וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוגבר התחרות בתחבורה הציבורית

23.6.2010 / 17:21

17 אחוזים מפעילות אגד יועברו למפעילים נוספים בחמש השנים הקרובות, כך בהסכם חדש בין משרדי התחבורה והאוצר ואגד

משרד התחבורה ומשרד האוצר מודיעים היום (רביעי) על שהגיעו להסכמה עם חברת 'אגד' באשר להמשך הליך התחרות בתחבורה הציבורית במהלך העשור הקרוב. בהודעה משותפת שמפרסמים המשרדים, לאחר משא ומתן ממושך ובמסגרת ההסכם שיחתם ככל הנראה כבר ביום ראשון בלשכת שר התחבורה, הוצאת קווים לתחרות בהיקף של כ-17 אחוזים מפעילות אגד (כולל 2 אחוזים מקווי המטרונית בחיפה ו- 3 אחוזים מקווי אגד תעבורה) באופן הדרגתי במהלך חמש השנים הקרובות.

הסכם זה אמור לאפשר את המשך התחרות ההוגנת בענף התחבורה הציבורית על ידי כניסתם של מפעילי תחבורה ציבורית חדשים. ההסכם קובע גם כי מערכות הסעת ההמונים בישראל, לרבות מערכות BRT, יקודמו בעתיד באופן תחרותי ובו יוכלו לקחת חלק גם גורמים שונים מחוץ למדינת ישראל.

הסכם התחרות יחייב את 'אגד' לשפר את מערך השירות למשתמש בארץ על ידי הפיכת 'אגד' מקואופרטיב לחברה המורכבת מאשכולות פעילים ובאלה יבחנו באופן רציף רמת השירות הניתנת לציבור. אי עמידה בסטנדרטים הנדרשים של דיוק ואמינות עשויה לגרור חיוב של אגד בקנסות גבוהים וכן הוצאת נתחים נוספים של פעילותה לתחרות. 'אגד' תחויב גם לנהל כירטוס חכם ומשותף עם מפעילי תחבורה ציבורית אחרים, הפעלת מידע לציבור, אחזקה נאותה של מתקני תחבורה ציבורית, לרבות מתחמי התחנות המרכזיות, הגברת היקף הנסיעות המבוצעות על ידי אגד בקווי שירות קיימים ועוד

25 אחוזים מהיקף התחבורה הציבורית יוצאו למכרז

במסגרת מכרז מיון מוקדם שפורסם על ידי ועדת המכרזים המשותפת לשני המשרדים, יוצאו למכרז בשנים הקרובות למעלה מ-25 אחוזים מהיקף התחבורה הציבורית הפועלת בישראל. מכרז המיון המוקדם מהווה המשך להליך התחרות אשר החל בשנת 2000 והביא להפעלת למעלה מ-30 אחוזים משירותי התחבורה הציבורית הפועלים כיום בישראל באמצעות מפעילים שונים, תוך הרחבת היקף השירות והפחתת מחירי הנסיעה לצרכן.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, מסר: "שיפור התחרותיות ורמת השירות של התחבורה הציבורית והרחבתה הם יעד מדיניות מובהק של משרד האוצר. זוהי מטרה חברתית ראשונה במעלה שתשפר את רמת החיים של כל שכבות האוכלוסייה, תייעל את זמינות השירות ואף תוזיל מחירים. ההסכם עם אגד הוא עוד צעד חשוב בכיוון, בהמשך לסדרת השינויים שהובילה הממשלה בשנים האחרונות. זהו גם צעד משלים לתכנית התחבורה 'נתיבי ישראל' שעברה בממשלה לפני מספר חודשים. השילוב של תשתיות תחבורה ורמת תחבורה ציבורית גבוהה הוא קריטי לצמיחת המשק".

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ ציין כי מאז החלה הרפורמה בתחבורה הציבורית נקלטו בענף יותר מ-2,000 עובדים חדשים ונוספו 10 מפעילי תחבורה ציבורית חדשים, המפעילים כיום כ-30 אחוזים מענף התחבורה הציבורית. הרפורמה בתחבורה הציבורית הביאה עד כה להוזלה ממוצעת של כ-25 אחוזים בתעריפי התחבורה הציבורית שהוצאו לתחרות. בארבע השנים האחרונות גדל מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית בשיעור של יותר מ-25 מ-490 מיליון נוסעים בשנת 2004 ליותר מ-650 מיליון נוסעים בסוף שנת 2009.

גדעון מזרחי, יו"ר אגד: "ההסדר החדש הינו הוגן ומאפשר לאגד להתמקד בעסקי הליבה שלה, בפיתוח השירות ובתכנון לטווח ארוך. במסגרת ההסכם יוצאו 15 אחוזים מקווי אגד לתחרות ומתוכם הוסכם כי 3 אחוזים יופעלו על ידי חברת הבת, 'אגד תעבורה'. העובדה שההסכם יאפשר לארגון ליהנות מפירות השקעותיו, מהווה תמריץ חשוב לשיפור ולהתייעלות מתמדת. אגד לוקח על עצמו, במסגרת ההסכם, עמידה ביעדים מדידים בתחומי השירות, מתוך אמונה מלאה ביכולתו של הארגון לעמוד במדדים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully