וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכלב שלי היה זוכה במכרז מנכ"ל הרכבת - הוא מכשכש בזנב"

אבי בר-אלי

25.6.2010 / 7:10

אורן מוסט, שהתמודד על מנכ"לות רכבת ישראל: "ממשלת ישראל, באמצעות חברת ממשלתית, מפרסמת מכרז עם דקויות שמעלות גיחוך"

"הצטערתי שלא שלחתי את נמו, הכלב שלי, למכרז לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל. הוא היה מקבל שתי נקודות ומנצח במכרז, כי הוא יודע לכשכש בזנב" - כך אמר אתמול (חמישי) אורן מוסט, שהתמודד על תפקיד מנכ"ל רכבת ישראל, בהתייחסו לשערוריות שליוו את הליך המכרז.

בראיון לגלי צה"ל אמר מוסט: "לא היה מכרז, ולכן הוא לא היה תפור. לאורך כל הדרך, מהרגע הראשון, היו פה ניסיונות לקדם מצד אחד מישהו, ולסכל מועמדויות אחרות. אני לא מבקש שום הנחות, אבל ברגע שנותנים לי חצי נקודה ונקודה מתוך 10, ולמועמד השני - 10 נקודות, וברגע שהשני מנצח ב-0.2 נקודה, אז ברור שאין פה הרבה מה לחשוב, וצריך לפרק את החבילה".

מוסט התייחס להצבעה שנערכה בוועדת האיתור לתפקיד בערב שבועות, שבה העניקו לו שני הדירקטורים מטעם משרד התחבורה את הציון המינימלי, תוך שהם מונעים את בחירתו לתפקיד. הליך ההצבעה בוטל, שני הדירקטורים זומנו לשימוע לפני הדחתם - והתפטרו לפני שנערך. אחד מהם, פיליפ פראן, טען כי הוא "קורבן למאבק כוחות שלא קשור בי". בהתייחס לכך אמר אתמול מוסט: "דירקטור מחויב לטובת החברה, אז באיזה כוחות מדובר? נראה שמישהו צריך לחקור את זה - או היועץ המשפטי לממשלה או מבקר המדינה".

מוסט התייחס גם להליך המכרז בעניינו: "ממשלת ישראל, באמצעות חברת ממשלתית, מפרסמת מכרז עם דקויות שמעלות גיחוך. דרשו ממני להביא אישור כשירות של אוניברסיטת ניו יורק, שאני בוגר שלה במינהל עסקים. הלכו איתי עד הסוף בדקויות האלה. אבל בנושאים הכבדים, של לנקד את המועמדים לפי הכישורים ועל פי התשובות שלהם ולפי המצגות שהכינו - אז כן, היה פה 'מאמץ גדול'. הכנתי מצגת, נסעתי ברכבת, ריאיינתי אנשים, למדתי מה קורה בחו"ל, עשיתי עבודה, ואני מניח שכמוני היו עוד מועמדים. כל זה לא עיניין אף אחד".

בשבוע שעבר נחשף ב-themarker המכתב ששיגר מוסט אל מנהל רשות החברות הממשלתיות, היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה, שבו שטח את טענותיו נגד הליך המכרז לבחירת המנכ"ל, וטען כי התבקש בפגישה לילית בידי דירקטור בחברה להסיר את מועמדותו לתפקיד משום ששר התחבורה, ישראל כץ, אינו מעוניין בו - ולא יחתום על מינויו. יועצו הכלכלי של ראש הממשלה, אורי יוגב, שמונה כמה ימים לפני כן לדירקטור, אישר כי נפגש עם מוסט בביתו - אך הכחיש את תוכן הדברים.

לדברי מוסט, נמסר לו כי המכתב הועבר ל"גורמים הרלוונטיים", אך הוא טרם התבקש למסור את עדותו. "הסיפור האישי שלי הוא פחות חשוב. החלטתי שהגיע הזמן להתגייס ולמלא אתגר משמעותי בשירות הלאומי מתוך רצון לתרום ולקדם. ואני לא לבד בסיפור, כי כמוני היום יש עוד אחרים", אמר מוסט, והוסיף: "אני פה להרבה מאוד אנשים. מאות פונים אלי, מחזקים את ידי, ומביעים את הגועל ואת הייאוש שלהם מהמערכת שבה אנו חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully