וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית המזהמת ביותר: מורצ'ילאגו

16.6.2010 / 16:30

מתוך 1,300 כלי רכב שנבדקו בבריטניה למידת ידידותיותן לסביבה, טויוטה IQ היא הירוקה ביותר

עד כמה ידידותית המכונית שלכם לסביבה? על השאלה הזו עונה ארגון ETA (Environmental Transport Association) בתוצאות מחקר חדש אשר בדק 1,300 מכלי הרכב הנמכרים בבריטניה תחת המדדים כוח, פליטת מזהמים, צריכת דלק ורעש. לפי מחקר זה, המכונית אשר זוכה בתואר "המכונית הידידותית ביותר לסביבה" היא טויוטה IQ הקטנה. ה-IQ הצליחה להשיג את הציון המרבי בין היתר בזכות פליטת מזהמים של 99 גרם CO2 לקילומטר בלבד. זכיה זו חשובה מאוד לטויוטה, היצרנית היפנית הגדולה בעולם, בטח בשנה בה היא זכתה לכמות עצומה של כותרות שליליות בעקבות אירועי הקריאות לתיקון לדגמיה.

מלבד התואר לניצחון הכללי, ה-IQ של טויוטה מוגדרת גם כמכונית העירונית הידידותית ביותר לסביבה. אבל לא רק תארים חיוביים חולקו כאן, ה-ETA מצביע גם על המכוניות המזיקות ביותר לסביבה ובקטגוריה העירונית בתואר המפוקפק זוכה פורד ספורט קא שלה מנוע 1.6 ליטר.

בהמשך הקטגוריות, ניתן למצוא את האינסייט 1.3, ההיברידית החדשה של הונדה כמשפחתית הקטנה הידידותית ביותר לסביבה, כשאחרונה ברשימה זו נמצאת פולקסווגן גולף עם מנוע 3.2 ליטר.

ב.מ.וו 320d הנה המשפחתית הידידותית ביותר לסביבה, כאשר המזיקה ביותר היא אופל אינסיניה VXR V6 טורבו. בקטגוריית הסופר מיני מובילה טויוטה נוספת, הפעם היא היאריס עם מנוע 1.4 ליטר דיזל (אינה משווקת בארץ) ואחרונה היא רנו קליאו ספורט שלה 200 כ"ס.

מוביל הנוסעים הנקי ביותר הוא פיג'ו ביפר טיפי ואילו המזיק ביותר הוא המרצדס R63. בקרב מובילי הנוסעים הקטנים יותר (מיני MPV) מככב הרנו מודוס 1.5 דיזל ומאכזב האופל זפירה 2.0 ליטר טורבו VXR. בקטגוריית רכבי הפנאי, מוביל הב.מ.וו X1 E84 ואחרון ברשימה זו הוא המרצדס ML63. בקטגוריית מכוניות הפאר, ב.מ.וו נוספת נמצאת בראש וזו ה-740 דיזל לעומת הבנטלי ברוקלנדס במקום האחרון.

בקטגוריית הספורט, אופל טיגרה משיבה את הכבוד ליצרנית מגרמניה עם ההובלה, כשאת הרשימה סוגרת המורצ'ילאגו של למבורגיני הנמצאת בסוף חייה וגם מקבלת את תואר המכונית המזיקה ביותר לסביבה הכללי. המורצ'ילאגו פולטת פי חמישה יותר גזים מסוכנים לסביבה מהטויוטה IQ שבמקום הראשון, 495 גק"מ. בהתחשב בעובדה שרכב מסוג זה נוסע בממוצע 14,400 ק"מ בשנה, כדי לפנות את הפליטות שלו זקוקים ללא פחות מ-303 עצים בוגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully