וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוח הקודש של מסלול המירוצים

ירון אדרי

9.6.2010 / 15:45

סדנת פאנוז חושפת את האברוצי ספיריט אוף לה מאן, מכונית בעיצוב ייחודי וחדשני העושה מחווה למירוץ הסיבולת המסורתי

בסוף השבוע הקרוב יתקיים בפעם ה-78 מירוץ 24 השעות המסורתי של לה מאן. בהיסטוריה הארוכה שלו הניב מירוץ הסיבולת הצרפתי המון סיפורי גבורה ויצר לעצמו המשכיות בדמות סדרות משנה כמו ה-ALMS – סדרת מירוצי הסיבולת האמריקניים. ואיך כל זה מתחבר למכונית, איך לומר, המיוחדת שבתמונה? יזם אותה דון פאנוז, מארגן הסבב האמריקני שבפני עצמו אחראי על לא מעט סיפורים מהמירוץ התובעני אליו שלח כמה מכוניות משלו.

אברוצי ספיריט אוף לה מאן, זהו שמה של המכונית שנחשפת היום כאשר שורשיה במכוניות מירוץ מהעבר כמו ה-GTR-1 של שנות התשעים. פרטים רבים לא נחשפו כך שלא ניתן לדעת מי יספק לה יחידת הכוח ומה הביצועים ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית. כל שניתן לספר הוא כי המנוע יפיק כ-600 כ"ס וכ-80 קג"מ והוא ימוקם בין הנהג לציר הקדמי. רדיאטורים לקירורו ממוקמים מאחור לטובת שיפור חלוקת המשקל וכדי לא להרוס את השבכה הקדמית כשהאוויר מגיע מפתח בתקרה ופתחים אחרי חלונות הצד האחוריים.

האברוצי היא המכונית הראשונה מסוגה שתעשה שימוש במרכב חדשני. הוא עשוי חומר מרוכב ייחודי המעניק לו יתרונות עדיפים אפילו על קרבון מבחינת עמידות לנזקים ומשקל קליל. על פי פאנוז החומר גם סופג אנרגיה במקרה תאונה וביום מין הימים כאשר המכונית תגיע אחר כבוד ליום קבורתה, ניתן יהיה למחזר אותו.

סעיף המיחזור כמובן אינו פרמטר הגיוני למכונית כזו, שרק 81 ממנה תיוצרה בשלוש השנים הבאות. הכמות מציינת את מספר מירוצי הלה מאן שיהיו עד אז, כאשר לכל שלדה תוצמד לוחית ועליה שנת המירוץ והנהגים שזכו בו. כדי להשלים את החבילה, מסירת המכונית לכל לקוח תהיה בלה מאן כאשר זה יקבל בנוסף בונוס בדמות קורס נהיגת מירוץ במסלול המקומי (ששמו בוגטי אגב), נהגה בתוואי הלה-מאן המלא בן ה-13.5 ק"מ ערב המירוץ וכן הזמנת VIP לצפות במירוץ עצמו. ואתם בטח משערים לעצמכם שכלל לא חשוב מה יהיה תג המחיר.

פאנוז אברוצי לה מאן. אתר יצרן
פאנוז אברוצי לה מאן/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully