וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד המוסכים נגד המייעצים

ירון אדרי

2.6.2010 / 9:05

מבקש ממשרד התחבורה להפסיק לאלתר את שירות האבחון הטלפוני לתקלות שמציעה חברת 'דרייבר'. "יש בפעילות גוף זה כדי לסכן סכנה של ממש את בטיחותו של הציבור"

איגוד המוסכים הגיש למשרד התחבורה תלונה רשמית כנגד חברת 'דרייבר', המציעה שירותי חוות דעת שנייה לבעלי כלי-רכב לפני או במהלך ביקורם במוסך. בתלונה שהוגשה על ידי היועצת המשפטית באיגוד עו"ד אינגריד הר-אבן, נכתב כי 'דרייבר' "פועלת בניגוד להוראות צו הפיקוח (מוסכים ומפעלים לכלי רכב) התש"ל - 1970, באופן הפוגע במוסכים ובעוסקים החוקיים ומהווה סכנה בטיחותית וכלכלית לציבור הרחב".

'דרייבר' מציעה שירותים שונים בתחום הרכב בינהם השכרת נהגים לכל מטרה ולאחרונה היא יצאה בפרסום שירות נוסף המאפשר ללקוחותיה לקבל ייעוץ מקצועי ועזרה באבחון תקלות בכלי-רכב. על פי אתר האינטרנט של החברה, השירות מתאפשר בשני אופנים: "ייעוץ טלפוני – התקשר אלינו ואנו נסייע לך בהבנת המקרה, בייעוץ לגבי פתרונות תיקון והצעות מחיר ואפילו בהתמודדות ישירה מול אנשי המוסך עצמם"; וכן "ייעוץ במוסך – יועץ של דרייבר יגיע למוסך, יאבחן את התקלה ויסייע לך במשא ומתן עם אנשי המוסך. תוכל לחסוך כך מאות ואף אלפי שקלים". עלות השירות הטלפוני הינו 165 שקלים והגעת נציג 'דרייבר' למוסך כרוכה בתשלום של 400 עד 600 שקלים. בנוסף, מציעה 'דרייבר' שירות ייעוץ נוסף המכונה "חבר מכונאי" בעלות של 30 שקלים באמצעותו ניתן לקבל ייעוץ וכן עזרה ברכישת ואחזקת רכב.

לטענת איגוד המוסכים פועלת ' דרייבר' בניגוד לחוק היות והיא אינה מפעל או מוסך ועל כן אינה רשאית לעסוק באבחון, תחזוקה ותיקון כלי-רכב וכלל לא ברור עם עובדיה מוסמכים ורשאים לעסוק בכך. עוד נכתב כי היא פוגעת בפרנסתם של המוסכים החוקיים והעוסקים המוסמכים למקצועות הרכב היות והנחת היסוד המובנת מפרסומיה היא כי "במוסך תמיד עובדים עליכם". עוד נכתב בכתב התלונה כי "יש בפעילות גוף זה כדי לסכן סכנה של ממש את בטיחותו של הציבור כאשר מבוצע "אבחון" וניתנת "הצעת תיקון" מבלי לבדוק ולראות את הרכב. הרי לא יעלה על הדעת כי רופא יבצע אבחון מחלה בטלפון?".

באיגוד דורשים ממשרד התחבורה לפעול מיידית להפסקת פעילות זו של חברת 'דרייבר' תוך פרסום פומבי של הודעת הגינוי ואי הסכמת המשרד להמשך מתן שירות זה. ממשרד התחבורה נמסר כי "התלונה התקבלה ונבחנת בימים אלה על ידי אגף הרכב".

תגובת רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים

"בשבועות האחרונים נוכחנו מפרסומים בכלי התקשורת, כי ישנם מי שמנסים להתפרנס מפגיעה בדמותנו המקצועית. אותם גורמים מתיימרים לתת אבחון וייעוץ ללקוחותינו, כ- "אנטיתזה" לאלו של המוסך המוצגים כבלתי אמינים. הם כמובן אינם מתיימרים לבדוק את הרכב ו/או לתקן אותו בפועל.

"מדובר בתופעה קיקיונית וחולפת. הרכב בעידן המודרני הינו מורכב ומתוחכם ולא ניתן לאבחן תקלה ברכב באמצעות הטלפון, ללא בדיקה פיזית שלו. לו יתערבו אותם "נותני עצות" בהליכי תיקון ואבחון רכב בפועל, הינם בגדר עבריינים-ממש, שאינם נבדלים ממוסכים פיראטיים או העוסקים בתחום ללא רישוי ועל הרשויות לפעול כנגדם באמצעי אכיפה פליליים".

תגובת ארי ארז, סמנכ"ל תפעול בחברת 'דרייבר'

1. איגוד המוסכים אינו מייצג את המוסכים החוקיים בישראל אלא את אותם מוסכים חוקיים החברים בו.

2. חברת דרייבר רשאית על פי שיקול דעתה לשכור בעליי מקצוע שונים לייעוץ עבור לקוחותיה והכול בהתאם לחוק. בין היתר, להפנות לקוחותיה למוסכים חוקיים, שאינם חברים באיגוד.

3. איגוד המוסכים ככול גוף החוקר את מחדלי חבריו שלו, מנסה בכל דרך אפשרית להשאיר את המצב כמו שהוא ולמנוע כל אפשרות לבקרה חיצונית.

4. אני סמוך ובטוח כי התלונה תתברר כמופרכת במשרד התחבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully