וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד נצחון לדלתא אינטגרלה

ירון אדרי

9.6.2010 / 10:09

רפליקת הראלי מאיטליה של שנות ה-80 זכתה בתואר ההוט-האצ' של כל הזמנים מטעם מגזין 'אוטוקאר'. פיג'ו 205 GTi במקום השני

היו ימים בהם למונח הוט-האצ' הייתה משמעות אמיתית. לא סתם מכוניות ספורט, אלא מכונות נהיגה מהסוג שיוצר יחסי אהבה-שנאה ללא פשרות. טכנולוגיות בסיסיות יחסית לאלקטרוניקה של היום, בלי מסרסי הנאה כמו בקרות יציבות והגה חשמלי והגם שהכוח היה נחות יותר, המשקל היה קליל כך שלמעשה לא הייתה עם זה כל בעייה מוחשית ובכלל, לא המהירות משחקת כאן תפקיד.

מתוך ערגה לאותם ימים, מגזין 'אוטוקאר' הבריטי ערך סקר שביקש להכתיר אחת ולתמיד את ההאצ'בק החמה של כל הזמנים. כ-3,500 מגולשי האתר הצביעו וקבעו שלנצ'יה דלתא HF אינטגרלה היא זו שראויה לתואר המלכה. למען הדיוק נספר כי 14.3 אחוזים הצביעו עבור המכונית החמה ביותר בשנות ה-80. פיג'ו 205 GTi, שהצליחה מאוד בישראל במחצית השנייה של שנות ה-80 ותחילת ה-90, מסתפקת בסגנות עם 7.9 אחוזים מהקולות ושלישית מדורגת פורד אסקורט RS בדורה הראשון עם 7.7 אחוזים.

לטובת הצעירים שבינכם הגולשים נספר כי לכל שלוש הראשונות היו גרסאות מירוץ שזכו באליפויות ראלי רבות ובראשן אליפות העולם. מה קדם למה, ההצלחה במסלול להצלחה בכביש הציבורי או להיפך? זה באמת לא משנה כשבדגמים אלה עסקינן ותוצאות הסקר מדברות בעד עצמן. "לא מפתיע שקוראי אוטוקאר בחרו בלנצ'יה. כשהיא הושקה בשנות השמונים היא מייד צברה קהל מאמינים גדול", כך לדברי העורך צ'אס האלט.

עוד בהמשך רשימת 10 הגדולות נמצאות פולקסווגן גולף GTi דור ראשון שעם 6.8 אחוזים מהקולות מדורגת רביעית, פורד אסקורט קוזוורט עם 6.5 אחוזים, הונדה סיוויק טייפ R דור ראשון עם 5.8 אחוזים, סיאט לאון קופרה R דור ראשון עם 5.7 אחוזים, פיג'ו 306 GTi-6 עם 5.4 אחוזים, פולקסווגן גולף GTi דור שני עם 5 אחוזים ורנו קליאו וויליאמס עם 4.9 אחוזים.

למי מבינכם שמתפלא מדוע ההוט האצ' החביבה עליו לא ברשימה, נגלה כי בהמשך נמצאות רנו 5 GT טורבו, מיני קופר המקורית, סיטרואן סקסו VTS ורנו קליאו ספורט 172. כל אחת מהן גרפה כשני אחוזים. ואם בכל זאת הרשימה המורחבת אינה כוללת את מושא הערצתכם, אולי הגיע הזמן להחליף מכונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully