וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית החשמלית תזיק לסביבה

1.6.2010 / 12:03

מחקר שנערך בסין מצא כי התפשטות השימוש בכלי-רכב מונעי חשמל פוגעת באיכות הסביבה בשל אמצעי הייצור הקיימים

סדרת מחקרים אקולוגיים הוכיחה בעבר על קיום קשר בין הטכנולוגיה החשמלית לזיהום האוויר בשל עיבוד הפחם לייצור אנרגיה. אולם מאחר והעולם טעון בפתרונות פוליטיים לבנזין ודיזל שיגמלו את היצרניות מהטיפה השחורה, אין מי שבוחר לבדוק בתדירות אם בתהליך זה כרורות השלכות הרות גורל על מצב החמצן בכדור-הארץ. כעת מתפרסם סבין מחקר המנסה לשפוך אור על הנושא בקרבה של האוכלוסיה המקומית.

המחקר אודות התמורות בשינוע האקולוגי נערך במסגרת אוניברסיטת טסיונגה בסין בתמיכתו של מרכז האנרגיה הממשלתי. לדבריהם, אימוץ הטכנולוגיה החשמלית לתחום הרכב – EV, עלולה להביא לעלייה משמעותית ומהירה בפליטת ה-CO2, בתחמוצות החנקן (NOX) וכן בדו תחמוצות הגופרית (SO2) בגלל כמות מפעלי הפחם במדינה המייצרים אנרגיה חשמלית למכוניות.

עורכי המחקר לא ערכו השוואות פרטניות של ייצור החשמל מול הנזקים שנגרמים מעיבוד נפט, הובלתו וכל המשתמע בשימושו בכלי-רכב בעולם, אלא מיקדו את התכנים בסעיפים כלליים על הפגמים שבהפעלת מסות של כלי-רכב חשמליים לאורך שנים. כך למשל הסיקו כי חייב לחול שינוי מהותי במפעלי הפחם פן יזנקו מדדי דו-תחמוצות הגופרית פי שלושה עד עשרה בשנים הקרובות. עוד עולה כי בערים הגדולות תתכן בעיה של רישות החשמל, מה שעלול להוביל לתקלות בצריכת האנרגיה במחוזות.

דברים אלה מאששים מחקרים שפורסמו בעבר, בראשם הטענות של מכון ה-ETA שהגיע לממצאים דומים בנוגע לשיטת חילוץ החשמל ממקורות פחם. צוותי המכון המליצו לאיחוד האירופי למתן את המעבר לכלי-רכב חשמליים עד שיימצא פתרון טוב יותר ונקי ממפעלי הפחם, אחרת תחול תוצאה הפוכה ופליטת ה-CO2 תעלה בשיעור חד. אחת מטענותיהם היא שהיזמים מתעלמים מאזהרות וכי דווקא מכוניות היברידיות (בנזין+חשמל) עדיפות לצרכנים בהנחה שממשיכים לייצר חשמל מפחם. "אם כבר נשארים תקועים בשיטה דומה, הייבריד עדיף מפלאג-אין", כך מנהל מכון ה-ETA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully