וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו: 1,600 ק"מ על טנק

27.5.2010 / 9:20

סדרה 3 הדיזלית של ב.מ.וו נסעה מלונדון למינכן ובחזרה על מיכל בודד תוך שהיא צורכת ליטר סולר לכל 23.5 ק"מ

חטיבת EfficientDynamics של היצרנית הגרמנית יכולה לזקוף לזכותה הישג מרשים. המכונית הכי פופולרית וירוקה מסדרה 3 בגרסת 320 דיזל שברה שיא אישי בצריכת דלק ממוצעת; ה-ב.מ.וו האקולוגית כיסתה טווח של 1,000 מיילים, שהם קצת יותר מ-1,600 ק"מ, כשהיא חוצה את בריטניה מקצה לקצה, עושה סיבוב במולדתה מינכן וחוזרת לנקודת הזינוק ואת כל המסע הזה- על מיכל דלק בודד.

את הב.מ.וו ניווט מנחה ומגיש תכנית הרכב הבריטית לשעבר 'הילוך חמישי', טום פורד. הבריטי ציין במהלך נסיעתו כי זוגתו למבחן תפקדה ללא דופי וכי בתנאי העולם האמיתי המכונית מספקת את שכתוב לה במפרט. "למרות שהמזגן ומערכת השמע לא פעלו ברציפות כדי לחסוך באנרגיה, הקפדתי שהמהירות תהיה ריאלית – 100 קמ"ש ויותר בכבישים מהירים". כך מספר פורד. ל-320 דיזל מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ל' המפיק כ-164 כ"ס ו-38.7 קג"מ החל מ-1,900 סל"ד. מהירותה המרבית היא כ-220 קמ"ש והיא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות בשידוך לתיבה ידנית.

פורד כל כך התפעל מהמכונית שאמר עליה כי הפתיעה אותו בכל פעם מחדש בכישוריה: "אם חושבים על הנתונים שהוצאנו כאן, אפשר להסיק שבמשך שנה שלמה נאלץ הנהג להגיע לתחנת הדלק כתריסר פעמים, לכל היותר. זה פשוט מדהים". בנסיעה בדרך למינכן רשמה הב.מ.וו ממוצע של 25 ק"מ לליטר במהירות ממוצעת של 105 קמ"ש. במהירות של 98 קמ"ש היא התייצבה על נתון מופחת אף יותר.

ה.ב.מ.וו משתמשת בטכנולוגיה משולבת של מנגנון 'עצור וסע', מערך רגרנטיבי לאגירת אנרגיה מכוח הבילום ומערכת היגוי אלקטרונית. בסיום הדרך לא רק צריכת הדלק התבררה כנמוכה מאוד, אלא בתמורה לכך צנחה פליטת ה-CO2 שלה לטווח של 109 גק"מ – שווה ערך לסופר-מיני לוגמת בנזין מההיצע העממי. כבר אמרנו שטורבו-דיזל נקי זה מעולה?

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully