וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוע VR6 מוגדש, באופנוע?

28.6.2010 / 9:25

כמה כוח זה מספיק? תלוי את מי שואלים. הורקס חושבים שמנוע 6 ציל', 1,200 סמ"ק וסופרצ'ארג'ר יעשו את העבודה

לא פעם חשפנו בפניכם אופנועים שאפילו המילה 'פסיכי' לא מספיקה כדי לתאר את מסגרת הטירוף שלהם. רובם ככולם היו אופנועי מסלול במסגרת כזו או אחרת, אבל הפעם, מדובר במפלצת שונה לגמרי. כזו שנולדה בבית יצרנית אופנועים גרמנית חדשה-ישנה, שמשלבת מנוע מקורי ואימתני עם עיצוב רטרו מקסים ובלי טיפה של מיגון רוח.

לחברה המייצרת קוראים הורקס (Horex) ואם השם לא נשמע לכם מוכר נספר שמדובר ביצרנית אופנועים גרמנית ותיקה שנוסדה בשנת 1923, נרכשה על ידי דיימלר-בנץ (לימים, מרצדס) עד שסגרה את שעריה בשנת 1960. כעת, עם חשיפת האופנוע החדש, השם הוותיק קורם עור וגידים וחוזר לכבישים עם אופנועים קלאסיים חדשים.

אופנוע חדש של הורקס עם מנוע VR6 סופרצ'ארג'ר. אתר יצרן
אופנוע חדש של הורקס עם מנוע VR6 סופרצ'ארג'ר/אתר יצרן

"האופנוע החדש"

שם ברור ומוחלט נראה שעדיין אין לו, שכן היצרנית מסתפקת בכינויו כ"ההורקס החדש" ולא מעבר לכך. רוצים להציע לו שם? ובכל מקרה, החברה הבווארים כן מספרים שהאופנוע החדש מהפכני ומקורי הרבה יותר משמו. ליבה של המהפכה טמון ביחידת הכוח שנבחרה ליצירה הקלאסית הזו.

מתכנניו ויתרו על התצורה המוכרת של צמד או רביעיית צילינדרים ובחרו בלא פחות משישה צילינדרים (VR6) המסודרים בזוית צרה של 15 מעלות. נפחם עומד על 1,200 סמ"ק והמבנה הקומפקטי הנבחר איפשר למתכננים לדחוס את המנוע הגדול ללא קושי בלב השלד.

אבל ההשתוללות לא נעצרה שם ומאחורי המנוע גדול הנפח הותקן גם מגדש 'על' (סופרצ'ארג'ר) צנטריפוגלי שמנשים אותו בכוח. יחד, משחררים השניים לא פחות מ-198 כ"ס ו-15.2 קג"מ אל הגלגל האחורי דרך הנעת רצועה. מסביב למנוע הזה, הותקנו גם רכיבים הולמים כמו מזלג קדמי בקוטר 50 מ"מ, בלמים רדיאליים כפולים וכו'. העיצוב הכללי נועד לשמור על מורשת החברה המקורית ולכן האופנוע החדש נראה קלאסי בהופעתו ואם לשפוט על פי תמונות היצרן, גם ההקפדה על האיכות הכללית מרשימה.

בסופה של ההשקה, גם על מחיר ניתן לדבר וזה יעמוד על 20 אלף יורו בגרמניה, כ-95 אלף שקלים מקומיים לפני מסים כמובן. כסף קטן עבור כלי מיוחד כל כך.

אופנוע חדש של הורקס עם מנוע VR6 סופרצ'ארג'ר. אתר יצרן
אופנוע חדש של הורקס עם מנוע VR6 סופרצ'ארג'ר/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • הורקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully