וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה סיטרואן C4 הבאה

ירון אדרי

1.6.2010 / 10:30

סיטרואן חושפת תמונות ופרטים ראשונים על הדור הבא למכונית הקומפקטית שלה עם הבטחה להובלת הסגמנט בכל הסעיפים

סיטרואן ממשיכה בחידוש דגמיה ואחרי ה-C5 ב-2008 וה-C3 מוקדם יותר השנה, מגיע תורה של הקומפקטית המשפחתית. הדור הבא ל-C4 נחשף כעת עם תמונות חוץ ופנים ראשונות לקראת חשיפה מלאה בתערוכת פריס בחודש ספטמבר הקרוב. בהתאם לאסטרטגיה שלה, סיטרואן ממצבת את ה-C4 החדשה מול המיטב שבסגמנט תוך קביעת רף חדש בלא מעט סעיפים. היריבות העיקריות הן אופל אסטרה, פולקסווגן גולף וכן פורד פוקוס החדשה שתושק אף היא בקרוב.

כמו אחותה החורגת פיג'ו 308, גם ה-C4 משתמשת בפלטפורמה המשודרגת של הדור היוצא עם צמיחה קלה בכל הממדים – 5 ס"מ באורך, 2 ס"מ ברוחב ו-3 ס"מ בגובה. עם מידותיה החדשות אורכה עומד כעת על 4.33 מ', רוחבה 1.79 מ' וגובהה 1.49 מ'. נפח תא המטען יעמוד על 408 ל', שיפור משמעותי לעומת הדור היוצא ובין הטובים בסגמנט.

ה-C4 מציגה עיצוב משופר לעומת הדור היוצא שאגב ייחודיות מסויימת היה חף מאלמנטים עיצוביים. סיטרואן מציגה חתימה אישית כמעט בכל נקודה במרכב, כולל חישוקי סגסוגת יחודיים שיוצעו בגרסאות המאובזרות יותר. שיפור משמעותי יותר נרשם בתא הנוסעים עם ירידה לפרטים בדשבורד ובקונסולה המרכזית שבהחלט אפשר לקבוע שהם היפים בסגמנט. ניתן כמובן לשים לב כי סיטרואן בחרה לוותר על גימיקים כמו טבור ההגה הקבוע ולוח המחוונים השקוף שעמד במרכז הדשבורד.

יחד עם העיצוב, גם החומרים מהם בנוי תא הנוסעים קפצו מדרגה וזאת בהתאם לקו השיפור המתמיד של היצרנית. כך למשל, פרט לשיפור באיכות החומרים יוכל הנהג להתאים באופן אישי את צבעו של לוח המחוונים ואת ההתראות הקוליות. מחשב דרך חדש המכונה 'eTouch' יאפשר לנטר את אופי הנהיגה ויציע לנהג דרכים לשפר את תצרוכת הדלק. יחד עם זאת, הדגמים המאובזרים יזכו לעיסוי במושבים הקדמיים, תאורת קסנון עוקבת פנייה מתקדמת וכן מערכות בטיחות שטרם נראו בסגמנט כמו התראה בפני סטייה מנתיב והתראה לשטחים מתים. שלא כמו ב-C3, כאן נעשה ויתור על האופציה לשמשה קדמית הממשיכה עד למרכז הגג אך כן יוצע גג פנורמי מלא.

ה-C4 תשווק עם המנועים המוכרים ובראשם ה-1.6 ל' המשותף לב.מ.וו, כאשר אליהם תצטרף סדרת מנועי הדיזל החדשה המכונה 'מיקרו-הייבריד e-HDi' אליה משודכת יחידת עזר חשמלית קטנה ומנגנון 'עצור וסע'. פליטת ה-CO2 עומדת על 109 גק"מ ובעתיד אף תרד את רף ה-100 גק"מ. עוד בעניין איכות הסביבה, סיטרואן מבקשת להדגיש כי 15 אחוזים מסך החומרים מהם מורכבת המכונית הם "ירוקים" להגדרתה.

הופעת הבכורה של ה-C4 החדשה תהיה כאמור בתערוכת פריס בחודש ספטמבר וחודשים ספורים לאחר מכן יחל שיווקה באירופה. בעתיד הקרוב תוצג גם גרסת הפרימיום DS4, אולם זו צפויה להציע הבדלים מוחשיים יותר מאשר אלה שבין הסופרמיני C3 וה-DS3 אותם פגשנו לאחרונה. מחברת דוד לובינסקי היבואנית לישראל נמסר לוואלה! רכב כי ה-C4 לא תגיע לפני אביב 2011 וזאת כמובן בהתאם להשקת התיבה האוטומטית החדשה.

סיטרואן C4 דור II (2011). אתר יצרן
סיטרואן C4 דור II (2011)/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully