וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר XKR חמה וחגיגית

26.6.2010 / 10:39

יגואר משחררת את מהדורת ה-75 ל-XKR השרירית לציון מספר השנים להווסדה. זינוק פנתרי קליל היישר לכבישי הממלכה

לציון 75 שנים למותג יגואר הבריטי (כיום בבעלות טאטא ההודית), משגרת היצרנית את ה-XKR במהדורת ה-75. רמזים ראשונים למכונית זו נקלטו אשתקד בפסטיבל המהירות בגודווד, אולם לאור הביקור הקצרצר שלה במסגרת המאורע לא ניתן היה לאשר סופית את המכללים הטכנולוגים שהוכנסו בה. כעת עם הפצת התמונה הראשונה, מפרסמת יגואר מספר פרטים נוספים על ה-XKR החזקה ביותר בעולם, שאינה יוצאת משום סדנת שיפורים לשם שינוי.

עתודות האנרגיה של היגואר מגיעות מיחידת הקצה בנפח של 5.0 ל' (מגדש 'על') בנזין בחיבור לתיבה אוטומטית עם שישה יחסי העברה. ההספק מוזנק במהדורת ה-75 ל-530 כ"ס, 20 יותר מהאחות הסטנדרטית, ונתון המומנט רושם צמיחה של כ-3 קג"מ אל 66.2. יגואר דאגה שעם שיפור התפוקה המנועית מנגנון העברת המומנט יעודכן כדי לעמוד בעומסים החזקים. בנוסף, היא הקשיחה את מערכת המתלים בשיעור של 28 אחוזים בחזית ו-32 אחוזים מאחור. עוד נאמר כי הבלמים והיכולת הכיוונית של מערך ההיגוי זכו לחידוד קל.

התאוצה הקלאסית ל-100 קמ"ש במהדורה החגיגית נמשכת 4.4 שניות, שיפור של שתי עשיריות לעומת ה-XKR הרגילה. המהירות המרבית אינה מוגבלת אלקטרונית וסוגרת כ-174 מיילים לשעה, שהם כ-280 קמ"ש לערך. פרט לתוספות המכאניות, יגואר המטירה על ה-XKR שילוב חיצוני תוקפני תוך התאמת מערכת פליטה מורחבת, חישוקים בקוטר 20 אינטש וגוון חיצוני המכונה 'Stratus Grey', בלעדי לדגם זה.

המחיר עבור ה-XKR במהדורת ה-75 נאמד בכ-90 אלף יורו, שהם כ-430 אלף שקלים לפני מסים. ומאחר והקו הוגבל כצפוי ל-75 מכוניות בלבד, יש להניח שתוך מספר מועט של שבועות יחוסל המלאי כליל.

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully