וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנהג בפה סגור

11.6.2010 / 10:05

מחקר בבריטניה מצא כי אכילת מזון בחלל הנוסעים מגבירה את הסיכון ללקות בזיהום בקטריאלי חמור. הרעלת הגה

בשורה לא כל כך טובה לאכלנים על גלגלים. מחקר חדש שנערך באוניברסיטת 'אסטון' בבריטניה מצא כי נהגים שאוכלים בתוך האוטו באורח קבוע, חשופים לסכנות זיהומיות חמורות העלולות לפגוע בבריאותם. בוחני המחקר הצליחו לאתר בקבינת הנוסעים בקטריות מזיקות הקשורות קשר ישיר להרעלת מזון, זיהום תת-עורי, והקאות ובחילות.

בקטריה אחת (מתוך שתיים) שאובחנה היא מסוג סטפילוקוקוס (staphylococcus), השוכנת בעיקר על מרקם הקונסולה ודיפוני הפנים, גלגל ההגה, ידית ההילוכים, ידיות הדלתות ועוד מקומות אליהם הידיים משוטטות תדיר. חשיפה קבועה אל בקטריה זאת עלולה לגרום להקאות קשות, תחושות של סחרחורות, וזיהומי עור מסובכים במיוחד.

ד"ר אנתוני הילטון, חוקר בפקולטה למיקרו-ביולוגיה, אומר כי זה מעורר דאגה שאנשים לא מודעים לאיכות הסכנות הגסטרונומיות והאחרות האורבות בתא הנוסעים. "אנשים לא מבינים שלאכול ממושב הרכב זה כמו לאכול ממושב האסלה בבית. הסיכון כמעט זהה".

עוד בממצאי החוקרים התגלתה בקטריה נוספת ומסוכנת מסוג אחר, וזו מזן ה-'בצילוס סראוס' (Bacillus cereus). היא ניזונה ממקומות לחים ורטובים ואותה לכדו בנקודות חמות בתא הנוסעים, ובעיקר בסמוך אל חרכים צרים, מושבים, מגנוני חימום, וכמעט כל איזור שמצטברים בו פירורי מזון שם הבקטריה יכולה להתפשט. חשיפה קבועה אל בצילוס סריאס מובילה לשלשולים, הקאות וחום גבוה. את השווארמה והבורקס תאכלו בחוץ, כדאי לכם.

  • עוד באותו נושא:
  • זיהום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully