וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

62 סיבות להאזין לאודי

17.6.2010 / 10:30

אודי וחברת 'באנג אנד אולפסון' שתלו 62 רמקולים ברכב הפנאי היוקרתי Q7. ככה סתם, שלא נחמיץ שום צליל בעולם

מחלקת התכנון של אודי היא בטח לא מקום שומם, לא באנשים ולא בצלילים. אז אחרי שמרבית סדרות ההיצע היקרות, ביניהן גם ה-R8 האקזוטית, צויידו במערכת שמע משובחת באדיבותה של חברת 'באנג אנד אולפסון', כל מה שנשאר הוא להגשים את הפנטזיות של חובבי המוזיקה והקולנוע. ואיך עושים את זה? עם פיילוט ניסיוני המציג לא פחות מ-62 רמקולים פזורים בתוך אודי Q7.

אפשר לשאול למה, אבל אין טעם ולפי מה שאומר מנהל הפרויקט הזה פיטר גליים, המטרה היא ליצור סינרגיה בין גלי סאונד ולהעצים את חווית המשתמש: "אני קורא לזה חלומו הרטוב של כל מדען או במילה אחת עממית – Infotainment – שילוב בין מידע לבידור לכאורה.

הרמקולים סמוכים אחד לשני במרווחים דקים על הקורות, הדיפונים וכל מקום פנוי למעשה, ופרושים כך שאף צליל אינו "בורח" מהקבינה ומאבד מהאפקט שלו. כל רמקול (או אלמנט) נשלט באופן בלעדי על ידי המגבר והחלוקה טוענת ל-52 רמקולים; לצליל בטווח מרכזי ישנם 5 אלמנטים, לטווח הגבוה (טוויטרים) גם כן חמישה, ו-5 סאב-וופרים דואגים לצליל הנמוך. מערכת ה-ASP היא זו שמעבירה את האינפורמציה לכלל המערכות על ידי שימוש בשלושה מחשבי PC רבי עוצמה.

ראש מחלקת הסאונד באודי דניס קריד אומר כי מעבר לחווית הצליל ההיקפית, רצו שתי החברות לבחון את גבולות התכנון במערכות סאונד לרכב. "מה שאנחנו למדים פה, בפרויקט הזה, ניישם במערכות השמע של המחר", כך קרייד. עוד הוא מדגיש כי זה מאוד דומה לתכנון של מכונית מירוצים. "עולים על המסלול, בודקים מה עובד ומה לא וממשיכים הלאה לפתרונות האפשריים". קל לומר אחרי הנצחון המשולש במירוץ 24 השעות של לה מאן.

עלות הפרויקט גבוהה מאוד ובהשוואה למערכת השמע הקיימת למשל ב-R8 או ב-Q7 הנאמדת בכ-6,300 דולרים, מציינים בכירי החטיבה כי העלות תגדל בהתאם. "יותר מכמה עשרות אלפי-דולרים" הם אומרים. מעניין אם הם שומעים את עצמם.

אודי סאונד קונספט. אתר יצרן
אודי סאונד קונספט/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully