וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

89 הרוגים בגלל טויוטה?

ירון אדרי

26.5.2010 / 15:34

ה-NHTSA קושר את דוושת התאוצה הפגומה ל-71 תאונות דרכים שארעו בארה"ב בהן נהרגו 89 בני אדם. במקביל, ציון גבוה לטויוטה במבחני ריסוק

89 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בארה"ב בתאונות בהן היו מעורבות מכוניות טויוטה, זאת בגלל דוושת תאוצה שנתקעה וגרמה להאצה לא רצונית. את הנתון הזה מפרסם איגוד הבטיחות האמריקני NHTSA שממשיך לחקור את 6,200 התלונות שהגיעו אליו בין שנת 2000 ועד לחודש האחרון. מדובר במספר גבוה בהרבה מ-52 ההרוגים שציין האיגוד עד כה. עוד מפרסם האיגוד כי מדובר ב-71 תאונות וכי בנוסף להרוגים, נפצעו 57 בני אדם.

לנוכח הפרסום החדש, בטויוטה מבקשים לציין כי מדובר בהערכות בלבד. "תלונות רבות שמגיעות לאיגוד, לא משנה של איזו יצרנית, חסרות מידע מספק שיכול לעזור במציאת סיבת התאונה האמיתית". בטויוטה מציינים כי ימשיכו לעבוד במשותף עם הרשויות, זאת בעיקר לאחר שנאלצה לשלם קנס בגובה של 16.4 מיליון דולרים בשל הסתרת מידע חשוב לכאורה בנושא זה והיענות איטית לטיפול בו. עוד כנגד היפנית עומדות תביעות רבות מצד לקוחות.

כתשעה מיליון מדגמי טויוטה נקראו למוסכים ברחבי העולם בשל דוושת התאוצה הלקויה וכן שטיחי הרצפה במושב הנהג שהביאו לתקיעתה. היצרנית היפנית מדווחת כי מידי שבוע היא מטפלת בכ-120 אלף מכוניות בארה"ב לבדה וכי עד כה תוקנו הדוושות בכ-1.7 מיליון יחידות ובמספר דומה של מכוניות טופל נושא השטיחים.

אלא שלא רק כאן בעיותיה של טויוטה שבמהלך החודשים האחרונים פירסמה עוד ועוד קריאות לתיקון. האחרונה שבהן כוללת כ-10,000 מכוניות ברחבי העולם מסדרת LS של חטיבת היוקרה לקסוס בהן נמצאה בעייה במערכת ההיגוי האלקטרוני. בארה"ב הופסקה מכירת ה-LS460 וה-LS600h עד לטיפול בבעייה, כאשר זו כבר תוקנה במכוניות שיורדות כעת מפס הייצור ביפן.

ציון גבוה במבחני הריסוק

בצד גל הפרסומים השליליים והקריאות לתיקון הרבות לאחרונה, בטויוטה שמחים בוודאי לשמוע על תוצאות טובות שהשיגו שלושה מדגמיה במבחני הריסוק של ה-IIHS האמריקני. מדובר במשפחתית הגדולה אבאלון, המיניוואן סיינה וכן רכב הפנאי RX למותג היוקרה לקסוס.

הדור האחרון לאבאלון שהושקה ב-2005, עבר לאחרונה עדכון של אמצע החיים. את ריסוק החזית עוברת המכונית האמריקנית בהצלחה כאשר הציון הגבוה ביותר "טוב" נרשם בכל הסעיפים פרט לאחד. בסעיף ההגנה לרגלי הנוסע מלפנים מסתפקת האבאלון בציון "מתקבל על הדעת" וציון זהה לעמידות המרכב בריסוק הצידי. ציון "טוב" מקבלת המשפחתית הגדולה בסעיף חוזק הגג להתהפכות. הדור החדש למיניוואן סיינה שהופיע אף הוא למבחן, רושם ציון "טוב" בכל אחד מהסעיפים שנבחנו וכמוהו הלקסוס RX.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully