וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים למען האופנוענים ונגד שטייניץ

צבי זרחיה

13.6.2010 / 7:12

ועדת השרים לחקיקה תדון בהצעה להוזלת הביטוח לאופנועים. בכנסת מנסים לקדם את ההצעה למרות התנגדות משרד האוצר

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום בהצעת חוק שנועדה לגרום להפחתת תעריפי ביטוח החובה לאופנוענים. הצעת החוק הוגשה על ידי יו"ר ועדת המשנה לביטוח ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), וחתמו עליה 39 חברי כנסת נוספים מהקואליציה ומהאופוזיציה.

למרות התנגדות משרד האוצר להצעת החוק, הח"כים מתכוונים לנסות ולחוקקה. אם ועדת השרים לענייני חקיקה תאשר היום את הצעת החוק, צפוי שר האוצר יובל שטייניץ להגיש ערר על ההחלטה ולבקש הכרעה של הממשלה.

לאופנוענים כוח פוליטי גדול, לאחר ש-2,000 מהם התפקדו באחרונה לליכוד ורבים אחרים לקדימה ולמפלגת העבודה. קירשנבאום הסבירה כי הצעת החוק נועדה לקבוע מינימום של גירעון של הפול לאופנוענים, כדי למנוע את הורדת הגירעון, שתביא לייקור בתעריפי הביטוח לאופנוענים.

"הפול מבטח את רוב הרוכבים, וככלל את כל האוכלוסיות שחברות הביטוח אינן מעוניינות לבטח בשל חוסר כדאיות. הפול נועד להיות גוף גירעוני. כשהוקם הפול, לאחר הפרטת ביטוחי החובה, נקבע רף עליון לגירעון שלו של 8%", אמרה קירשבאום. לדבריה, במשך השנים פעל האוצר לצמצום הגירעון על ידי העלאת תעריפי הביטוח.

הצעת החוק קובעת כי בשל העובדה שהפול נועד להיות גירעוני, ייקבע סף מינימום לגירעון בשיעור 8%, כדי שהאוצר לא יוכל להעלות עוד את מחירי הביטוח. בפועל, לאחר העלאת מחירי הביטוח בנובמבר, עמד הגירעון של הפול על 3.9% - ירידה מ-4.2% לפני העלאת המחירים. כך, אם תאושר הצעת החוק, ייאלץ האוצר להוריד את מחירי הביטוח.

קירשנבאום הדגישה כי "האוצר ניסה בשנים האחרונות לשמור על גובה תקבולים גבוה של חברות הביטוח על חשבון הרוכבים. לרכב הדו-גלגלי יתרונות רבים כמו הורדת הצפיפות בכבישים והקלה על בעיית החנייה בערים. כלי רכב זה גם משרת צעירים שאין להם יכולת להחזיק רכב. בשנים האחרונות נהפך האוצר לקובע המדיניות של ישראל בתחום הדו-גלגלי, בהיעדר מדיניות של הממשלה בנושא. מצב זה אינו תקין. הצעת החוק שלי מחזירה את קביעת המדיניות לידי הממשלה והכנסת, ומכניסה צדק לתוך המערכת במקום חישובים כלכליים שאינם משקפים את האנשים העומדים מאחוריהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully