וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפינינפרינה לסאאב

21.6.2010 / 8:20

מעצב פינינפרינה וברטונה לשעבר הוחתם כראש חטיבת המעצבים בסאאב לאחר השלמת מכירתה לספייקר. קווים לעתיד

ספייקר הכריזה על מינויו של ג'ייסון קסטריוטה, מעצב פינינפרינה וברטונה לשעבר, כראש מחלקת העיצוב בסאאב המשתקמת. קסטריוטה נכנס לתפקיד חמוש ברזומה עשיר בתכנוני קונספט מרהיבים בשנים האחרונות, שעה שמרביתם נחשפו בתערוכות בינלאומיות וגם כאן אצלנו במדור. עוד צוין כי על אף חזקתה של ספייקר במותג השוודי הובהר כי קסטריוטה כפוף בלעדית למנכ"ל סאאב יאן אייק ג'ונסון, שברך על צירופו – "אנחנו שמחים ומאושרים על המינוי. קסטריוטה ירחיב את ההיצע ויהיה אחראי על עיצובי החוץ והפנים".

קסטריוטה (37) יליד ארה"ב גדל והתחנך בקונטיקט, סיים לימודיו באוניברסיטת בוסטון ואחר כך זכה להתמחות קצרה בפינינפרינה עד שמונה למנהל מחלקת העיצוב בברטונה ב-2008. הוא פיתח את דגמי הקונספט האקזוטים של פרארי – P4/5, 599GTB ועוד, ועבור מאזרטי חידש לתקופות את שורותיה ובפרט את דגם הגראנטוריסמו והן את דגם הקבריולה שנחשף אשתקד. על כניסתו לתפקיד הצהיר כי האתגר גדול ומרגש וכי המותג בעל פוטנציאל אדיר: "לסאאב מסורת מפוארת של דגמים קלאסיים. זה נותן לי את האפשרות לעצב דגמים חדשים על בסיס מורשתה בכביש ובאוויר. כך אוכל להכתיב ולתכנן את עתידה".

לכאורה, התפקיד הראשון שמוטל על כתפיו של קסטריוטה הוא להמציא מחדש את סדרת ה-900 וכן לעצב מכונית מסדרת הקומפקטיות פרמיום אל מול מתחרות כגון אודי A1. בשבועות האחרונים סאאב רומזת כי מחליפה רשמית ל-92 המיתולוגית תבוא בדמותה של מכונית קונספט קטנה וחדשה, אך טרם אישרה את הדברים באופן סופי. מנכ"ל ונשיא 'ספייקר קארס' ויקטור מולר טוען שהפרויקט נמצא בשלבים ראשוניים אך מסרב להתחייב על תאריכים - "זה יגיע, אבל עוד מוקדם לדבר על כך". עם קסטריוטה הססגוני בכס העיצוב נראה שהחברה נמצאת על הקו הנכון. נמתין להתרשם מסקיצות ראשונות עד שתגענה מכוניות הראווה שתרמוזנה על העתיד העיצובי בחברה.

  • עוד באותו נושא:
  • סאאב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully