וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו-ניסאן בשאיפה קדימה

9.6.2010 / 9:01

השותפות הצרפתית-יפנית רוצה למזג לתוכה את סנגיונג הקוריאנית. בצד האקולוגי, 200 אלף מכוניות חשמליות תיוצרנה כל שנה החל מ-2015

רנו-ניסאן הצטרפה לאחרונה למירוץ אחר רכישת חברת סנגיונג מקוריאה הנאבקת על קיומה, כך מדווחים סוכנות הידיעות 'רויטרס' וכלי-התקשורת בפריס. בכירי רנו-ניסאן ועמיתיהם למשא ומתן מחטיבת הרכב של סאמסונג שבבעלותה, שיגרו מכתב רשמי ליצרנית הדרום קוריאנית לפיו הם מתחייבים לקנותה על חטיבותיה המשניות מבעלת הבית הנוכחית SAIC. היקף העסקה לא פורסם, אך משערים כי זו מסתכמת בכ-500 מיליון דולרים.

על אף מצבה הכספי הרעוע שהוביל אותה לפשיטת רגל ב-2009, וכן בצל העימותים האלימים בין חומותיה, לא פחות משבע חברות נמצאות במרדף אחר נכסיו של המותג הקוריאני המתמחה בייצור רכבי שטח ופנאי. סנגיונג אישרה השבוע דברים אלה, והוסיפה כי נדרכת לצמצם את רשימת המתעניינים עד חודש יולי, וכי המועמדות להן הסיכוי הגדול ביותר לפי שעה הן רנו, 'מהינדרה ומהינדרה' ההודית ולאדה הרוסית שבפני עצמה נמצאת בבעלות חלקית של רנו-ניסאן.

סנגיונג היא חברת הרכב הרביעית בגודלה בדרום קוריאה. היא נוסדה ב-1954 וכיום נשלטת על ידי ענקית המיכון הכבד שנגחאי אוטומוטיב. שיווק המותג החל בישראל בתחילת שנות ה-90 עם רכב השטח מוסו ובשנות ה-2000 שיווקה בישראל את האקטיון, רקסטון ואת המיניוואן רודיאוס. אשתקד הציגה החברה את המכונית המודרנית ביותר בשורותיה, ה-C200 לה גם התווספה גרסה היברידית.

200 אלף חשמליות על הכביש מידי שנה

העיתון הצרפתי 'לה-טריביון' מדווח כי היצרנית הצרפתית ושותפתה ניסאן מתכננות לייצר ביחד כ-200 אלף מכוניות חשמליות בשנה אחת, החל משנת 2015. בתוך כך, איש מנציגי החברות המעורבות טרם ניפק תגובה רשמית לנושא. מנתונים שפורסמו עולה כי המכונית שתזכה לשיעור גבוה יחסית בכמות הנעה על הכבישים תהיה הרנו זואי העושה שימוש בפלטפורמה משופרת הקליאו, שהשקתה מתוכננת לשנת 2012.

ארגונים אקולוגיים וחברות כלכליות הצביעו על כך שנתח המכוניות החשמליות ימנה כחמישה אחוזים מכלל תעשיית הרכב עד שנת 2016. לראייה – רנו התחייבה לספק לישראל ולדנמרק קרוב ל-100 מכוניות חשמליות (פלואנס) עד שנה זו. נשיא רנו קרלוס גוהן מאמין שהמספרים רומזים כי עד שנת 2020 הנתח יכפיל עצמו לעשרה אחוזים. אולם, נראה כי לא כולם חולקים עם רנו את התחזיות האופטימיות; כלכלנים בחברות עסקיות בראשן HSBC, שהעמידה הון בהיקף 350 מיליון דולרים לבטר-פלייס, גורסת כי בעוד 10 שנים הנתון יעמוד על 4.5 אחוזים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully