וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל עמוסה בכוונות טובות

20.6.2010 / 8:16

מציגה את גרסת הטורר סטיישן השימושית לאופל אסטרה החדשה על רקע נסיגת ג'נרל מוטורס מבקשות הסיוע להצילה. התאגיד ישקמה בגפו

אופל חשפה את מרכב הטורר (סטיישן) לדגם האסטרה המשפחתי. המרכב השימושי לאסטרה נכנס לשירות כ-6 חודשים לאחר השקת הקומפקטית, שעה שבאמתחתה של זו למעלה מ-160 אלף עותקים שנמכרו ללקוחות בעולם בתקופה לעיל. גרסת הסטיישן בשידוך המבוקש של תיבה ידנית ומנוע דיזל גמיש תתיר ליצרנית הגרמניה לחזק את מעמדה בצל המשברים, היות ומסירות דגמי הסטיישן מהווים כרבע מכמות המכירות הכללית באירופה.

התפישה מאחרי גרסת הסטיישן לאסטרה זהה לזו באופל אינסינה טורר, עם דגש על עיצוב מעוגל וזורם וקווים דינאמיים רוחביים הנמתחים עד בתי התאורה מלפנים. התוספת למימדיה מתסכמת בהארכת הישבן בכ-3 ס"מ והגדלת נפח תא המטען בכ-30 ליטרים על פני האסטרה הקומפקטית. יתר מימדיה נותרו כשהיו כשהיא ניצבת על בסיס גלגלים של 2.65 מ' ורוחב מספק של 1.74 מ' וספסל אחורי מרווח למדיי.

על פי רמות המפרט מצוידת האסטרה ב-8 מנועים מכל סדרות המשפחה; החל מ-93 כ"ס ועד 180 כ"ס אנרגטיים. הגרסה העממית למשל חמושה במנוע בנזין בנפח של 1.4 ל' טורבו ובהספק בין 120 ועד 140 כ"ס, בשילוב לתמסורת אוטומטית עם ששה יחסי העברה. לוגמי הסולר הפופולרים באירופה מקבלים את מנוע האקו-פלקס החדש לו נפח של 1.3 ל' ותפוקה של 93 כ"ס, בשידוך לתיבה ידנית ששה הילוכים. מעליו מוצב מנוע ה-2.0 ל' Cdti הסוחט כ-160 כ"ס ו-39.3 קג"מ וצורך כ-16 ק"מ לליטר. הסטיישן תשווק באירופה בקרוב, וכל מי שבכל זאת רוצה לטעום, שינסה את מזלו בשכירת המכונית בטיולים בחו"ל.

עסק ביש? GM תפעל לבדה

לפני מספר ימים דיווחנו על קשיים שנערמו על ג'נרל מוטורס בהשגת המימון להצלת מותג אופל. ורק להזכירכם מדובר בסכומים מצטברים של כמה מיליארדי דולארים. חלק מהמדינות המעורבות הביעו הסכמה עקרונית לסייע (ספרד) וחלק בעל פה (בריטניה). אולם, לאור העיכובים בהזרמת הממון הנדרש וסירובה של ממשלת גרמניה (מדינת האם של אופל) לתקצב כ-1.1 מיליארד דולרים לעסקיה, פקעה סבלנותו של התאגיד האמריקני המחזיק במותג, וכעת הוא פונה לדרך חדשה להצלתו בלי עזרה חיצונית ובלי יד מושטת, סולו.

התכנית של GM מותנית בהשקעת סכום של 11 מיליארד דולרים לאורכה של תכנית החומש המוקצית שתמשך עד שנת 2016 או 2017. ניק ריילי, האחראי על קבוצת אופל ב-GM, הגיב ל'ניו-יורק טיימס' וציין כי התהליכים לשיקום אופל הם ארוכים ומייגעים, אך חייבים לבצעם. "הבירוקרטיה לקבלת המימון פשוט מעכבת כל יוזמה אפשרית לשקם את החברה. אנחנו חייבים להמשיך הלאה".

אופל טרם פרסמה מה בדיוק טמון מבעד לדפי ההתכנות שלה בחמש השנים הבאות. יש המשערים שחלק מהדגמים ייאלצו לעבור שינוי תדמיתי של ממש, בפרט בסגמנט הסופר-מיני וכן בסגמנט המיניוואנים, אליו רוצה אופל להכנס מחדש עם השקתה של המריבה - המקבילה המיקרוואנית לזפירה. מכירות אופל צונחות באירופה בשנים האחרונות, אולם בשנה האחרונה חלה התייצבות למראית עין בעקבות תכנית הגריטה המוצלחת. כך או כך, אופל נמצאת בסכנה קיומית, וללא תכנית ברורה לא יכולים להיות שלווים 45 אלף עובדיה כי מחר תהיה להם תעסוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully