וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקרבים עוקצים בזוגות

20.6.2010 / 8:29

אבארת' חשפה את ה-500 קבריולה בגרסת העקרב המסורתית בעוד שהפונטו איבו המחודשת מקבלת ממנה ליטוש קרבי

בתזמון קיצי חושפת סדנת אבארת' של פיאט את המהדורות החדשות ביותר בשורותיה: 500 קבריולה ופונטו איבו מחודשת. שתי המכוניות תחלנה להמכר באירופה (איטליה תחילה) במהלך השבועות הקרובים ותתומחרנה בעלות גבוהה במעט מהדגמים הנוכחיים. כעת ולרגל המאורע האופנתי משחררות שתי החברות סט תמונות מלא ופרטים ראשונים לשתי הנציגות החמות. נתחיל בהיכרות עם הקטנה שבהן.

למרות העקרב המאיים המתנוסס בחזיתה של ה-500, מעוניינים בפיאט למשוך נהגים משני המגדרים עם עדיפות ברורה לנשים צעירות מאוד או בגילאי 30 פלוס ומעלה. הקבריולה הרגילה (גם בישראל) תופסות תאוצה בקרב המין היפה לאור עיצובה הרטרו-מודרני והשיק שנלווה לבעלות על מכונית מסוגה. אך האם האבארת' תוכל לפתות אותן במראה חצוף יותר ומנוע ספורטיבי ונושך?

ההבדלים הוויזואלים בין גרסת האבארת' לסטנדרטית, מסתכמים במעין כיפה מרכזית שחורה המתלבשת עם קו המותניים, בשילוב עם גג הבד הכהה בגוון אפור (אופציונלי) או שחור. חישוקים רחבים (17 אינטש) וצמיגי ספורט דביקים במיוחד מתחת הרגליים, שומרים על יציבות ופוזה אופיינית.

על העוצמה של הפיאט הקטנה מופקדת יחידת טורבו בנזין בנפח 1.4 ל' המפיקה 140 כ"ס ומשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית (בלעדית לדגם זה) עם שישה יחסי העברה ותפעול מגלגל ההגה. היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות ומהירותה המרבית היא 208 קמ"ש. לא נשכח בימינו את הצרכים הכלכליים והסביבתיים ונציין צריכת דלק של 15.4 ק"מ לליטר.

פיאט פונטו אבו אבארת'. אתר יצרן
עקרבים עוקצים ביחד/אתר יצרן

אבולוציה קטנה, עקרב גדול

במסגרת החשיפה מציגה פיאט גם את הפונטו איבו אבארת' המחודשת. היא ממשיכה את הקו הקיים של גרסאות העקרב לדגמי הסופר-מיני, אולם במהדורה זו עושה רושם שהיצרנית העמיקה את הירידה לפרטים הקטנים והעניקה לה עוד קצת משאר הרוח של המותג הספורטיבי.

מטבע גודלה הקבוצתי חמושה הפונטו איבו במנוע חזק וגמיש יותר מאחותה הננסית. פיאט התקינה במהדורה זו מנוע משופר אך במעט מהפן הסביבתי לסדרות 'המולטי-אייר', וכעת הוא מפיק מנפח של 1.4 ל' טורבו 165 כ"ס ו-26.2 קג"מ מתחום של 1,900 סל"ד. השידוך הוא לתיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה וזמן המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש אורך 7.9 שניות על פי דברי היצרנית.

פרט לכך מצויידת הפונטו איבו במגוון אמצעים טכנולוגיים להפחתת תצרוכת הדלק וזיהום האוויר, ממש כמו הקבריולה ל-500. מנגנון 'עצור וסע' מאריך את זמן הנסיעה על הכביש בכמה אחוזים ומניב כ-14 ק"מ לליטר בנסיעה ומדד ה-CO2 של הפונטו אומר כי היא משחררת לאוויר 142 גק"מ. ולמי שהעוצמה הזו דלה מידי באונה, נציין כי אבארת' מחזיקה על המדפים סט משופר המעלה את ההספק ל-180 כ"ס תחת כותר ה-SS אבארת' המשדרג הן את ביצועיה על הכביש והן את צורתה החיצונית עם חישוקי 18 אינטש.

השבוע השיקה יבואנית פיאט לישראל סמל"ת באופן רשמי את מותג אבארת', כשבינתיים רק ה-500 העקרבית בגרסתה סגורת הגג נמצאת על הפרק במחיר שמתחיל ב-170 אלף שקלים. בעתיד הקרוב תגענה גם הקבריולה הקטנה והאיבו ואולי אף גרסת ה-'695 פרארי טריבוטו'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully