וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן בהתקפת שופינג. רוצה את פרוטון

28.5.2010 / 10:33

הקונצרן הגרמני מנהל מגעים עם חברת פרוטון בבעלותה נמצאת השליטה על לוטוס קארס. ההודעה הרשמית בעוד שבועיים

מסע הקניות של פולקסווגן מגיע השבוע הרחק עד מלזיה. הקונצרן הגרמני שרכש לאחרונה את בית המעצבים של 'איטלדייזין' (90 אחוזים מנתח המניות) נמצא בעיצומן של שיחות אודות האפשרות להוסיף לנכסיו גם את פרוטון המלזית. שני הצדדים מנהלים בימים אלה מגעים קרובים בין עמיתים ובכירים, ונראה כי בתוך פרק זמן של שבועיים בלבד תתגבש העסקה, כך על פי 'רויטרס'. המחיר שישלם הקונצרן עבור פרוטון טרם פורסם.

זוהי איננה הפעם הראשונה שעולה סיקור שכזה מכלי-התקשורת במלזיה לאחר שלפני 3 שנים ניסתה חטיבת פולקסווגן להשתלט על פרוטון. החברה הביעה הסכמה עקרונית דאז לרכוש כ-51 אחוזים מפרוטון, אולם העסקנים בקרב פולקסווגן נסוגו מהחלטתם ופרשו מהמירוץ בטרם נחתם ההסכם. מי שניסו אגב להקדים את פולקסווגן הן סיטרואן-פיג'ו וג'נרל מוטורס, שברגע האחרון ביצעו פניית פרסה בצורה דומה.

פרוטון היא חברת רכב מלזית שהוקמה ב-1983 וכיום מנוהלת בפועל על ידי היו"ר מוחמד נזמי. בבעלותה כ-10,300 עובדים, והיא שולטת על לוטוס שנרכשה על ידה ב-1996. בהיצע המכוניות של פרוטון כלי-רכב מקבוצת הסדאן, הספורט ועוד, ועל פניו נראה כי פולקסווגן שוקלת להרוויח גם מהדומיננטיות של החברה בשווקים המזרחיים, והן מהיכולת הטכנולוגית של לוטוס ששמה אף חזר השנה לסבב הפורמולה 1. הודעה רשמית אודות המכירה תצא בעוד כשבועיים, כך מסר נזמי לכתבים במלזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully