וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תראו מי רץ למבקר המדינה

אבי בר-אלי

28.5.2010 / 7:50

שר התחבורה למבקר המדינה לאחר חודשיים של הליך מכרזי מבזה לבחירת מנכ"ל הרכבת. איך הציבור עשוי להרוויח מבדיקה שכזו?

שר התחבורה ישראל כץ, כך מסתמן, יהיה אחראי לאחד המהלכים המפתיעים - ואם לא היה זה עצוב, אחד המשעשעים - של השנה.

כץ פנה השבוע אל מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, בדרישה לחקור את מעורבותה הפסולה לכאורה של רשות החברות הממשלתיות בהליך בחירת המנכ"ל הבא של חברת רכבת ישראל. בין היתר, טען כץ כי הרשות ומנהלה, עו"ד דורון כהן, ניסו לקדם מועמדים מטעמם בהליך המכרזי. לדבריו, לשם כך הם התערבו באופן פסול בהליך המכרזי שנוהל על ידי ועדת האיתור מטעם דירקטוריון החברה בחודשיים האחרונים. בתקופה זו, בין היתר, שונו תנאי הסף למכרז, נוסף ניקוד תמוה לאחד המועמדים, הופעלו על ועדת האיתור לחצים פוליטיים, פרשו שני מועמדים סופיים, נעצר יו"ר ועדת האיתור, דווח על ניסיונות לפוצץ את הוועדה בכל מחיר והתקיימה הצבעה הזויה נוספת, שהביאה בסופו של דבר לפיזורה של הוועדה.

קשה להבין, לפיכך, במה בדיוק מבקש השר כץ מן המבקר לנבור בכל הקשור להליך המכרזי. האם מתרעם כץ על דרישת רשות החברות מוועדת האיתור להפחית חזרה את הניקוד הגבוה שהעניקה לקצין תחזוקה ראשי בצה"ל, בגין ניסיונו בעבודה מול דירקטוריון ומול ועדי עובדים, ארבעה חודשים לאחר שפרש מתפקידו? האם מוצא כץ פסול בדרישת רשות החברות לבטל את תוצאות ההצבעה, שהעלתה חשש להטיית המכרז מצד שני עובדים הכפופים לו, לאחר שהעניקו ציון 10 למועמד אחד וציון של 0.5 למועמד המוביל? או שמא מתנגד כץ לזימונם של השניים לשימוע ברשות החברות?

יכול להיות שהצדק עם כץ, והמהלך שנקט יתברר בעתיד כשירות מצוין לציבור בישראל. לאחר חודשיים של הליך מכרזי מבזה באופן חסר תקדים, אולי כדאי באמת להכניס את משרד מבקר המדינה אל התמונה, כדי שיאתר סוף-סוף עבורנו מיהי אותה יד נעלמה שהביאה להתפטרותו המפתיעה של מנכ"ל הרכבת יצחק הראל מן התפקיד; מי זו היד הנעלמה שהעבירה לכאורה מסרים שונים אל חברי הוועדה באמצע ההליך המכרזי; האם זו אותה יד שהביאה שני עובדים של משרד תחבורה לשנות באמצע הליך מכרזי את הניקוד לטובת אחד המתמודדים; ומיהי היד הנעלמה שיצרה את החשש להטיית מכרז לכאורה בידי שני עובדים אלה בדיוק.

למעשה, חבל יהיה להותיר עבודה מרובה כל כך בידיו העמוסות ממילא של מבקר המדינה. כדאי יהיה שיחלוק את הליך הבדיקה עם היועץ המשפטי לממשלה, ואולי גם עם משטרת ישראל. אולי יחדיו יוכלו הכל להתחקות אחר זהותו של מי שהרס במחי יד את הליך שיקומה של רכבת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully