וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת השבוע: שימרו על היגיון בכביש

ירון אדרי

21.6.2010 / 8:08

נהגים רבים מבצעים פעולות מסוכנות כגון האטה פתאומית בכביש מהיר כי לא תכננו את נסיעתם כראוי. זה שווה את החיים שלכם?

הדרך ארוכה ומפותלת ועד שהגעתם לפנייה או הצומת הרצויים, פספסתם אותם. עד לצומת הבא צריך לנסוע עוד מספר ק"מ ושם להסתובב ולשוב על עקבותיכם. זה יקח לכם כמה דקות וחבל על הזמן והעל החצי ליטר דלק. אכן חבל, אך לא יותר חבל על החיים שלכם, של מי שאיתכם ברכב ושל הנוסעים במכוניות שמאחור?

זו אינה תופעה, זו ממש מכת מדינה מסוכנת. נהגים מאטים את מהירות נסיעתם באופן דרסטי, לפעמים כמעט עד למצב עצירה. וכל זה כי הם פספסו את הירידה מהכביש ורוצים להספיק לשוב אליה בטרם לא יוכלו לעשות זאת. לרוב זה גם נעשה מהנתיב האמצעי או אפילו השמאלי כך שזה גורר לעיתים גם חיתוך פתאומי של נתיבים. ובטח גם יצא לכם לראות נהגים שמגדילים ראש ועושים רוורס. אולם, פעולות אלו בתוך תנועה זורמת עלולות להסתיים בתאונה קשה רק כי התעצלתם להמשיך עד לצומת הבא והחלטתם לפעול בניגוד להיגיון.

פעולות מסוכנות כאלו נובעות מתכנון לקוי של הדרך או מחוסר ריכוז וגורמות לפעול בצורה אינסטנקטיבית ולא הגיונית. הנהיגה הופכת מבולבלת, לא אחידה ומפתיעה את הנהג עצמו ועל אחת כמה וכמה את אלה שאחריו. הדרכים למנוע זאת רבות ותכנון נכון ומראש של הנסיעה היא רק אחת מהן. היעזרו במפות באינטרנט או במכשיר GPS (רק מקמו אותו באופן שלא יפריע לשדה ראייתכם) כדי לתכננן את נסיעתכם. הטיפ הגדול ביותר הוא שימוש בעיניים – הביטו רחוק ככל הניתן ונסו לזהות מה קורה מלפנים בין אם מדובר בשלט המורה לכיוון אליו אתם צריכים להגיע ובין אם לפניכם נהגים שמאטים באופן פתאומי.

ואם בכל זאת פספסתם את הירידה מהכביש, לא קרה כלום ולפני שכן יקרה פשוט המשיכו בנסעיתכם בנתיב הימני ועם קצת יותר ריכוז נסו לאתר מבעוד מועד את הירידה הבאה וממנה חיזרו על עקבותיכם באופן חוקי וזהיר (אל תבצעו פניות פרסה במקום אסור). זיכרו שמדינתנו קטנה וזה לא ייקח לכם יותר מחמש דקות וגם אם כן, זה לא שווה לסכן חיים שלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully