וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוק האמריקני מזהם פי שניים מהיפני

17.6.2010 / 13:01

תעשיית הרכב האמריקנית מפנימה באיטיות את תקנות ה-CO2 וממשיכה להוות מרכיב כבד בזיהום האוויר. ביפן ערניים יותר

מדד פליטת ה-CO2 לכלי-רכב בארה"ב עומד כיום על 268 גק"מ בממוצע, כך מנתונים שמפרסמת 'JATO דיינמיקס' המתמחה באיסוף וניתוח מידע לענף הרכב בעולם. על פי ממצאיה עולה כי בין הסיבות העיקריות לפיהן השוק האמריקני פולט CO2 בשיעור גבוה, הן עלויות הדלק הנמוכות יחסית והעובדה שמרבית הצרכנים נוהגים בכלי-רכב שצורכים כחמישה ק"מ לליטר דלק בממוצע.

בהשוואה ליפן מדובר על פער עצום בין המדדים. הנתונים לשוק היפני מתארים צניחות CO2 הדרגתיות בדומה לאירופה שהחלה להנחות את יצרניות הרכב להחיל במבצע לקיצוץ זיהום האוויר על פי מדרגות עד שנת 2015 אז יעמוד היעד על 130 גק"מ. כיום, כארבע שנים לפני הפעלת הקנסות על היצרניות, עומד הנתון על ממוצע של 140 גק"מ באירופה עם צניחה שנתית של 4.3 גק"מ בממוצע.

עוד מנתוני 'JATO דיינמיקס', מסתמן כי אירופה מרוויחה את הצלילה ב-CO2 תודות לשימוש ותמיכה מוגברת בטכנולוגיה האצורה במנועי טורבו-דיזל קטני נפח וחסכוניים. אחוז הניוד במנועי דיזל במדינות מרכז אירופה עומד כיום על נתח מסיבי של 48.9 אחוזים. זה, לצד תכנית הגריטה שחיסלה חלק גדול מכלי-רכב ישנים ומזהמים הביאה לנתונים המרשימים לעיל.

יפן וארה"ב, שתיהן מוגדרות כמדינות מתועשות ומכבידות בזיהום אוויר בשל השימוש הנרחב בתחבורה פרטית וציבורית. אולם, בעוד ארה"ב אינה מתגמלת באופן נדיב על שימוש בטכנולוגיות ידידיותיות לסביבה, יפן אימצה שורה של תקנות לפיהן כל יצרנית לה פתרון אלטרנטיבי ירוק, תקבל בתמורה הפחתה כפולה במיסוי וכן באופן לא ישיר – למשתמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully