וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים ממסלולי המירוצים

ירון אדרי

18.6.2010 / 9:21

פורמולה 1: ברנסון מבין רק כסף; WRC: סולברג מתגרש; מוטו GP: חורחה מסתלבט על רוסי; נאסקאר: ימינה, פנה!

פורמולה 1: מה עובר על הבוס של פרארי?

"מכוניות עם ביצועים של GP2 לא צריכות להשתתף במירוץ פורמולה 1", כך חזר הבוס הגדול של פרארי לוקה די מונטזומלו ויצא נגד הקבוצות החדשות. "הן צריכות להתחרות בשבת בבוקר", כך הוסיף בראיון ל'גאזטה דלו ספורט'. הסיבה ששוב חזר האיטלקי למנטרה הכוחנית, היא המירוץ האחרון בקנדה לאחר שסמנים אחוריים עיכבו את פרננדו אלונסו שלו. "יכולנו לנצח", אומר האיטלקי מה שמעלה שאלה – אם כזה בטחון, איך אלונסו במכונית פורמולה 1 פייבוריטית לא הצליח לעקוף מכוניות GP2 מבלי שיפריעו לו?

די מונטזמולו נמנה על בעלי האינטרס שלא רצו לראות קבוצות חדשות על הגריד. כבר לפני שנה הוא טען כי אם רוצים להגדיל את מספר המכוניות במירוץ, צריך לאפשר לקבוצות להעמיד מכונית שלישית. נזכיר כי הוא מאוד רוצה לצרף את ולנטינו רוסי לשורותיו ומכיוון שזה אסור, בפרארי רוצים לתת חסות למכונית שתהיה תחת בעלות אמריקנית.

בינתיים בקבוצה מתכוננים למירוץ הבא בוולנסיה, הביתי של אלונסו, ואם שם לא יבוא סוף סוף הנצחון אפשר יהיה להגיד ביי ביי לאליפות. הספרדי אומר ששינויים שיוכנסו במכונית לקראת המירוץ, כמו מערכת אגזוז חדשה שתשפר את זרימת האוויר לחלק האחורי בדומה למה שיש לרד בול, יחזירו אותם לחזית ושבכל מקרה, הקרב על האליפות עדיין פתוח מבחינתו. ומה אומר על זה פליפה מאסה? כמספר 2 הוא רק יכול להנהן בראשו ולזוז כשיגידו לו.

פורמולה 1: רשות הדיבור מעכשיו למקלארן?

אחרי שליטה כמעט מוחלטת במסלול, נראה שרד בול מאבדת מכוחה. בשני המירוצים האחרונים הפסידו השוורים האדומים למקלארן שסיימה פעמיים עם נצחון כפול, כאשר במירוץ האחרון הם לראשונה לא זינקו מהפול פוזישן וגם לא ביקרו על הפודיום. ללואיס המילטון שעל הדרך קפץ לראשות טבלת הנהגים זו הזדמנות מצויינת ללוחמה פסיכולוגית.

אלוף העולם של 2008 בטוח שגם שני המירוצים הבאים יהיו טובים עבורו. "בוולנסיה אני חזק וגם סילברסטון מסלול טוב", כך אומר הבריטי שמכוניתו מעדיפה מהירות על פני פניות. ולנסיה מארחת מירוץ רחובות מהיר והשינויים שנעשו בסילברסטון, בעיקר הישורת החדשה שנוספה, תהפוך גם אותו לאחד המהירים בסבב. אלא שאחרי שני מירוצים אלה ממתינים מסלולים יותר איטיים - הוקנהיים בגרמניה והונגרורינג בהונגריה. האם הקבוצה תצליח להתאים את המכונית גם אליהם?

ברד בול גם כן משדרים הכל כרגיל ולא נותנים לשני המירוצים האחרונים להטריד אותם יתר על המידה. כך לפחות כלפי חוץ. "אין פאניקה", אומר סבסטיאן ווטל שנראה מתרחק מהאליפות שרבים חזו לו. "אנחנו מצפים לכמה שיפורים לקראת המירוצים הבאים". מארק וובר בכלל מבטל את המירוץ האחרון בטענה שמדובר במסלול מאוד שונה משאר המסלולים ואין להסיק ממנו כלום.

פורמולה 1: בסוף עוד תהיה קבוצה ארה"בית

אחרי שבשבוע האחרון מכרה USF1 כמעט את כל הנכסים שנותרו לו תמורת 1.4 מיליון דולר (כולל בקבוק שמפניה סגור שלבטח תוכנן להשקת המכונית), המתמודדת החדשה מארה"ב להכנס לסבב עשתה מהלכים לכיוון השני. במסגרת הגרנד פרי הקנדי נפגש נציג המיזם החדש פאריס מולינס עם ברני אקלסטון והקבוצות כדי לסלול דרך פנימה כקבוצה ה-13. מולינס הוא יועצו של מייסד יו-טיוב צ'אד הרלי, שמזה זמן רוצה להכנס לסבב ולא רק כנותן חסות.

"עשיתי התקדמות גדולה בשלושת הימים האלה", אמר מולינס ל'אוטוספורט' על פגישותיו הרבות. "אני מקווה לעוד התקדמות עד ולנסיה", הוא מוסיף ומחזק את העובדה שהם בדרך הנכונה. ארה"ב היא שוק חשוב כך שאפשר להבין מדוע אקלסטון והקבוצות תומכות במיזם ובעיקר כשב-2012 יחזור הסבב לארה"ב.

מנגד, קבוצה נוספת שרוצה להכנס היא אפסילון יוסקאדי מספרד. הבעלים חואן ויידלפרט אמר השבוע כי הוא חושש שגם אם קבוצתו תאושר להצטרף לסבב, היא לא תספיק להתכונן כראוי היות וב-FIA מתעכבים עם ההחלטה מי תהיה המאושרת. "אני אופטימי לסיכויים שלנו, אבל דואג מכיוון שההתאחדות תתן תשובה רק באוגוסט". ויידלפרט מכין תקציב של 100 מיליון יורו, אך לא משחרר אפילו סנט שחוק אחד כל עוד הוא לא מקבל תשובה חיובית. אגב, זה תקציב גדול יותר מאשר העמידו שלוש הקבוצות החדשות העונה.

פורמולה 1: שמחת עניים

שלוש הקבוצות החדשות עדיין מתקשות להשיג שיפור משמעותי למרות שכל פעם הן מבטיחות שהנה זה קורה. ואם נקודות אינן בראש סדרי העדיפויות אז הנה סיבה חדשה להתאמץ – כסף. הקבוצה שתסיים במקום העשירי תזכה בכ-25 מיליון דולר מכספי זכויות השידור, מה שמייד מדליק את ריצ'ארד ברנסון הבוס של וירג'ין.

"לא אמרו לי שיש כסף, זה משנה הכל. עכשיו יש לי סיבה לסיים במקום העשירי", אמר הבריטי ל-'BBC ספורט' ותאמינו לי שהוא לא ציני. אלא שברנסון חייב לקחת בחשבון שיש לו דרך ארוכה לעשות היות וקבוצתו משתרכת אפילו אחרי היספנייה החלשה יותר רק כי היא סיימה במקום גבוה יותר עד כה. אבל אפשר לסמוך עליו, כסף בהחלט עשוי לשנות את הכל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

WRC: סולברג ומילס נפרדים

פטר סולברג והנווט שלו פיל מילס נפרדים. השבוע הודיע הוולשי כי יעזוב את קבוצת סיטרואן הפרטית של סולברג לטובת התמקדות בחייו ועסקיו הפרטיים. "זו אחת ההחלטות הקשות בחיי", אמר מילס שזכה עם סולברג באליפות העולם ב-2003. יחדיו התחרו השניים ב-152 מירוצים ברציפות, מהם 13 כמנצחים. הם התחרו עבור פורד וסובארו וחזרו יחד במסגרת קבוצת סיטרואן הפרטית לאחר הפרישה של היפנית מהאליפות שכמעט והשאירה אותם מובטלים.

"מילס היה לצידי לאורך רוב הקריירה. עצוב שהוא עוזב", כך אמר סולברג. העזיבה היא מיידית מה שמעלה השערות כי מדובר למעשה בסוג של יחסים שעלו על שרטון בעיקר לאחר הפרישה בראלי ניו זילנד שנגרמה לכאורה בשל טעות בניווט. המירוץ הבא יערך בבולגריה ב-8 ביולי ועדיין לא נמצא לו מחליף.

שמועות גורסות כי את מילס יחליף בן ארצו ניקי גריסט, מי שהיה הנווט של קולין מקריי. אולם אותן שמועות גם אומרות שגריסט ישב לצידו של יוהה קנקונן בן ה-51 שהחליט לעשות קאמבק. הפיני ינהג במירוץ הביתי שלו בסוף חודש יולי בפעם ה-23 בקריירה הארוכה שלו כשהוא רכוב על פורד פוקוס.

מוטו GP: חורחה רוצה את רוסי

הפציעה של רוסי (ימאהה) העבירה מיידית את שרביט ההובלה בקבוצה לחורחה לורנצו. אלא שהספרדי יודע שגם אם הוא יקח אליפות, רבים יגידו שזה רק בגלל היעדרותו של הרוכב האגדי. "זכייה באליפות זו הרגשה נפלאה, אבל היא מאבדת מערכה בלי ולנטינו. אני רוצה להיות אלוף כשהוא יחד איתי על המסלול", כך אמר בראיון ל'אוטוספורט'.

לורנצו משתדל להיות צנוע אבל מי שמכיר אותו יודע שיש לו אגו גדול. "אני לא יודע מה קרה לו, אולי היה עליו לחץ כי זה המירוץ הביתי", אבל בתוך תוכו הוא מאמין כי הלחץ היה דווקא ממנו. עד לתאונה השיג הספרדי ביצועים טובים יותר ושני נצחונות לעומת אחד לפצוע האיטלקי וכמובן הוא הקדים אותו בטבלת האליפות. "אולי זה שהוא לא ניצח שני מירוצים ברצף גרמו לזה", הוסיף לורנצו.

בקבוצה מנסים להרגיע את הצעיר שלא הצליח לנצח את המירוץ האחרון גם בהיעדרו של רוסי. מעניין מה יקרה אם הוא שוב לא ינצח ביום ראשון בגרנד פרי הבריטי בסילברסטון (שידור ישיר ב-5+ לייב). זה יהיה שני מירוצים ברצף.

רוסי מבחינתו מנצל את הזמן להחלמה וגם לטיזינג. ל-'BBC ספורט' הוא אומר שעונת 2011 כבר סגורה לו במוטו GP מה שפוסל מעבר למירוצי מכוניות כפי שגורסות השמועות. "אני לא בטוח במאת האחוזים אם אמשיך בימאהה. אולי בכלל לעבור לדוקאטי. יהיה אדיר לזכות באליפות עם אופנוע איטלקי".

גם על התאונה הסביר רוסי לראשונה מאז קרתה. לדבריו, הוא האט מהירותו כדי לאפשר לרוכבים אחרים לעקוף וכשהאיץ שוב זה קרה. "הצמיגים התקררו משמעותית תוך שבע שניות, זה קרה בפתאומיות. זו הייתה טעות שלי". על חזרה למסלול הוא שב ואומר שתהיה רק לאחר שיחלים לגמרי.

נאסקאר: מה ימינה?!

בסוף השבוע יגיעו נהגי הנאסקאר ספרינט קאפ למסלול אינפינאון שבסונומה למירוץ ה-16 בעונה והראשון במסלול שצריך להזיז בו את ההגה גם ימינה (שידור חוזר ב-ESPN יום שני החל 14:30). מי שאמור להיות פייבוריט הוא חואן פאבלו מונטויה (שברולט, 42) שבניגוד לכל שאר הנהגים בסבב, יש לו ניסיון עם מסלולים שאינם אובאליים.

אבל מונטויה לא יהיה היחיד שהעיניים יופנו לעברו במסלול בן ה-3.2 ק"מ ומי שיתפוס קצת יותר תשומת לב הוא אלוף ה-DTM השוודי מתיאס אקסטרום. במסגרת הסכם עם הספונסרית רד בול, ינהג אקסטרום בטויוטה מס' 83 בה נוהג בדרך כלל בראיין ויקרס. בקבוצה מרוצים ממנו ואומרים שהתרגל מיידית למכונית השונה ממה שהוא רגיל אליו. עוד בקרב העובדים הזרים מאירופה ינהגו במירוץ יאן מגנוסן הדני (שברולט, 09) ומקס פאפיס האיטלקי (טויוטה, 13).

גם סבב הניישנווייד יגיע למסלול מירוץ מהסוג הפחות אהוד בארה"ב – רואד אמריקה בן ה-6.5 ק"מ (שידור ישיר ב-ESPN יום שבת החל מ-22:00). כאן העיניים יופנו לאלוף הפורמולה 1 של 1997 ז'אק ווילינייב שמכוון לפודיום עם טויוטה מס' 32. הקנדי ביקר במסלול הזה לאחרונה ב-1995 כאשר השיג נצחון שני ברציפות במסגרת סבב ה-IRL בו התחרה בזמנו.

את המירוץ האחרון במסגרת הסבב הבכיר ניצח דני המלין (טויוטה, 11), בפעם החמישית העונה ונראה פתאום שרק טויוטה עושה עבודה כמו שצריך. אלא שלמרות זאת, הוא רק שלישי בטבלת האליפות עם 2,122 נקודות כשמקדימים אותו קווין הארוויק (פורד, 29) עם 2,169 נק' וקייל בוש (טויוטה, 18) עם 2,147 נק'.

על הגריז

אז מה היה לנו בשבוע שעבר? נהג הלה מאן של אודי אלאן מקניש חותם על חולצתה של מעריצה קצת מעל לכרית האוויר. הכיתוב המוצלח ביותר היה של ערן שהגדיל ודיבב את השניים. "הוא: אם הלב שלך רך כמו מה שמעליו... היא: אם ה... שלך קשה כמו הטוש שלך, הנה הטלפון שלי". במירוץ אגב, מקניש סיים רק שלישי אז לא בטוח שהיא תענה לו.

הפעם הבאנו תמונה שאיך נאמר, לא מוסיפה פאסון למצולמים. אבל היות והשנה הם גם ככה עושים פאדיחות, כנראה שקימי רייקונן ודני סורדו נהגי הראלי של סיטרואן לא כך כל מתרגשים מהלבוש שניתן להם. עכשיו נראה אם אתם תעשו פאדיחות.

קימי רייקונן דני סורדו נהגי מירוץ ראלי WRC קבוצת סיטרואן. Massimo Bettiol, GettyImages
שיחקו אותה עם החליפות מירוץ החדשות/GettyImages, Massimo Bettiol

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully