וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל היבוא המקביל

13.6.2010 / 13:28

חברת ההשכרה והליסינג שלמה סיקסט זכתה באישור משרד התחבורה ותהיה ליבואנית המקבילה הראשונה

רפורמת היבוא המקביל יוצאת לדרך. חברת הליסינג וההשכרה שלמה סיקסט הפכה היום ליבואנית המקבילה הראשונה בישראל לאחר שמשרד התחבורה העניק לה היום אישור עקרוני ליבוא מקביל של רכב לישראל.

משרד התחבורה מציין כי האישור ניתן לחברה לאחר שעמדה בכל התנאים המקדמיים הנדרשים לקבלת רישיון ליבוא מקביל של רכב לישראל. האישור שהוענק לשלמה Sixt מהווה גם אישור עקרוני עבור החברה לצורך פניה לסוכן מורשה ליבוא כלי רכב פרטיים עד 8 מושבים מאותו תוצר המיובא על ידי היבואן הישיר.

צו הפיקוח שנחתם על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ מאפשר לראשונה בתולדות המדינה לייבא לישראל כלי רכב המיוצרים על ידי אותו יצרן, באמצעות יותר מיבואן אחד. עד כה ניתן היה לייבא רכב ישירות מיצרן אחד בלבד.

שר התחבורה, ציין כי, מדובר באחת הרפורמות החשובות ביותר שבוצעו בענף הרכב בשנים האחרונות. לדבריו, פתיחת הענף ליבוא מקביל צפויה לחסוך לציבור בין 500 מיליון ל- 1.2 מיליארד שקל לשנה. "בעוד מספר שנים כאשר הצרכן הישראלי ירכוש רכב במחיר זול ובתנאים טובים יותר, יתקשו כולם להבין מדוע לא הייתה עד כה תחרות בענף הרכב", הוסיף כץ.

מנכ"ל שלמה החזקות, ניר גלילי מסר כי האישור שניתן על ידי משרד התחבורה מאפשר לקבוצה להיכנס לתחום היבוא המקביל וכי צעד זה מהווה המשך טבעי בהתפתחות העסקית של הקבוצה. "הקמת שלמה חברה לביטוח וחברת הליסינג הפרטי- שלמה כאל, הם חלק ממדיניות זאת. כניסתה של החברה לתחום היבוא המקביל מהווה מנוע צמיחה נוסף, בעל פוטנציאל עצום הן להתפתחות העסקית של החברה והן לרווחיותה".

ממשרד התחבורה נמסר כי בימים אלה מגעים מתקדמים עם מספר גופים נוספים המבקשים לקבל אישור יבואן מקביל. שר התחבורה הנחה לאחרונה את מנהל אגף הרכב במשרדו, אבנר פלור לסייע ליבואנים חדשים המבקשים להיכנס לענף הרכב ולפעול להסרת חסמים גם מול יצרני הרכב בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully