וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לה מאן: האמינות הכניעה את פיג'ו

ירון אדרי

13.6.2010 / 21:24

לאחר שלטון מוחלט בשלבים הראשונים של המירוץ, נכנעו לעצמן שלוש מכוניות פיג'ו והותירו את הנצחון לאודי שקובעת גם מקומות 2 ו-3

כשלון צורם לפיג'ו היום (ראשון) במירוץ 24 השעות של לה מאן. לאחר שהציבה שלוש מכוניות 908 HDi רשמיות בעמדות הראשונות ולאחר ששלטה בכל סוף השבוע על המסלול ללא עוררין, נכנעה הקבוצה הצרפתית לתקלות הרבות שפקדו אותה. כל המכוניות פרשו עם בעיות אמינות והותירו לאודי נצחון מתוק וכן את מקומות 2 ו-3. גם הפיג'ו הפרטית של קבוצת אורקה פרשה בשל תקלת מנוע.

זה נראה היה קרב אבוד מראש לאודי כבר מתחילת האימונים שלפני המירוץ המסורתי שהתקיים בפעם ה-78. הקבוצה הגרמנית לא הצליחה להדביק את הפערים מיריבתה מצרפת, אלופת הלה מאן של השנה שעברה. אלא שאצלם שמרו הנהגים על עקביות ולמרות מספר בעיות שהתגלו בעיקר על המסלול, עשו זאת. עבור אודי מדובר באליפות שמינית ב-11 שנים, כאשר יש לציין שבתקופה זו ניצחה גם בנטלי, האחות החורגת לבית קונצרן פולקסווגן.

הפרישה הראשונה של פיג'ו הייתה של מכונית מספר 3, אשר זינקה מהפול פוזישן, בשל תקלה במתלים. מאוחר יותר נכנסה לרחבת הטיפולים מכונית מספר 1 עם אלטרנטור תקול, וחזרה לאחר התיקון שגרם לה לאבד ארבע הקפות. פיג'ו מספר 2 פרשה אף היא כשהיא במקום הראשון עם מנוע שהחזיר נשמתו לבורא. פיג'ו מספר 1 עוד השאירה סיכוי לצרפתים עד שלבסוף, שעתיים לסיום, פרשה באופן סופי והשאירה לאודי נצחון משולש. "הרצנו את המכוניות 32 שעות רצוף במבחנים, אף פעם לא ראינו תקלות כאלה", כך אמרו בסיום המירוץ בפיג'ו.

בתום יממה ראשונה לחצות את קו הסיום הייתה אודי מספר 9, בה נהגו מייק רוקנפלר, טימו ברנהארד ורומיין דומאס, נהגים פחות מוכרים בסצינת סבבי המירוצים הבכירים. גם במקום השני מדובר בשלשה פחות מוכרת – מרסל פאסלר, אנדרה לוטרה ובנואה טרלוייה. דווקא המנוסים יותר וזוכי הלה מאן בעבר שנהגו באודי מספר 7 – אלאן מקניש, דינדו קאפלו וטום כריסטנסן, סיימו במקום השלישי לאחר תאונה בה היו מעורבים. באודי הגיבו רשמית ואמרו שהנצחון הוא בגדר הפתעה גמורה עבורם. בסך הכל קבעו המנצחים 397 הקפות, שיא חדש במירוץ.

מי שירצה לשכוח את המירוץ פרט לפיג'ו הוא נייג'ל מנסל, אלוף הפורמולה 1 בעבר שניצל את המירוץ כדי לערוך קאמבק כשלצידו שני בניו גרג וליאו. דווקא האלוף המנוסה היה מעורב בתאונה 20 דקות לאחר הזינוק, אשר שלחה אותו מיידית לבית החולים ואת בניו לארוז את הציוד והחלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully