וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית של 007 למכירה

2.6.2010 / 9:33

האסטון מרטין DB5 שככבה בסרטיו של הסוכן החשאי תוצע למכירה פומבית בחודש אוקטובר. המקלעים וכסא המפלט בילד-אין

לראשונה מזה 40 שנה, תצא אחת מתוך שתי מכוניות האסטון מרטין DB5 שככבו בסרטי ג''ימס בונד בשנות ה-60 למכירה פומבית. זאת במסגרת אירוע שמארגן גוף המכירות הפומביות הלונדוני RM בחודש אוקטובר הקרב. ה-DB5 לעיל שירתה את השחקן הסקוטי הוותיק שון קונרי בשני סרטים – 'גולדפינגר' (1964) ו'כדור הרעם' (1965), ומגיעה מצויידת בכל הצעצועים שהותקנו בה לצרכים הקולנועיים. היא תתומחר בכחמישה מיליון דולרים על פי הערכות בכירי המכון.

ה-DB5 היא כאמור רק אחת מתוך צמד מכוניות בעולם בגרסה זו. היא אינה רפליקה של הדבר האמיתי, אלא הבריטית האותנטית בה נהג סוכן הוד מלכותה במרדפיו אחר מחרחרי השקט והסדר בעולם החופשי. היא חמושה במגוון אמצעי מיגון דמיוניים תוצרת אגף Q, ביניהם מגן פלדה אחורי נגד כדורי ירי, מתזי שמן בלחץ גבוה, מקלעים אוטומטים נשלפים מאחרי אלומות התאורה ובל נשכח את כסא המפלט למושב הנוסע המופעל על ידי לחצן חירום תחת כרית ידית ההילוכים ואת לוחיות הרישוי המתחלפות.

ל-DB5 יחידת בנזין 4.0 ל' המפיקה כ-282 כ"ס וכ-41.2 קג"מ והיא משודכת לתיבה ידנית חמישה הילוכים. היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-7.1 שניות ומהירותה המרבית היא כ-233 קמ"ש על משקל נקי של 1.5 טון.

בעליה של המכונית כיום הוא שדרן הרדיו האמריקני ג'רי ליי שרכש אותה בשנת 1969 בתמורה ל-12 אלף דולרים ומאז אפסן אותה תחת תנאי שימור קפדניים. ההכנסות ממכירת המכונית כולן תועברנה לארגון הצדקה בראשו עומד האמריקני, אשר מסבסד ארוחות עבור אוכלוסיות עניות ונלחם בפשיעה בערים. כמעט כמו בונד, רק בלי הבחורות השופעות כנראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully