וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מים למתזים גורמים להזיות

1.7.2010 / 17:00

מחקר בבריטניה מצא כי שימוש במי ברז למנגנון מתזי השמשות עלול לגרום לתסמינים של מחלת הלגיונרים. הקאות זה לא רק בסיבובים

לתשומת לבם של הנהגים: מחקר חדש שנערך בבריטניה בשיתוף רשת ה-BBC, מצא כי שימוש במי ברז במערכת המתזים לשמשות המכוניות עלול לגרום לנהגים ללקות במחלת הלגיונרים - Legionaires' Disease . החוקרים חשפו כי בתוך מיכל המים תחת מכסה המנוע הופך האיזור החם והלח לחממת גידול לוירוס הקטלני הפוגע באורח היקפי במערכת החיסונית של גוף האדם ומוביל לקריסת מערכות במקרים הגרועים ביותר. פצצה ביולוגית על גלגלים?

על פי ה-BBC, מי שבאופן קבוע נוהג במכונית או משתמש בה לפרנסתו, חשוף למחלה פי חמישה מכל נהג אחר. במסגרת ניסויים שנערכו התגלה כי המים המותזים על השמשה מכילים בתוכם כמות גדולה מחיידק הלגיונלה המזיק. בעת הפעלת המתזים הוירוס משוחרר החוצה ומערכת האוורור של המכונית שואבת לתוכה את רסיסי הטיפות הנגועות היישר לריאותיו של הנהג והיושבים איתו ברכב.

התסמינים למחלה זו מתבטאים בתחילה בתחושת סחרחורת, כאבי-ראש חזקים, בחילות, הקאות, חום גבוה, שיעול, ליחה, וכן מביאים לעייפות בשרירים ועייפות כללית. האיבר החשוב ביותר שנפגע מחיידק זה הוא הכבד ולעתים גם הריאות קורסות מהתפתחות דלקתית. החוקרים מציינים כי עד היום לא נמצא הווירוס במערכות קירור של מכוניות, אולם מנגד מציינים כי לא נבדקה האפשרות שמקור הזיהום מגיע ממקור משני – מיכל המים של המתזים.

בנוסף, לא צויין מה דין מים מהולים בחומר פעיל ואם המצב פחות מזיק ממי-ברז טהורים. בכל אופן, הקפידו איפוא להשתמש בנוזל ניקוי ייעודי, אפילו אם זה קצת יקר ונדמה לכם שגובים מכם כסף לשווא. התירוץ "זה מספיק טוב לאוטו" לא מומלץ כאן, כי לבריאות התקינה זה בטח לא תורם.

  • עוד באותו נושא:
  • מחקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully