וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל, גן עדן לאופנוענים?

13.6.2010 / 7:42

כך סובר סוון רואדל, עיתונאי תיירות אופנועים מגרמניה, שהוזמן לביקור בישראל והקיף את המדינה על אופנוע

"אתם בטח לא רואים את זה, אבל יש לכם ארץ מאוד מיוחדת. אחת הכי יפות שראיתי בחיי ואתה מתאר לעצמך שהייתי בהמון מדינות", כך אמר לי סוון רואדל, העיתונאי הגרמני שהוזמן לביקור בארץ על ידי משרד התיירות בעצירה הראשונה שלנו בפסגת הרי הכרמל.

לסוון יש את אחד המקצועות הנחשקים ביותר, אם אתם חובבי מוטוריקה בכלל ואופנועים בפרט. מדי חודש הוא עולה על מטוס, נוחת בפינה אחרת של העולם, שם את הישבן על אופנוע (לרוב קוואסאקי) ויוצא לטיול חווייתי כדי לספר ליותר ממיליון קוראיו בגרמניה על ההתרחשות. לפעמים הוא גם מלווה כמדריך קבוצות של רוכבים בטיולים מסביב לעולם. תענוג.

לפני שלוש שנים רואדל הגיע אלינו לביקור קצר ששימש אותו בעיקר לגישוש הלך הרוח המקומי ולאחר שנוכח שיש סתירה גדולה בין הדיווחים החדשותיים בעולם, אלה המציגים אותנו כשדה קרב לכל דבר, גם במישור הפוליטי בטחוני, הוא נשבע לחזור לכאן עם אופנוע. וכעת, שלוש שנים אחר כך, הוא שוב איתנו. למה עם אופנוע? לא רק משום שהוא אוהב מאוד לרכב, אלא כי זו לדעתו הדרך הנכונה לטייל – אפשר לא רק לראות את הנוף, אלא להריח, להרגיש ולעצור בכל הזדמנות, חוויה שבטיול באוטובוס ממוזג לא ניתן לקבל.

כל כך שמחתי לקבל את ההזמנה ממשרד התיירות שלכם, כי למען האמת, רק חיכיתי לתירוץ כדי לחזור. הייתי כאן והתאהבתי במדינה הקטנה שלכם. האנשים כאן הם האדיבים ביותר שפגשתי מעולם, האוכל צבעוני וטעים מאוד והנופים כאן עוצרי נשימה. יותר מכך, ברכיבה של 300 קילומטרים אתה מחליף כל כך הרבה תפאורות ורקעים שזה מדהים. יש לכם כאן הכל מהכל, ים, מדבר, הרים, מקומות קדושים, מה עוד אפשר לבקש בטיול על אופנוע?"

סוון רואדל עיתונאי תיירות אופנועים מגרמניה בביקור בישראל. קובי ליאני
צילום: קובי ליאני/קובי ליאני

מתחילים במטרו

סוון לא בזבז זמן ולילה אחד בלבד לאחר שהגיע לארץ עם זוגתו ובנו, כבר נפגשנו בסניף של מטרו, יבואנית קוואסאקי לישראל. לאחר קבלת הכלים, הוא וורסיס 650 ואני GTR1400 (מבחן ל-GTR בקישור המצורף) שחררנו קלאצ' ויצאנו צפונה. עכו וראש הנקרה היו ה'לג' הראשון במסע שלו סוון מסביב למדינה. משם הוא המשיך אל החרמון, רמת הגולן, בקעת הירדן, ים המלח, אילת, חזרה לגוש דן ומשם לגרמניה.

בתחילה סברתי שהימים החמים של תחילת הקיץ המקומי קצת יקלקלו לאורח את חוויית הרכיבה, אבל בעצירות המזדמנות סוון לא מצא שום סיבה להתלונן. "יש לכם כאן גן עדן של ממש לאופנוענים. מזג האוויר כאן מעולה ומספיק שלא יורד כאן גשם ארבעה ימים מתוך השבוע כדי להפוך את זה למדהים עבור אופנוענים אירופים". גן עדן? אולי למתבונן מרחוק שבא לביקור, הרי אנחנו אחת המדינות הכי דרקוניות לרוכבי דו גלגלי ותעריפי ביטוח החובה הם רק חלק מהטרגדיה, אבל למה שאקלקל לו את החוויה. בטח אחרי שהבטיח לחזור הביתה ולספר למיליון קוראיו שהם חייבים לשים את האופנועים שלהם על אוניות ולבוא לכאן. לכאן, לישראל, כי יש כאן נופים מדהימים, מלונות איכותיים, מזג אוויר מצוין ויופי של אנשים.

את סוון נאלצתי לצערי לנטוש בראש הנקרה ובהחלט הייתי ממשיך איתו את המסע מסביב למדינה לכל אורכו. למען האמת, אחרי שעות של רכיבה עמו, קשה לי שלא להסכים. יש לנו מדינה יפה, רק צריך לדעת לאן להסתכל וגם הבטחתי לעצמי, שאם העיתונאי הרוכב הזה מתמוגג כל כך מהמדינה שלנו, אולי כדאי שאצא גם למסע לאורכה ולרוחבה. בקרוב, אני מקווה.

  • עוד באותו נושא:
  • קוואסאקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully