וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חצי מיליון קרייזלר למוסך

ירון אדרי

7.6.2010 / 14:43

קריאת תיקון נוספת של הקונצרן האמריקני ל-575 אלף מדגמי קרייזלר, דודג' וג'יפ. הפעם סכנת התלקחות ואיבוד בלמים

פחות משבוע אחרי שקרא ל-35 אלף כלי רכב לסור למוסכים בשל דוושת האצה פגומה, קורא קונצרן קרייזלר לכ-575 אלף כלי רכב נוספים – כ-289 אלף מדגמי הג'יפ רנגלר בשנות הייצור 2007 עד 2010 והיתר הם המיניוואנים טאון אנד קאונטרי ודודג' קרוואן משנות המודל 2008 ו-2009.

ברכב השטח רנגלר נמצא כי ישנו מגע בין צינורות הבלמים לגלגל הימני והשמאלי ובין חלקם הפנימי של בתי הגלגלים. במשך הזמן עלולים הצינורות להקרע ולמנוע בלימה ראויה של המכונית ובכך לגרום לתאונה. הדגמים הרלוונטיים לריקול יוצרו בין ה-15 במאי 2006 ועד היום.

קריאת התיקון השנייה נוגעת למיניוואים למותגים קרייזלר ודודג' כאמור, אשר יוצרו בין החודשים פברואר לספטמבר 2007. תפס אחת מצמות החשמל במכונית עשוי להתנתק ובכך לגרום לה להתחכך בדלת ההזזה הצדדית. קריעת הצמה עלולה לגרום לקצר שיביא לחימום יתר במעגל החשמלי המחובר אליה ובמקרה קיצוני אף להתלקחות. זו קריאת התיקון השנייה לדגמים אלה לאחר שבחודש פברואר האחרון פורסם ריקול עבור 312 אלף מהם משנות המודל 2005 ו-2006 בשל תקלה בכריות האוויר.

קונצרן קרייזלר נערך לתיקון כל התקלות שנמצאו תחת השגחת ארגון הבטיחות האמריקני NHTSA, ובכבר בחודש הקרוב יחל לטפל במכוניות הרלוונטיות ללא עלות.

מיבואנית קרייזלר, דודג' וג'יפ לישראל חברת מכשירי תנועה, נמסר כי לא ידוע על קריאות תיקון אלה. "קרייזלר לא הודיע לנו על ריקולים כפי שתוארו ע"י ירון אדרי. גם במערכת היצרן לריקולים הרלוונטיים לכלי רכב שנמכרו בישראל, אין כל מידע המעיד על כלי רכב שיובאו על ידי מכשירי תנועה ונדרש להם ביצוע הריקולים המתוארים. במידה ותהייה הודעה על ריקולים אלו, אנו נפעל על פי נוהל משרד התחבורה לטיפול בקריאות שירות ונפרסם בהתאם".

אירופה: הסוף לקרייזר

בשנה הקרובה תחתוך פיאט את נוכחות מותג קרייזלר במדינות רבות באירופה, זאת בהתאם לתוכניות ההבראה לקונצרן האמריקני על ידי האיטלקים המחזיקים בו. את הלוגו האמריקני יחליף לוגו לנצ'יה כאשר שינויים יהיו גם בשאר המותגים השייכים לו. ג'יפ ימכר בסוכנויות בלעדיות רק לו ואילו מותג דודג' יהפוך לנישת מכוניות ספורט בלבד.

בימים האחרונים שלחה פיאט הודעות לכ-1,100 סוכנויות מכירה, לפיהן ב-31 במאי 2011 יפוג תוקף ההתקשרות עימן. כל סוכני קרייזלר שיבקשו להמשיך בעבודתם ידרשו למתג מחדש את אולמות התצוגה תחת לוגו לנצ'יה, וכך יתאפשר להם בנוסף לשווק את כל דגמי פיאט. מנגד, לנצ'יה דלתא תימכר בצפון אמריקה תחת מותג קרייזלר. בישראל כפי שסיפרנו בעבר, לא צפויים לחול שינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully