וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנית בנכים? תשלם כפול

ירון אדרי

15.6.2010 / 13:09

משרד התחבורה יכפיל את הקנס לחונים בחניית נכים ל-1,000 שקלים; תעריפי התחבורה הציבורית לא יעלו ב-1 ביולי

תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית לא יעלו ב-1 ביולי כנהוג, כך מודיע היום (שלישי) שר התחבורה ישראל כץ. זאת, בשל המדדים הנמוכים שנרשמו במחצית הראשונה של 2010. תעריפי הנסיעה מתעדכנים מידי חצי שנה במועד קבוע, והעדכון האחרון היה ב-1 בינואר אז עלו תעריפה הנסיעה ב-4.4 אחוזים.

מנתונים שמפרסם משרד התחבורה עולה כי ב-2009 בוצע כ-760 מיליון נסיעות בתחבורה הציבורית ומספר המשתמשים בה צמח ב-2.6 אחוזים ביחס לשנת 2008. מרבית הנסיעות מתבצעות באוטובוסים - 86 אחוזים, כאשר כאן נרשם גידול של 2.9 אחוזים. גידול נרשם גם במספר הנסיעות ברכבת - 2.3 אחוזים לכדי כ-36 מיליון.

כמחציתן של הנסיעות באוטובוס נעשות באמצעות אגד - 46.5 אחוזים. חברת האוטובוסים השנייה בגודלה דן, אחראית ל-23.5 אחוזים מהנסיעות ושאר הנסיעות מתבצעות על ידי חברות ההסעה הציבורית האחרות שהחלו לפעול במסגרת הרפורמה של משרד התחבורה בתחבורה הציבורית. כשליש מהנוסעים משתמשים ב'חופשי חודשי', שליש נוסף בכרטיסיות והשאר באמצעות כרטיס רגיל או באמצעים אחרים.

1,000 שקלים קנס לחונים בחניית נכים

משרד התחבורה יכפיל את הקנס כנגד נהגים החונים בחנייה המיועדת לנכים. היום (שלישי) תוגש התקנה החדשה לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת ומייד לאחר מכן תיכנס לתוקף. חשוב לציין כי מדובר במקום חנייה המיועד לנכים המרותקים לכסא גלגלים ואשר הוצב בו תמרור עם סמל כסא גלגלים.

"שיעור הקנס המוטל כיום על נהגים אינו מרתיע נהגים רבים מלהחנות את רכבם במקומות המיועדים לנכים והגדלת הקנס תהווה הרתעה אפקטיבית יותר עבור נהגים העוברים על החוק", כך לדברי שר התחבורה ישראל כץ. עוד הוא מוסיף כי התופעה של חנייה במקום המיועד לנכים פוגעת קשות בניידותם ותפקודם של נכים המרותקים לכסא גלגלים וביכולתם לנהל אורח חיים סדיר ותקין ככל שניתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully