וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: סע לבד, זה בריא

8.6.2010 / 13:05

מחקר פסיכולוגי שנערך בבריטניה מצא כי 60 אחוזים מהנהגים מעדיפים לנהוג בגפם. היתרונות? בריאותיים, מתברר

כמה פעמים הצטרף אליכם מישהו באוטו לנסיעה, וכל מה שרציתם זה לבעוט אותו החוצה מהדלת, העיקר שיהיה לכם שקט. במסגרת מחקר שנערך בבריטניה על ידי מכון 'יו-גוב' וסקודה עולה כי למעלה מ-60 אחוזים מהנהגים בבריטניה היו מעדיפים לנסוע סולו, בלי אף אחד ברכב. על פי פסיכולוגים שניתחו את משתתפי המחקר, מסתמן כי נהיגה בגפכם תסייע לכם בשמירה על בריאות תקינה.

"בני-אדם אוהבים לנהוג לבד. זה נותן להם הרבה מאוד שקט פנימי וזמן איכות להרהר על אירועים שמתרחשים בחייהם", כך מציינת גלדינה מקמהון, פסיכולוגית בכירה. לדבריה, כ-40 אחוזים מהנהגים דירגו האזנה למוסיקה כמקור האושר העיקרי המשרה עליהם שלווה פנימית, כ-12 אחוזים טענו כך לגביי בהייה בנופים מהממים בזמן נסיעה ואילו 10 אחוזים אמרו שכל מה שהם צריכים זה דממה, בשביל לחשוב כמובן.

"מחקרים נוכחיים הראו כי ישנה חשיבות בריאותית לרוגע מאחרי ההגה. בסגנון החיים המודרני שמזיז אותנו מנקודה לנקודה 24 שעות, 7 ימים בשבוע, יש לכך יתרונות בריאותיים עצומים" הוסיפה מקמהון. כשנשאלו המשתתפים מיהו הנוסע האחרון שהיו לוקחים עימם, כמעט 99 אחוזים טענו שהבוס מהעבודה פשוט לא רצוי. מנגד, כמעט כולם אמרו שהיו רוצים סלבריטאים כפרטנרים לנסיעה, עדיף אם יהיו אלה קיילי מינו או ג'ורג' קלוני. 20 אחוזים סיפרו כי רכילות על אנשים אחרים היא נושא עשיר לדיאלוג.

זאת ועוד, ניתח המחקר גורמים שמביאים לעלייה במפלס העצבנות במכונית. כך לדוגמה כ-32 אחוזים אמרו שסגנון נהיגה משובש מרתיח אותם במיוחד, כ-29 אחוזים סיפור שצחנה בתא הנוסעים או חלל מבולגן מעצבנים אותם ו-28 אחוזים לא סובלים נוסעים במושב האחורי המעבירים ביקורת על כישוריו של הנהג. "אם אנשים יישארו אופטיימיים שהכול יהיה בסדר בחייהם, כך הם גם יהיו רגועים מאוד בזמן נהיגה", מסכמת הפסיכולוגית. אפשר לקבל מרשם לזה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully