וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל עדיין בסכנה קיומית

10.6.2010 / 14:17

הממשל הגרמני דחה הצעת סיוע בגובה של 1.32 מיליארד דולרים לחברה המשתקמת. ג'נרל מוטורס - "אוזל הזמן"

תפנית שלילית בתכנית לשיקום חברת אופל שבשליטת ג'נרל מוטורס. אמש (רביעי) דחה הממשל הגרמני בקשה לחבילת סיוע בשיעור של 1.32 מיליארד דולרים. משרד האוצר הברלינאי טוען כי לאור התנודות בשערי האירו והמצב המעורפל הפוקד את מדינות אירופה והמסחר בתחומיהן, לא ניתן לפי שעה לאשר בקשות אלה. ג'נרל מוטורס: "אוזל הזמן. אופל חייבת עזרה כדי לשרוד".

למרות המצב הקשה, אומר יו"ר אופל ניק ריילי כי החברה אינה קרובה לפשיטת רגל, וכי עובדי המפעל המרכזי ברוסלהיים גרמניה אינם בסכנה לאבד את מקום עבודתם. עם זאת, אופל מתכננת מזה חודשים לסגור מפעל בבלגיה בו מועסקים כ-8,300 פועלים. ריילי מספר שכל הפרויקטים החשובים של החברה הגרמנית וחטיבותיה המשניות באוסטרליה ובאנגליה, יאלצו להדחות למועד מאוחר יותר. אפילו השקת המריבה נעשית ללא רוח גבית לאחר שנדחתה מספר פעמים בשלוש השנים האחרונות.

נתח המכירות של אופל באירופה היה מהנמוכים בקרב החברות האירופיות בשנת 2009, עם צניחה לשבעה אחוזים מכלל המסירות. לעתון ה-'ניו-יורק טיימס' מסר ריילי כי מכירות אופל צנחו בשיעורים חדים בעקביות, וזאת על אף תכנית הגריטה שהופעלה בגרמניה והביאה לשיפור יחסי במאזן של היצרניות המושפעות מהמשברים הכלכליים. אופל עדיין צופה לקבל עזרה ממדינות ספרד (300 מיליון יורו) ואנגליה, שם מחזיקה מפעלים. אולם, מאחר וגרמניה לא נענית לבקשותיה של ג'נרל מוטורס, ייתכן כי מחצית הסכום לא יספיק לה כדי ליישם את מרשם ההתכנות.

גם בישראל מותג אופל אינו מלקק דבש. היבואנית UMI מחזיקה בארסנל המקומי היצע מצומצם של כלי-רכב הכולל למעשה את הסופרמיני קורסה בלבד. בולטות בהיעדרן המשפחתית הגדולה אינסינייה – מכונית השנה של אירופה ב-2009, והדור החדש לקומפקטית אסטרה. מנתונים שפרסומו בדוח איגוד יבואני הרכב האחרון עולה כי בחמשת החודשים הראשונים של 2010 מסרה UMI היבואנית 102 מכוניות, זאת לעומת 87 בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של 17 אחוזים שהתאפשרה בעיקר בזכות מכירת מחצית מהכמות בחודש מאי לאחר הגעת הקורסה לה מנוע חדש. אלא שעדיין, אופל מדורגת בתחתית בקרב המותגים העממיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully