וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטלדיזיין בידי פולקסווגן

ירון אדרי

26.5.2010 / 13:12

קונצרן הענק מגרמניה ממשיך להצטייד בחברות בנות. רכש 90.1 אחוזים ממניות סדנת 'איטלדיזיין ג'יוג'ארו' האיטלקית

קונצרן פולקסווגן רכש את השליטה בסדנת הרכב האיטלקית 'איטלדיזיין ג'יוג'ארו', ובכך הוא מאשר את הדיווחים והשמועות המוקדמים. תאגיד הענק מגרמניה מחזיק כעת ב-90.1 אחוזים ממניות הסדנה, וכן הוא בעל הזכויות בשמה ובפטנטים שהמציאה במרוצת השנים. מי שלמעשה תחזיק באיטלדיזיין היא למבורגיני, הזרוע האיטלקית של אודי שבבעלות פולקסווגן, ככל הנראה משיקולי מס. יתר 9.9 אחוזים מהמניות תישארנה בידי משפחת ג'יוג'ארו. סכום העסקה לא נמסר.

לסדנת האיטלקית יש חלק חשוב בהיסטוריה של פולקסווגן. מקימה ג'ורג'טו ג'יוג'ארו היה זה שעיצב את הדור הראשון לגולף, המכונית שלימים תהיה החשובה ביותר של היצרנית. מכוניות נוספות עליהן חתומה הסדנה הן הדור הראשון לפאסאט, השירוקו המקורית וכן אודי 80 וזאת מבלי להזכיר מכוניות קונספט מרהיבות שלא מצאו דרכן לייצור. עוד טרם ההסכם, בשנתיים האחרונות הייתה הסדנה מעורבת בפרויקט מכוניות הקונספט למשפחת ה-UP!. חיבור מעניין נוסף לוקח אותנו 40 שנים לאחור, כאשר יו"ר פולקסווגן המכהן פרדיננד פיך היה למעשה חניך של ג'ורג'טו בלימודי עיצוב.

איטלדיזיין הוקמה בטורינו בשנת 1968 על ידי ג'ורג'טו ג'יוג'ארו ואלדו מנטובאני. פרט לחטיבת העיצוב הידועה שלה, היא מחזיקה כיום במרכז פיתוח מתקדם ומעסיקה כ-800 עובדים אשר יסופחו ככל הנראה למחלקות הרלוונטיות בתאגיד הגרמני. בראש מחלקת העיצוב ימשיכו לעמוד ג'ורג'טו ובנו פבריציו. הכנסותיה של הסדנה כיום מסתכמות בכמאה מיליון יורו, ובשלב זה לא ידוע אם היא תמשיך לעצב מכוניות עבור יצרניות רכב אחרות.

רכישת איטלדיזיין מגיעה כחלק מתוכנית קונצרן פולקסווגן להיות הגדול בעולם עד לשנת 2018. רק השנה הוא צפוי להציג 60 דגמים חדשים ומחודשים לכל המותגים שברשותו, כמו אודי שחידשה עד כה את פניהם של דגמים רבים כמו גם השקת ה-A8 וה-A1. בפולקסווגן פגשנו את הטוארג החדש ובקרוב תיחשף מחליפת הפאסאט. רכישת איטלדיזיין מגיעה חודשים ספורים לאחר רכישת סדנת קרמן שם צפוי הקונצרן לייצר את מכונית הרודסטר העתידית, וכן רכישת השליטה בפורשה והצטיידות ב-20 אחוזים ממניות סוזוקי היפנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully