וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: ריינג' רובר מחודש

17.6.2010 / 16:16

רכב הפנאי היוקרתי עובר שדרוג מסיבי הכולל מנוע דיזל חזק, תיבת 8 הילוכים ועדכוני עיצוב. אצלנו ב-2011

רגע לאחר שמרבית המתחרים חודשו, רכב השטח-פנאי הסופר מפואר של לנד-רובר, הריינג'-רובר עובר מסכת שיפורים ויגיע לשווקים כדגם 2011. בעוד שהשינויים הקוסמטיים מבפנים ובחוץ מסתכמים בנגיעות קלות (גריל, פגושים, מפלטי אגזוזים ותאורה שונה בתא הנוסעים), את העדכון המשמעותי מוצאים מתחת למכסה המנוע.

בגרסת הבנזין הפראית שלה מנוע V8 מוגדש שמפיק 510 כ"ס נותרת ללא שינוי, לנד-רובר ראו לנכון לשפר את מעמד היצע מנועי הדיזל שהאירופים כה אוהבים. במקום מנוע הטורבו דיזל הנוכחי שלו שמונה צילינדרים בנפח 3.6 ליטר ו-272 כ"ס, מנוע חדש לגמרי וחזק בהרבה מוצא את מקומו בחזית.

מנוע זה חמוש גם כן בשמונה צילינדרים ובעזרת טכנולוגיה מודרנית של צמד מגדשי טורבו והזרקה ישירה הוא מפיק מספרים נאים מאוד על הנייר: 313 כ"ס ב-4,000 סל"ד וכן 71.3 קג"מ הזמין בתחום שבין 1,500 ל-3,000 סל"ד. בהתאם לרף שהכתיבו המתחרים, גם הריינג' דיזל מקבל תיבת הילוכים חדשה שבה לא פחות מ-8 הילוכים מבית ZF. יחד עם תיבה זו, מצליח הריינג' רובר המעודכן להיות ידידותי יותר לסביבה מקודמו עם פליטה של 253 גרם CO2 לקילומטר במקום ה-293 גק"מ של המנוע היוצא ולצרוך בממוצע ליטר סולר ל-10.6 ק"מ. לנד-רובר מתגאים שזו הפעם הראשונה בה הריינג' מצליח לגמוא יותר מ-10 קילומטרים לליטר.

יקר יותר מבעבר

כל הכוח הזה יחד עם התיבה החדשה מאפשרות לרייג'-רובר החדש לקזז 1.1 שניות במיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש וכעת עושה זאת תוך 7.5 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 210 קמ"ש.

עוד במסגרת העדכונים, מקבל הרייג' דיזל החדש את מערכת בלמי הברמבו 6 בוכנות לקאליפר מאחיו הבנזיני החזק, מערכת סיוע לזינוק בעליה וכן שדרוג לבקרת הירידה במדרון, שמונעת מהרכב לשעוט קדימה בשיפועים חדים גם כאשר לא שולבה בקרת הירידה במדרון לפעולה.

לצד הרייג' החדש, תוצע גם גרסה בייצור מוגבל (אוטוביוגרפיה) לחגיגת יומולדת 40 למותג שממנה ייוצרו 700 יחידות בלבד. זו תציע שלל תוספות כמו צבע שחור ייחודי, גריל טיטניום, חישוקי 20 אינטש, גלגל הגה העשוי בחציו מעץ וכן שאר נגיעות עיצוב אישיות.

מחברת המזרח, יבואנית לנד-רובר לישראל נמסר כי הרייג' דיזל החדש והבנזין מתוח הפנים יגיעו לישראל בתחילת 2011, כרגע לומדים את נתוני היצרן ולכן טרם נקבע מחיר לכלי הרכב, אולם ברור שיהיה הפרש משמעותי ממחיר הרכב הקיים היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully