וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת הזיהום בטסט תוחמר

ירון אדרי

2.6.2010 / 12:58

ועדת הכלכלה אישרה את בקשת משרד התחבורה להחמיר בדיקת זיהום האוויר ממכוניות במבחן הרישוי השנתי. החל מה-1 באוקטובר

עוד סיבה להיכשל בטסט. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (רביעי) את התקנה החדשה של משרד התחבורה לפיה תוחמרנה בדיקות זיהום האוויר במבחן הרישוי השנית (טסט). החל מה-1 באוקטובר השנה, יעודכנו ערכי הפחמן החד-חמצני (CO) עבור 2.2 מיליון רכבי בנזין משנת הייצור 95 ומעלה וכן תתווסף בדיקת פחממנים לכ-25 אלף רכבי בנזין משנת הייצור 94 ומטה. ככל הנראה, תחוייבנה בדיקות אלה בתשלום נוסף פרט לעלות הרגילה.

לפני כארבע שנים החל משרד התחבורה לדרוש כי כל רכב בנזין משנת ייצור 95 ומעלה יעבור במהלך הטסט מבחן מחייב לבדיקת הגזים הרעילים אותו הוא פולט. בדיקת ערכי חד תחמוצת הפחמן נעשית בסיבובי סרק וכעת מבקשים כי היא תיעשה גם בסיבובי מנוע גבוהים יותר במטרה לבחון את תקינות הממיר הקטליטי. יחד עם בדיקת תכולת פחממנים בגזי הפליטה של רכב משנת יצור 1994 ומטה שלרובם כלל אין ממיר, צפויים יותר ויותר כלי-רכב להכשל במבחן השנתי עד לתיקון התקלה, פעולה שיכולה להסתכם בהוצאה כספית של אלפי שקלים.

מדובר ביוזמה של משרד התחבורה והעומד בראשו השר ישראל כץ, כהמשך למאמציהם להפחית את זיהום האוויר הנפלט מכלי-רכב. לדברי כץ, "הבדיקות המחמירות מבוצעות במסגרת מאמצי משרד התחבורה לצמצם את זיהום האוויר הנפלט מכלי רכב וכי הבדיקות תואמות את הדרישות המקובלות בקהילייה האירופית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully