וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 סיבות לשמוח ביום הזכרון

ירון אדרי

31.5.2010 / 14:59

מירוץ האינדי 500 המסורתי שוב עמד במרכז החגיגות של העם האמריקני לרגל יום הזכרון. ככה הם זוכרים את הנופלים

פעם בשנה בסוף חודש מאי, חוגג העם האמריקני את יום הזכרון הלאומי. כן, אצלם מדובר ביום חג של ממש כאשר האדרת פעילות הצבא וכוחות הבטחון על המולדת והאנשים שקיפחו חייהם נלקחים לכיוון השמח (כולל סיילים מטורפים ברשתות השיווק). את הארוע באופן מסורתי מלווים מספר ארועי ספורט, החשוב והעיקרי שבהם הוא מירוץ האינדי 500. המסורת שהחלה ב-1911 התכנסה אמש (ראשון) במסלול המירוצים של אינדיאנפוליס כדי לקיים את המירוץ בפעם ה-94. למרות ייחודו של האינדי 500 כמירוץ בפני עצמו, הוא נחשב כעוד ארוע מבין 17 בעונת 2010 של סבב ה-IRL. תתפלאו אולי לשמוע, אבל בשנות החמישים הוא אפילו הוגדר כארוע בסבב הפורמולה 1 בתחילת ימיו.

הפייבוריטים לנצחון מלכתחילה היו נהגי הקבוצות המובילות של רוג'ר פנסקה וצ'יפ גנאסי. מעמדת הפול פוזישן זינק הליו קסטרונבס (פנסקה), אלוף האינדי 500 שלוש פעמים בעבר (כולל 2009) שנצחון עבורו היה שם אותו במקום של כבוד יחד עם שלושה נהגי עבר שהשיגו ארבעה נצחונות כל אחד, השיא לנהג. אלא שהברזילאי לא התחיל טוב וכבר בהקפה הראשונה נעקף על ידי יריבו ואלוף ה-IRL המכהן דריו פרנקיטי (גנאסי) ומאוחר יותר על ידי בן קבוצתו וויל פאוור.

כבכל שנה, 33 נהגים זינקו למירוץ כשאת הדגל הירוק מנפנף לעברם השחקו ג'ק ניקולסון. אלא שהמירוץ נעצר עוד בטרם הסתיימה ההקפה הראשונה. תאונה בה היה מעורב דייוי המילטון בפנייה השנייה של המסלול הוציאה את הדגל הצהוב ואת מכונית הבטיחות לה צפוייה עוד עבודה רבה במשך 200 ההקפות. את ההזנקה החוזרת ניצל טוני קנאן שזינק מהמקום האחרון על הגריד וחיש מהר התייצב במרכז השדה.

הקרב על המקום הראשון התגבר עם חלוף ההקפות והלחץ השפיע גם על צוותי הטיפולים ולמרבה הפלא, דווקא של הקבוצות המובילות והמנוסות. המפסיד הראשון היה פאוור ששוחרר כשצינור התדלוק עדיין היה מחובר למכוניתו, מה שחייב אותו להכנס שוב כדי לשחררו וכן לבצע ענישה בסופה התדרדר לסוף טור הנהגים. טעות נרשמה גם בקבוצת גנאסי כאשר אלוף האינדי 500 של 2008 סקוט דיקסון שוחרר כאשר אחד מגלגלי מכוניתו נותר משוחרר. קסטרונבס אף הוא טעה כשכיבה את מכוניתו לאחר החלפת הצמיגים ואיבד זמן יקר בפיטס.

תוצאת מירוצים מסוגו של האינדי 500, תלוייה במידה רבה בהתאמת האסטרטגיה הקבוצתית למצב האמיתי המשתנה כל הזמן במסלול. לדגלים הצהובים במהלכם יוצאת מכונית הבטיחות יש חשיבות רבה, בעיקר להחלטה האם להכנס להחלפת צמיגים ותדלוק או לא. כך למשל, הצליח קנאן להתקדם עד למקום השני ורק כניסה מאולצת לתדלוק ארבע הקפות לסיום מנעה ממנו אפשרות לנצחון והסתפקות במקום ה-11. גם המובילים בראש נאלצו להאט מהירותם בהקפות הסיום מחשש שהדלק יגמר לפני שיסתיים מניין ההקפות.

הקפה אחת לסיום ושוב הונף הדגל הצהוב, בפעם התשיעית, בעקבות תאונה קשה. ניסיון עקיפה של מייק קונוואי על ראיין האנטר ריי במאבק על המקום החמישי הסתיים עם התעופפותו של קונוואי באוויר וריסוק כליל של המכונית בגדר הבטיחות. למרבה המזל ההרפתקאה של קונוואי הסתיימה עם רגל שבורה ולא עם פציעה חמורה, תודות לאמצעי הבטיחות המתקדמים של המכוניות.

תחת הדגל הצהוב האוסר עקיפה, חצה פרנקיטי ראשון את קו הסיום כדי להשיג אליפות אינדי 500 שנייה עבורו. שני בפעם השנייה ברציפות מסיים אלוף האינדי 500 של 2005 דן וולדון ואחריו מרקו אנדרטי, אלכס לויד ודיקסון. דניקה פטריק שזינקה מהמקום ה-23 מצליחה לסיים במקום השישי וראשונה מבין ארבע הנשים במירוץ.

תוצאות מירוץ אינדי 500 לשנת 2010

1. דריו פרנקיטי, גנאסי
2. דן וולדון, פנתר
3. מרקו אנדרטי, אנדרטי
4. אלכס לויד, דייל קויין
5. סקוט דיקסון, גנאסי
6. דניקה פטריק, אנדרטי
7. ג'סטין ווילסון, דרייר ריינבולד
8. וויל פאוור, פנסקה
9. הליו קסטרונבס, פנסקה
10. אחכס טגלייאני, פאזט
11. טוני קאנן, אנדרטי
12. גראהן רהאל, לטרמן רהאל
13. סימונה דה סילברסטו, HVM
14. מריו רומנצ'יני, קונקווסט
15. תומס שכטר, דרייר ריינבולד
16. טווסנד בל, גנאסי שמידט
17. אד קרפנטר, פנתר ויז'ין
18. ראיין האנטר ריי, אנדרטי
19. מייק קונוואי, דרייר ריינבולד
20. טאקומה סאטו, KV
21. אנה ביאטריס, דרייר ריינבולד
22. ברטנארד באגט, קונקווסט
23. סבסטיאן סאוודרה, הרטה
24. ראיין בריסקו, פנסקה
25. אי ג'יי ויסו, KV
26. שרה פישר, פישר
27. ויטור מאירה, פויט
28. הידקי מוטו, ניומן האס
29. ראפאל מאטוס, דה פארן דרגון
30. ג'ון אנדרטי, אנדרטי
31. מריו מוראס, KV
32. ברונו ג'נקיירה, פאזט
33. דייוי המילטון, דה פארן דרגון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully