וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט 'סובארויוטה' נדחה

30.5.2010 / 11:47

המיזם המשותף בין טויוטה וסובארו לא יגיע למועד הייצור המתוכנן ל-2011. הסיבה? חובבי טויוטה הביעו אכזבה מהופעתו החיצונית

מכונית הספורט המשותפת לסובארו וטויוטה במסגרת מיזם FT-86, לא תיחשף רשמית בשנה הבאה, כך מסרה לאחרונה היצרנית היפנית למגזין היפני 'בסט קאר'. זאת בעקבות מכתבי מחאה שהגיעו לבכירי טויוטה המשתלחים בעיצובה של מכונית הקונספט. אנשי היצרנית היססו בתחילה, אך רמזו בתום סדרת דיונים שיידחו את השקתה עד שנת 2013; כעת שוקלים אם לעצבה מחדש או לשנות רק חלק מטפחיה. מי אמר שלצרכנים חסר כוח השפעה?

אלא שיחד עם המחאה הציבורית, נראה כי טויוטה ממילא איננה מוכנה עדיין לשווק מכונית ספורטיבית שאמנם הוכתרה "עממית", אך עלותה עלולה להיות גבוהה מידי על רקע משבר כלכלי וטכנולוגי שפקד אותה בשנה האחרונה. במהלכו ספגה פגיעה תדמיתית קשה בעקבות ריקולים (קריאות תיקון) חוזרים ונשנים וצניחות בקרב סקרי דעת הקהל.

ה-FT-86 שנבראה בהשראת הקורולה AE86 משנות ה-80, קיבלה ייחוס של סליקה מודרנית משופרת. היא הומצאה על פי תכנון בין סובארו וטויוטה על שילוב הנעה אחורית והספק של 200 כ"ס ממנוע 2.0 ל' בוקסר בשידוך לתיבה ידנית. אך מאחר ותג המחיר הצפוי עבורה נושק ל-20 אלף דולרים, מסתמן כי הפרויקט יזכה לשינוי טכנולוגי בתכניו. ייתכן אף שיחידת ההנעה תוחלף למנוע כלאיים, כשם שהונדה החלה להפעיל ב-CR-Z. עוד פרטים אודות ה-FT-86 ייחשפו בסוף שנת 2011 בתערוכת טוקיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully