וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו STI שוברת את נורבורגרינג

ירון אדרי

9.6.2010 / 12:48

קובעת עם אב-טיפוס משופר של ה-STI המחודשת זמן שיא למכוניות סדאן של 7.55 דקות. אפילו פורשה נותרה מאחור

הנה עוד תואר שיכולים מעריציה המושבעים של הסובארו אימפרזה STI להשתמש בו בוויכוחי סלון או לפחות על גבי רשת האינטרנט. גרסת הסדאן המחודשת קבעה במסלול הנורבורגרינג זמן מהיר יותר מאשר קדילאק CTS-V, פורשה פנמרה טורבו והרבה מכוניות סדאן אחרות. למעשה, ניתן לציין כי ה-STI היא מכונית הסדאן המהירה ביותר ברינג.

7 דקות ו-55 שניות עגולות, זה מה שהראה שעון העצר כאשר ה-STI חצתה את קו הסיום. זהו שיפור של יותר מארבע שניות לעומת ה-STI האחרונה שביקרה ברינג באופן רשמי בשנת 2004. עזר לה לעשות זאת טומי מאקינן, אלוף העולם בראלי WRC ארבע פעמים בעבר שלמרבה האירוניה, את הקריירה המפוארת שלו עשה עם היריבה המושבעת מיצובישי.

אלא שצריך לשים דברים על דיוקם היות והמפרט שעמד לרשותו של מאקינן בדרך לשיא הוא לא בדיוק סדרתי. ה-STI שניצבה היא אב-טיפוס משופר שלטובת הביצועים שודכו לה מכלולים מגרסאות הקצה היפניות R205 ו-C-Spec, הכוללים מגדש טורבו מוגדל ורכיבי אלומיניום שמפחיתים את משקלה ומאזנים אותו בין הציר הקדמי לאחורי. מנגד, לטובת הבטיחות נוסף כלוב התהפכות שאמנם מעלה את המשקל במעט, אך מקשיח עוד יותר את השלדה.

יתכן מאוד שיש סיבה מספיק טובה לביקורה של סובארו בגיהנום הירוק. מתיחת הפנים האחרונה לאימפרזה שתושק בקרוב, כוללת שידוך מכלולי ה-STI שהיו עד אתה ייחודיים רק לגרסת האצ'בק, גם לסדאן המסורתית שכלל לא נמכרה באירופה. בסובארו שואפים להפוך אותה למהירה אי פעם בסדרה, עניין חשוב לנוכח הפער שפתחה ממנה מיצובישי עם האיבו. כאן נציין כי לאחרונה שילבה סובארו ידיים עם קוזוורת' להפקת אימפרזה אימתנית, אולם בגרסת ההאצ'בק כך שזה לא נחשב.

גם אם הגרסה הסדרתית לא תשחזר את השיא הנוכחי, הרי שיש לה טווח בטחון של כארבע שניות לעומת הדור הקודם וקצת פחות לעומת מכוניות סדאן חזקות ויקרות. בכל מקרה, האם השם של סובארו בראש רשימה שכוללת שמות כמו אודי, ב.מ.וו ואחרות יעזור לה במכירות? בטוקבקים בטוח שזה יקרה.

סובארו אימפרזה STI סדאן קובעת שיא במסלול נורבורגרינג עם נהג מירוץ טומי מאקינן. אתר יצרן
סובארו אימפרזה STI סדאן קובעת שיא במסלול נורבורגרינג עם נהג מירוץ טומי מאקינן/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully