירופה. האם קמור מתכננת לקחת צד פעיל בנושא? כי שמתי לב שבשנים האחרונות צמצמתם מאוד את היצע הדיזל בישראל.

שלום חמי,
מפיך לאוזני אנשי האוצר. אכן מנועי דיזל עדיפים מכל בחינה בעיקר לאור העובדה שבשנים האחרונות מנועי הדיזל של ב.מ.וו שוכללו והם מובילים בביצועים ובצריכת דלק. סדרה 5 החדשה דיזל צורכת החל מ-5 ליטר ל-100 ק"מ (20 ק"מ לליטר – העורך). לצערי האוצר מעדיף, נכון להיום, שעם ישראל ימשיך לצרוך הרבה בנזין אולי בגלל היקף המס המגיע עקב כך לקופת האוצר. קמור עומדת, יחד עם יבואנים נוספים, בחזית המאבק בנושא והיתה אחת החברות הבודדות שהגישה בג"צ בעניין זה.

בני אסכלוני: רציתי לשאול מדוע הפער במחירים בין רכב שמיובא מחול לרכב שנמכר על ידיכם נאמד במאות אלפי שקלים? מדוע לקוח טוב כמוני שקונה מכם כל חצי שנה רכב היה צריך "להסתדר" בכוחות עצמו כדי לחסוך מאות אלפי שקלים? ומדוע אתם לא נותנים שירות לרכב המיובא מחו"ל?

שלום בני,
אין מצב לחסכון במאות אלפי שקלים וגם לא עשרות אלפים. אשמח להוכיח זאת לך אישית. מרבית כלי הרכב המיובאים ע"י מתווכי היבוא האישי אינם חדשים וחלקם גם מגיע אחרי שהיה בחברות ליסינג. אנחנו מציעים לכל מי ששוקל להביא רכב ביבוא אישי שירות ללא תשלום המאפשר לזהות את מקור הרכב ואמינות הנתונים הנמסרים לגביו. כל מה שנדרש זה ליצור אתנו קשר ולתת את מספר השילדה.

אמיר: אחת הבעיות הקשות של BMW בישראל היא התפיסה שזו מכונית של פושעים וערסים מה שמונע מאנשים כמוני אפילו להיכנס לסוכנות. מה עושה קמור על מנת לשפר את תדמיתה של המכונית בישראל? אגב זה גם התחושה המתקבלת מאנשי המכירות בעולם התצוגה, אם אתה לא נראה להם מתאים לקהל היעד הנ"ל בקושי מתייחסים אליך באולם המכירות.

אמיר שלום,
לשמחתי המציאות שונה. לקוחיתנו נמנים על השורה הראשונה בעולם העסקים. גם אמירתך לגבי מיעוט המבקרים באולמות התצוגה אינה נכונה – אנא בדוק את נתוני המכירות של השנים האחרונות. באשר לערסים – באמת שאיני יודע את מי אתה מגדיר כך ולמה אתה מתייחס, אני מכבד מאד את לקוחותינו ללא שום קשר למוצאם, דתם ומגדרם.

אמיר טל: שלום מדוע אין לכם אולם תצוגה בירושלים - עיר הבירה והעיר הכי גדולה בארץ?

אמיר היקר,
אתה צודק ואכן בימים אלו מסתיימת הקמתו של אולם תצוגה חדש בירושלים, בדרך בית לחם 140 ובע"ה הוא ייפתח ביוני השנה. אתה מוזמן.

מתי: אנשים רבים טוענים שתמחור הגרמניות יקר מדי, במיוחד של הסידרה אחת, אשר נותנת לעיתים קרובות חווית נסיעה ואיכות נהיגה לא הרבה יותר משופרת מאשר טויוטה קאמרי פרימיום לדוגמא שנמצאת באותו טווח מחיר, האם לא כדאי להוריד את המחיר כדי שיתאים יותר לשווי המכאני גרדה שלה ולא רק לשם מותג?

שלום מתי,
סדרה 1 נמכרת היום במחיר של החל מ-169 אלף שקלים. זה מחיר הוגן לרכב בעל מנוע 2 ליטר והנעה אחורית עם כל היתרונות של BMW.

יניב: האם בכוונת קמור עקב כניסת רפורמת היבוא המקביל הם ייבוא מכוניות גם מארה"ב ועקב כך הם יורידו את מחירי המכוניות?

יניב שלום,
היינו שמחים לרכוש רכבים במחירים יותר נמוכים אך לצערי אין הבדל בהיבט המחיר בין רכב המיוצר ע"י BMW לשוק הגרמני או לשוק הישראלי.

ברוך: אני מחזיק ברשותי מיני קופור שנת 2002 ואני מאוד מאוד מרוצה מהרכב וכמו כן מהמוסך המורשה שמטפל לי ברכב (שאולי באילת), אבל לצערי עקב התיישנות הרכב עלי להחליף כמה חלקים שלצערי אני לא מבין למה המחיר כל כך יקר כשהמוצר נקנה אצלכם, לדוגמה: רכשתי פנסים קדמיים ישירות מהחברה דרך אתר האינטרנט ושילמתי כולל מיסים והובלה 1,400 שקלים לזוג - אצלכם בחברה דרשו 1,700 לפני מע"מ לכל אחד. רכשתי רדיאטור שעלה לי 1,100 שקלים כולל הובלה (לא דרשו מס) לעומת 3,400 לפני מע"מ אצלכם. וכדי להמחיש כמה אני דואג לרכב אז גם את המגב האחורי רציתי לרכוש אורגינל מהחברה ואתם דרשם 150 שקל לעומת 20 שקלים. לצערי אני אצטרך להחליף את הגיר ונראה לי שהמוסך פשוט מתבייש ליידע אותי במחיר. שאלתי היא, למה החלפים אצלכם כל כך יקרים?

שלום ברוך,
אשמח אם תיצור קשר עם מנהל השירות שלנו בטל' 054-5203940. אנחנו ככלל מנסים לסייע ללקוחותינו ככל האפשר כולל בדרך של הקטנת עלויות אחזקה, גם במקרה שלך נעשה את המירב.

גל בורכו: מדוע סדרה 1 מציגה פערי מחיר משמעותיים בדגמי הקבריולה (הלא נפוצים) לעומת שאר דגמי הסדרה הנ"ל? בנוסף, פערי המחיר לעומת ארה"ב משמעותיים גם ברכבים שמתומחרים זהה וזולים יותר בארץ, האם יהיה שינוי מחיר בעתיד? והאם תתנו תשובה ליבוא המקביל או האישי? אפילו ברמת האחזקה של הרכבים?

שלום גל,
סדרת 1 קבריו נמכרת במחיר של בין 250 ל-300 אלף שקלים תלוי בדגם ובהנחות הקיימות בעת המכירה, זהו פער סביר לחלוטין משום שקבריו היא בעצם מכונית שונה לגמרי, מאובזרת יותר וחזקה יותר. אגב בקרב לקוחותינו היא נחשבת כאחת העסקאות הטובות בשוק מכוניות היוקרה קבריו.

רועי ב.: מדוע הפער בין ייבוא סדיר של רכב בסיסי לייבוא אישי של רכב מאובזר עומד על מאות אלפי שקלים? איזו הצדקה יש לשלם אצלכם 150-200 אלף ש"ח יותר מאשר בייבוא אישי?

שלום רועי,
רבים וטובים חוזרים וממחזרים טענה זו. האם בדקת, אתה אישית, את הנושא? האם השווית רכב חדש מיבוא אישי לרכב חדש הנמכר על ידינו? מזמין אותך לבדוק את הנושא, באמת.

שלמה אלסטר: בשנים 1992 עד 2006 הייתי לקוח נאמן של המותג ב.מ.וו. החזקתי בבעלותי באותה התקופה שתי מכוניות (אחת של זוגתי והשניה שלי). בנוסף הייתה מכונית שלישית מהמותג ברשותה של בתי... התנהלות חברתכם שבאה לידי ביטוי במקצועיות שנויה במחלוקת, בתמחור מעורפל בזמן רכישת מכונית (תנודתיות מעוררת תמיהה) וכמובן במסגרת הטיפולים והתיקונים גרמה לנו לנטוש את המותג ולחבור לאודי שם התקבלנו "באהבה" ומאז שנת 2006 אנחנו כבני בית שם... שאלתי למנכ"ל נובעת מהרצון להבין את קוד השרות, המכירות (תמחור דיפרנציאלי) ויחס לקוח נותן שרות שלאורם את מתפעלים את חברתכם.

שלום שלמה,
צר לי שלא נתנו מענה מלא לצרכיך, איני יכול להתייחס לעבר הרחוק משום שהגעתי לחברה רק ב-2008. אני יכול להבטיח לך כי חלו בחברה שינויים רבים ורובם, כך אני מקווה, לטובה. אני לא יכול לקבוע כי הגענו אל הנחלה בתחום השרות אך יש לנו יותר ויותר לקוחות מרוצים. אשמח להיפגש עמך לשמוע את הערותיך בפירוט ולהציג לך חלק מפעילותינו בנושא.

איציק: ברצוני לדעת למה ומדוע מכוניות מיני יקרות כל כך והאם יגיעו לישראל דגמים נוספים ממותג זה בקרוב?

שלום איציק,
כפי שהסברתי לעיל, אנחנו מוכרים כיום מיני קופר במחירים נמוכים מבעבר, הדגם העיקרי החדש שצפוי להגיע לארץ לקראת סוף השנה הוא הקאונטרי מן 4 דלתות, רכב מדהים. אתה מוזמן לראות את הרכב באתר: www.mini.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully