וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת השבוע: חשיבות הצמיגים

ירון אדרי

30.5.2010 / 14:01

הפריט הכי חשוב ברכב הוא הצמיג, אבל הוא מקבל את היחס הכי גרוע מהנהג. רק שהיחס הלקוי לא יתפוצץ לכם בפנים

פעמים רבות הזכרנו כאן בוואלה! רכב את חשיבותם של הצמיגים לבטיחות בנהיגה, ולו בגלל העובדה האמיתית שאכן מדובר באחד הגורמים החשובים לבטיחותכם. הצמיג הוא הקשר היחיד של הרכב עם הכביש ובכל רגע נתון רק חופן סנטימטרים רבועים מחברים אתכם אל האספלט. במכונית, כמובן שמדובר בארבע נקודות כאלה ובדו גלגליים רק שתיים, אבל עליהן מוטלת האחריות להשאיר את כלי הרכב ואתכם בחיים.

כדי למקסם את אחיזת הצמיגים עם האספלט עלינו להקפיד על מספר דברים חשובים, כשהחשוב מכל הוא לחץ אוויר תקין בהתאם להוראות היצרן. את מידת הלחץ המדוייקת ניתן למצוא במדבקה הממוקמת על סף דלת הנהג, בפתח התדלוק או בספר הרכב. זיכרו כי לחץ האוויר הרשום מתייחס לצמיגים קרים - טרם הנסיעה. לאחר נסיעה גם אם היא קצרה, הצמיגים מתחממים ועל כן בעת מילוי האוויר הוסיפו עד עשרה אחוזים יותר ללחץ.

בניגוד לדעה הקדומה, לחץ אוויר גבוה מהמומלץ לא יגרום לפיצוץ הצמיג אלה להיפך. חוסר באוויר יגרום לכיפוף דופן הצמיג באופן קבוע, יביא לחימום יתר ולהיחלשותה ואף עלול לגרום לפיצוץ בעיקר בימי הקיץ החמים העומדים בפתח. לכן, נמליץ לבדוק את לחץ האוויר אחת לשבוע או בכל תדלוק. לחץ אוויר תקין גם תורם לקיצור מרחק הבלימה, בעיקר בחירום. ואם נושא הבטיחות לא מספיק משכנע, נספר לכם בסוד שלחץ אוויר תקין גם מביא לחסכון מכובד בדלק ולחץ אוויר לא תקין יגרום לשחיקה מהירה יותר של הצמיגים.

כל הנ"ל חשוב לביצוע באופן קבוע, אך לא פחות חשוב לבדוק את תקינות הצמיג עצמו ושלמותו. אל תתעצלו, התכופפו רגע וחפשו סימני יובש (סדקים קטנים וקילופים), בדקו את עומק החריצים (לפחות שלושה מילימטרים), וודאו שהשחיקה הטבעית הנה אחידה לכל רוחב הסוליה ושימו לב לגילו של הצמיג (ירשם בארבע ספרות, שתי ספרות לשנה ושתי ספרות לשבוע בשנה). צמיג יבש הנו מסוכן גם אם עדיין יש לו חריצים גבוהים שלכאורה נראים תקינים. תרכובות הגומי שבצמיג מאבדות מתכונותיהן ויחד עם הבורות המזדמנים בכביש ושינויי הטמפרטורה הקיצוניים נגרם בלאי מואץ. זה גורם לאחיזת כביש לקויה, העלאת הסיכוי להתפוררות ופיצוץ הצמיג בנהיגה ממושכת.

בהגיע היום להחלפת הצמיגים, נמליץ להחליף את כל הארבעה או לפחות שניים על אותו הציר (ואת החדשים להרכיב מאחור). אמנם מדובר בקנייה יקרה יחסית, אך זיכרו שהיא נעשית רק אחת לכמה שנים. לכן גם נמליץ להשקיע במותגים מוכרים למרות מחירם הגבוה יותר ולא להתפתות למבצעים של "קנה אחד קבל את השאר מתנה". התרומה הבטיחותית מאוד משתלמת, בעיקר כשהעלות המגולמת לסט של צמיגי איכות היא כשקל ליום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully