וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד מפריע זה כמו לנהוג שיכור

23.6.2010 / 8:47

מחקר: ילדים הנמצאים ברכב ומסיחים את דעתו של הנהג, גורמים לו לנהוג כאילו שהוא נמצא תחת השפעת אלכוהול

במסגרת תופעות חברתיות משונות אנחנו מדווחים אודות מחקר נוסף שפורסם לאחרונה, והפעם בכתב העת של מוסד TRL (ה-Transport Research Laboratory). זה ביקש לבדוק את היקף הסחות הדעת שגורמים הזאטוטים המשתוללים במושב האחורי של המכונית המשפחתית. המסקנות? בזמן נהיגה עלול להתנהג האוחז בהגה כמי שנוהג בגילופין ומאבד את כושר ההתמצאות. האמנם השוואה במקום?

תוצאות המחקר הראו שהריאקציה הטבעית של הנהג צונחת בכ-13 אחוזים שעה שהילדים מאחורנית עסוקים בגרימת מהומות בינם לבין עצמם. כלומר, בהשוואה לזמני התגובה של נהג שיכור לפי תקנות התעבורה בבריטניה זמן זה שווה למי שצרך כ-80 מיליגרם מהמקסימום המותר. עוד נאמר כי זמן התגובה הכללי מאריך את עצירת המכונית בארבעה מטרים מלאים, שהם בערך עוד רכב בינכם לבין העצם שבו עלולים להתקל.

ממצאים נוספים הראו שרמת המתח של הנהג עולה בשליש (קריזות) ובלימות חירום או תגובות קיצוניות על הכביש עולות בשיעור של 40 אחוזים לעומת נהיגה שגרתית. חוקר ה-TRL ניק ריד אמר למגזין 'וואט-קאר' כי חלה הפחתה רצינית בתגובת הנהגים בגלל התנהגות הילדים. "המגבלה על הנהגים גדולה מאוד. רק מהרעש שהילדים עושים במושב האחורי עולה הסיכון להיות מעורב בתאונה קטלנית. צריך למצוא להם תעסוקה".

כולנו מכירים את התופעה המסוכנת ולא צריך להיות הורה כדי להבין עד כמה היא מסוכנת. לכן נמליץ להתמקד בנהיגה עד כמה שניתן גם אם העניין מצריך עצירה בצד הכביש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully