וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוגטי וירון תתחבר לשקע

30.5.2010 / 9:20

גם מכונית ה'על' הכוחנית תזכה לגרסה חשמלית שבמקרה שלה תפיק כ-800 כ"ס ומאות קג"מים. ברקע – הווירון הבאה

בוגטי וירון, מכונית ה'על' הכי מדוברת בשנים האחרונות, תצטייד בקרוב באחות מונעת על טהרת החשמל, כך מפרסומי כלי-התקשורת בבריטניה. על פי הדיווחים תתחמש הבוגטי בשני מנועים חשמליים, קבוצת סוללות ליתיום-יון ותרכובת חיצונית קלה יותר מהגרסה הסדרתית. מקורות האנרגיה יפיקו כ-800 כ"ס וכ-224.5 קג"מ, אולם טרם פורסם איזו תיבה שודכה למערכת החשמלית.

חרף ההרפתקנות של הוגיה ישנם כמה מכשולים בדרך; לפי שעה אנשי בוגטי עמלים למצוא פתרון לאוזלת כוחן של הסוללות. מניסויים שערכו הצוותים עולה כי 800 כוחות הסוס זוללים את כל משאבי המכונית בפרק זמן של כמה דקות בלבד, מה שמעלה חשש כי גם בהנחה שהמכונית תגיע לשלב ייצור תהיה בעיה רצינית לכסות איתה טווח שימושי.

מבחינה תאורטית, עומדת כיום הבוגטי מול מכונית 'על' נוספת שעושה שימוש בטכנולוגית חשמלית נקייה – האחות לקונצרן פולקסווגן, אודי E טרון. לגרמניה הספק מרכזי של 315 כ"ס, אולם נתון המומנט דמיוני ועומד על 458.7 קג"מ. ה-E טרון אף הולידה אחות קטנה יותר בדמותה של ה-A1 שהסתפקה בכ-61 כ"ס ומערכת זהה לזו הנמצאת בשברולט וולט. האם צפויה לנו יריבות חשמלית סוערת בפלג מכוניות ה'על'? הנטייה היא לומר שכן, אבל בטח לא בזמן הקרוב.

עד שהבוגטי תתחבר לעמדת הטעינה, נספר כי מגרמניה מגיעים פרטים קונקרטיים על הדור הבא למכונית האימתנית – 'סופר ויירון'. במסגרת הרצאה שערך אביה ויו"ר הקונצרן הגרמני פרדיננדד פיך, מסר זה למאזיניו באוניברסיטת וינה באוסטריה כי הווירון הבאה כבר נמצאת בשלבים מתקדמים לקראת ייצור, וכי ההספק ינוע בין 1,200 ל-1,300 כ"ס. פיך רמז בעבר כי המחליפה לווירון החלוצה תהיה חזקה ומתקדמת ממנה, אולם עד כה נמנע מלדבר על כך בפומבי.

הווירון עלתה לייצור בשנת 2004. היא חמושה במנוע בנזין W16 בנפח 8.0 ל' בעל ארבעה מגדשי טורבו המפיק כ-987 כ"ס, המאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-2.4 שניות; מהירותה המרבית נאמדת בכ-407 קמ"ש. עד כה נמסרו ממנה ברחבי העולם יותר מ-200 יחידות. התחזית היא שהווירון תרד מפס הייצור לקראת שנת 2011 ותפנה את מקומה ליורשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully