וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוחמר בדיקת הזיהום בטסט?

ירון אדרי

1.6.2010 / 12:51

ועדת הכלכלה של הכנסת תדון בבקשת משרד התחבורה להחמיר את בדיקת זיהום האוויר ממכוניות במבחן הרישוי השנתי

שר התחבורה ישראל כץ שואף להחמיר את בדיקות זיהום האוויר הנערכות לכלי-רכב במהלך מבחן הרישוי השנתי (טסט). מחר (רביעי), תדון ועדת הכלכלה של הכנסת בבקשה שאם תאושר, תקשה עוד יותר לעבור טסט. במסגרת התוכנית מבקשים במשרד התחבורה לעדכן את ערכי הפחמן החד-חמצני (CO) ברכבי בנזין משנת ייצור 95 ומעלה וכן להוסיף בדיקת פחממנים לרכבי בנזין משנות הייצור הנמוכות יותר. מדובר בכ-1.3 מיליון מכוניות מהקבוצה החדשה יותר וכ-400 אלף מכוניות משנות הייצור הנמוכות.

לפני כארבע שנים החל משרד התחבורה לדרוש כי כל רכב בנזין משנת ייצור 95 ומעלה יעבור במהלך הטסט מבחן מחייב לבדיקת הגזים הרעילים אותו הוא פולט. בדיקת ערכי חד תחמוצת הפחמן נעשית בסיבובי סרק וכעת מבקשים כי היא תיעשה גם בסיבובי מנוע גבוהים יותר במטרה לבחון את תקינות הממיר הקטליטי. יחד עם בדיקת תכולת פחממנים בגזי הפליטה של רכב משנת יצור 1994 ומטה שלרובם כלל אין ממיר, צפויים יותר ויותר כלי-רכב להכשל במבחן השנתי עד לתיקון התקלה, פעולה שעלולה לעלות אלפי שקלים.

ערכי הבדיקה החדשים אותם מקווים במשרד התחבורה להחיל נקבעו בהתבסס על מחקר שערך הטכניון. מכוניות מיושנות פולטות יותר פחממנים (אדי דלק בלתי שרופים) ותרכובות רעילות לאוויר המסכנות את בריאות הנושמים אותם. לדברי כץ, "הבדיקות המחמירות מבוצעות במסגרת מאמצי משרד התחבורה לצמצם את זיהום האוויר הנפלט מכלי רכב וכי הבדיקות תואמות את הדרישות המקובלות בקהילייה האירופית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully