וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה פנמרה, חסכונית יותר

22.6.2010 / 13:22

פורשה תצייד את מכונית הסדאן המפוארת פנמרה באמצעים טכנולוגים התורמים להפחתת תצרוכת הדלק ופליטת המזהמים

החל מהקיץ הקרוב תשווק פורשה פנמרה בתצורת מנועי V8 חסכוניים יותר מהדגמים הנוכחיים. המכוניות להן המערכות החדשות והמשופרות הן מגרסאות הפנמרה S, פנמרה 4S, והפנמרה טורבו שתזכה בנוסף גם בשליטה על נעילת הדיפרנציאל האחורי. זאת בין השאר כחלק מחשיבה ארוכת טווח לעמוד בתקני פליטת ה-CO2 המחמירים המבוקרים על ידי האיחוד האירופי. כזכור, יחולו קנסות על חריגות החל משנת 2013.

מערכת אגירה האנרגיה מבלימה תותקן כסטנדרט בתפירה לצמיגים בעלי מקדם חיכוך נמוך. אך מעבר ליכולתה לאגור אנרגיה ולטעון את הסוללה, יתרון חשוב הוא בהפחתת העומס מהאלטרנאטור בזמן תאוצה. הקומבינציה האקולוגית לעיל מצמצת את זלילת הבנזין של ה-GT הבכירה על 500 סוסיה אל נתון משולב של 12.2 ליטר לכל 100 ק"מ ומקצצת את נתון פליטת ה-CO2 ב-21 גק"מ. גם הדגמים המקבילים מרווחים מעדכון זה ומניבים הפחתה דומה, שעה שמודל ה-S צורך מעתה כ-10.6 ל' לכל 100 ק"מ.

עוד מהפונקציות המרזות חומשה הפנמרה במנגנון 'עצור וסע' המדומם את המנוע בעת עמידה ממושכת בפקקים ורמזורים. לדברי פורשה, קיים הבדל משמעותי בין מערכת זו לדגמים עממיים להם מערך דומה, מאחר והשילוב לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים PDK יחד עם בקרות ה-PTV (שליטה על מומנט) והן ה-PDCC (מתלים מתכווננים), מאפשר שליטה קרובה יותר על הזנת האנרגיה למכונית. פוליטיקה במסווה מפואר או השקפה חדשה למחר?

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully