וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הנכים יסעו בליסינג?

ירון אדרי

8.6.2010 / 16:44

משרד התחבורה יבחן הרחבת זכאותם של נכים המקבלים קצבת ניידות גם עבור מי שמבקש לחכור רכב בליסינג מימוני

האם זכויות הנכים הרוכשים רכב חדש תחולנה גם על נכים המעדיפים לעבור לשירותי ליסינג? משרד התחבורה ורשות הרישוי יבחנו הרחבת זכאותם של נכים המקבלים קצבת ניידות גם עבור מי שמבקש לוותר על רכישת רכב חדש בתמורה לרכב ליסינג, כך הודיע היום סגן מנהל הרשות חנן אהרון בדיון שנערך בוועדה לפניות הציבור של הכנסת. בנוסף, הביטוח לאומי יבחן מתן הלוואות לציבור זה.

נכה הזכאי לקצבת ניידות אינו משלם אגרת רישוי וכן עומדת לרשותו האפשרות לקבל הלוואה עומדת לרכישת רכב חדש. גובה ההלוואה תלוי במספר פרמטרים וכן כל זאת בתנאי שהרכב רשום על שמו, בן או בת הזוג או אפוטרופוס חוקי, תנאי אשר אינו מתקיים כאשר הרכב חכור ורשום על שמה של חברת ליסינג. נציין כי מדובר בעסקאות ליסינג מימוני בלבד, בהן כל הוצאות הרכב חלות על החוכר.

כינוס הדיון נעשה לבקשתו של עו"ד אלי נכט. לדבריו, "מעבר לליסינג יקל על אוכלסיית נכים שנעדרת יכולת כלכלית ומתקשה לממן את רכישת הרכב גם לאחר ההנחה". עוד הוא מוסיף כי "שיטת המימון בליסינג תקל עליהם לממן את רכישת הרכב שנצרך מאוד בניסיון להקל את חייהם". עוד בדיון נכח אילן צור שדי, מנכ"ל חברת 'פרפקט ליס', שהסביר את יתרונות הליסניג המימוני. "מזמן כבר ברור שרכישת רכב בליסינג הופכת להיות הבחירה של חלקים גדולים בציבור. אנחנו כחברות הליסינג ערוכים גם להקל את חייהם של הנכים ברמה כזאת שחוץ מהחיסכון הכספי אנחנו גם נפתור אותם מההתעסקות בהיבטים נוספים הקשורים לרכישה, מכירה ותפעול של הרכב".

יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב מחה על כך שמרבית מהנכים המשתמשים בשירותי ליסינג מבוססים כלכלית. "הרכב הוא הרגליים של האוכלוסייה הזו ולכאורה הליסינג יכול להקל על מי שמעוניין להחזיק רכב". לדבריו, אישור הנושא יאפשר לכ-15 אלף נכים שאין באפשרותם לרכוש כיום רכב חדש, לממש את זכאותם לבצע עיסקאות ליסינג מימוני ולהנות מאותן ההטבות שתקלנה על חייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully