וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל לובינסקי עונה לשאלותיכם

29.6.2010 / 11:45

דורי מנור, מנכ"ל דויד לובינסקי התארח כאן בוואלה! רכב וענה לשאלותיכם הנוקבות בנושאי שירות, אמינות, מחירים ועוד

במסגרת פינה חדשה שנוסדה כאן בוואלה! רכב, אנו מארחים את האנשים החשובים בענף הרכב בישראל ומאפשרים לכם גולשינו להעלות שאלות, טענות ותהיות אחרות אליהם.

האורח השני שלנו כאן הוא דורי מנור, בן 43, בוגר תואר שני במינהל עסקים מביה"ס לניהול אינסיאד שבצרפת. התמנה לתפקיד מנכ"ל דוד לובינסקי בע"מ בשנת 2000. דורי הוא בן למשפחת מנור אשר מחזיקה בבעלות המלאה בקבוצת דוד לובינסקי המייבאת את דגמי פיג'ו, סיטרואן ובקרוב MG מבית SAIC הסינית. כמו כן, מחזיקה החברה בבעלות חברת הליסינג "פריים ליס", מייבאת באמצעות חברת ד.ל.ב מוטוספורט את קטנועי פיג'ו, קטנועי PGO, אופנועי K.T.M וטרקטורוני פולריס. עוד בבעלות לובינסקי חברת טלרון, יבואנית מצברי VARTA ואחרים ונציגה בלעדית להפצת שמני TOTAL. להלן תשובותיו של דורי מנור לשאלות שלכם שנשלחו אל וואלה! רכב בחודש החולף.

שיווק דגמים בישראל

אייל גרינברג: אני חייל בן 20 וחצי ואני חי ונושם סיטרואנים הידרופנאומטיות לכל אורך חיי ואני אוהב אותן מאוד. אני נוהג בבית על C5 V6. ברצוני לדעת מדוע מתעכב יבוא ה-C5 עם מנוע ה-1.6 טורבו ומדוע אינם מיובאים מנועי הדיזל של ה-C5? מהכתבות שקראתי, אתם מעוניינים לשווק את ה-DS3 רק עם מנוע 1.6 אוטו' שמכוון בעיקר לצפונבוניות, למה אינכם מעוניינים לשווק מתחרה לאיביזה FR עם ה-1.6 טורבו ידני? למה C4 פיקאסו הקצרה יותר יקרה מהארוכה? אשמח למוסך צפוני, אני גר במטולה. מאז שנסגר המוסך המורשה בחצור אנו צריכים לנסוע לטבריה או כרמיאל. מוסך מורשה באזור קריית שמונה או חצור יהיה תוספת מבורכת. חוץ מזה, בגלל אהבתי הגדולה לפיג'ו-סיטרואן אשמח לעבוד בלובינסקי אחרי הצבא.

תשובה: אייל שלום, שמח מאד לשמוע שאתה סיטרואניסט מושבע ואני בהחלט מזמין אותך להגיע אלינו לאחר שירותך הצבאי, וכשתגיע תמצא כאן עוד הרבה עובדים שהם סיטרואניסטים מושבעים כמוך.
אתחיל מהסוף דווקא: לגבי מרכז שרות בצפון, אנו מודעים לחוסר שיש לנו כרגע באזור קריית שמונה ופועלים במרץ לפתוח מרכז שירות מורשה באזור גליל עליון. אני מקווה שתשמע חדשות טובות בנושא בקרוב.
סיטרואן C5 עם מנוע 1.6 טורבו תגיע ככל הנראה באביב 2011. בתקופה הקרובה רוב הדגמים שלנו יעברו למנועי 1.6 פרי פיתוח PSA עם BMW בעלי מגוון הספקים רחב: מ-90 כ"ס ועד 220 כ"ס.
לגבי דגמי הדיזל, לצערנו נוסחת המס הירוק החדשה מתעלמת באופן בולט מחיסכון בדלק ומפליטת גזי חממה. בכך היא קובעת קנס לרוכשי מכוניות הדיזל. נוסחה זו במתכונתה הנוכחית אינה מאפשרת לנו להציע דגמי דיזל בישראל למרות שהם מהחסכוניים והידידותיים ביותר לסביבה שמוצעים ע"י תעשיית הרכב. עד שלא יעודכנו מקדמי הנוסחה לשנות ה- 2010, האבסורד הזה יימשך ומנועי הדיזל ילכו ויתמעטו במחוזותינו. כדי לסבר את האוזן, בעקבות נוסחת המס הירוק העלינו על כבישי ישראל מאות רבות של מכוניות ברלינגו ופרטנר בנזין, בכך מכרנו את אותה כמות מכוניות אך הכפלנו את צריכת הדלק ואת פליטת גזי החממה של לקוחות אלו בישראל.

סיטרואן C4 פיקאסו הקצרה עולה 2,000 שקל פחות מהארוכה (אם משווים בין הגרסאות המצוידות בגיר אוטומטי). היצרן מעביר בימים אלו תקינת יורו 5 לגרסה האוטומטית בנפח מנוע 156 כ"ס (במקום 140 כ"ס כמו בעבר) ולכן כרגע שני הדגמים האוטומטיים עדיין לא מוצעים בישראל.


גל: מדוע לא מביאים את דגמי הסטיישן של סיטרואן?

תשובה: שלום גל, אם אתה מתכוון ל-C5 סטיישן הרי שאנו בהחלט מביאים אותה בגרסת מנוע 2.0 ל' ורמת גימור Comfort. היא נקראת C5 Tourer ואני באופן אישי חובב מאד סטיישנים הודות למרכז הכובד הנמוך וממליץ בחום, כי בתחום הנוחות, אין כדוגמתה.


זוהר קלוג: האם יש כוונה להביא את ה C4 עם המנוע טורבו של ה-308? האם יש כוונה להביא את ה-C4 הסיני עם הבגאז'? ברצוני לרכוש C4 נוספת אך הדגם הקיים מיושן (מנוע).

תשובה: שלום זוהר, ה-C4 הנוכחית לא תגיע עם המנוע טורבו THP אבל ה-C4 המחודשת כן תגיע גם בגרסה זו באמצע שנת 2011. רצינו להביא את הדגם הנוכחי עם המנוע החדש VTI (120 כ"ס) אבל המחיר שלה (עקב נוסחת המס הירוק המעוותת שאינה מתגמלת על פליטה נמוכה של CO2) לא היה מאפשר לה להימכר בישראל כי היא היתה יקרה מדי.
ה-C4 סדאן לצערנו לא תגיע בקרוב לישראל וזאת מכיוון שליצרן אין אינטרס להשקיע בהעברתה את תקינת יורו 5 רק עבור השוק הישראלי הקטן (סין ודרום אמריקה אינן דורשות זאת). אם אתה מחפש משפחתית עם מנוע חזק במיוחד אני ממליץ לך לנסות דווקא את הפיג'ו 308 עם המנוע THP 140 כ"ס או את הפיג'ו 3008 המצוידת במנוע 1.6 ייחודי המשלב חסכון בדלק עם כוח רב: 156 כ"ס...!


סער רוזנבאום: מדוע ברכבי פיג'ו בישראל לא ניתנת האפשרות של המסך המובנה שיש לרכבי פיג'ו באירופה?

תשובה: סער שלום, המסך המובנה שקיים באירופה מתבסס על ממשק באותיות לטיניות משמאל לימין. הבעיה היא שלא ניתן לעשות בו שימוש בארץ בגלל השפה בעיקר לצרכי ניווט לוויני (שמות הערים והרחובות וכד') ואין אפשרות לשנות אותו לממשק בעברית. ולכן, אנו עושים שימוש במסכים אחרים בהתקנה מקומית אשר בנויים על ממשק בעברית.


מיכאל אפריאט: ברשותי שתי מסחריות של סיטרואן ואף רכב פרטי. אני מרוצה מאוד מהרכבים הן מהנוחות וחווית הנסיעה והן מביצועי הרכבים. אני אישית נוהג על ג'מפי 2002 8 וחצי שנים ושאלתי היא מדוע לא מייבאים גיר אוטומטי או רובוטי למנועי HDI דיזל? לדעתי אלו מספיק חזקים לגיר אוטומטי או רובוטי ובטח ובטח הם ישפרו את החוויה שלי כלקוח.

תשובה: מיכאל שלום, גם אנחנו היינו רוצים לראות את מנועי ה -HDI עם תיבת הילוכים אוטומטית מכיוון שהשוק הישראלי ברובו מעדיף תמיד תיבה אוטומטית. עם זאת יש להבין כי היצרן הפועל ממניעים כלכליים אינו מסוגל להשקיע ולפתח את כל הגרסאות האפשריות והוא בוחר להשקיע ולייצר את הגרסאות שיש להן פוטנציאל שיווקי גדול בעולם. באירופה כ- 96% תיבות הילוכים ידניות, בעולם הביקוש לגיר האוטומטי מאד נמוך (ואופייני רק לשווקים מסוימים כמו ארה"ב, יפן, סין) ולכן הסיבה אינה החוזק של המנוע אלא סיבות שיווקיות גרידא.


מוטי: מתי סוף סוף נוכל לזכות ולראות בארצנו הקטנה את התוצרת המשובחת של סיטרואן ופיג'ו קרי, מנועים חדשים ועכשוויים, תיבות הילוכים מתקדמות וטכנולוגיה מתקדמת שהמפעל באירופה כה גאה להציגו שם ואתם כה גאים להסתיר אצלנו? אגב, הייתי הבעלים של 5 מכוניות סיטרואן לפני שעברתי לפני שנה לרכב גרמני.

תשובה: מוטי שלום, שאלתך הפתיעה אותי אולם אני שמח על ההזדמנות לציין בפנייך שכ- 80 דגמים שונים ייחודיים וחדשניים מיובאים על ידינו לישראל, וגם בעתיד מתוכננים להגיע דגמים שהם ממיטב התוצרת של קונצרן PSA. הרי אני כמנכ"ל אהיה הראשון שירצה להביא לארץ דגם שעשוי להצליח בשוק המקומי. אנחנו בפירוש בעד מגוון רחב של פתרונות ללקוח ואני חושב שצברנו לעצמנו מוניטין של יבואן עם היצע מאד מגוון בפלח שוק הפרטיות כמו גם בפלח השוק המסחריות. אם יש דגם שנאלצנו לא להביא הרי זה כי יש סיבה משמעותית כלשהי שמונעת מאתנו לעשות זאת (התאמת תקינה לישראל, התאמת דגם לארצות חמות, קיום תיבת הילוכים אוט' וכד').
לדוגמה, לצערנו טכנולוגיות מתקדמות רבות להפחתת זיהום סביבה וחסכון בפליטתCO2 אינן מיובאות לישראל וזאת מכיוון שנוסחת המס הירוק היא מעוותת וגורמת לדגמים אלו להשתייך לקבוצות זיהום שיש בצידן קנס. כך למשל דגמי דיזל פרטיים בעלי מומנט פנטסטי וחסכוניים בדלק אינם מגיעים לישראל. זהו אבסורד שאנו פועלים לתקנו מול משרד האוצר והמשרד לאיכות הסביבה.
בכל מקרה חשוב לי לציין, מוטי, שאנו משתדלים להיענות לבקשות מיוחדות של לקוחות ולעיתים קרובות אנו מצליחים להיענות לבקשת הלקוח ולהזמין מהיצרן דגמים בהזמנה מיוחדת.

יש ביקוש לתיבות ידניות?

אביתר אשכנזי: כחובב רכבים ספורטיביים ובעלי הידית המופלאה הזאת להעברת הילוכים שהולכת ונכחדת בארצנו בעלת התרבות המוטורית, הייתי רוצה לראות יותר רכבים ספורטיביים וידניים שאפיינו את פיג'ו וסיטרואן במהלך כל שנותיהן ועד לשנות ה-90. יכול להיות שהביקוש הוא זה שמונע מלהביא את אותם רכבים? לפי דעתי אם התמחור יהיה זול משמעותית מהאוטומטיים גם הביקוש יעלה משום שאת רוב המכוניות הידניות חברת לובינסקי מייבאת בגרסאות ספורטיביות מאובזרות ויקרות ולא נותנת אלטרנטיבה זולה חוץ מהפיג'ו 107 הקטנה. שאלתי היא האם יש סיכוי שנראה יותר מכוניות ידניות מבית לובינסקי בשנים הקרובות?

תשובה: אביתר שלום, אני שמח לראות שיש עוד נהגים כמוך בישראל שאוהבים ומוקירים גיר ידני וגרסאות ספורטיביות. גם אני באופן אישי מעדיף גיר ידני. בהיותנו נציגים של יצרן הידוע בהשקעותיו הרבות בדגמים דינאמיים וספורטיביים וספורט מוטורי בעולם בכלל (הן הראלי והן מרוצי לה מאן), גם אנחנו היינו רוצים לראות בארץ יותר קהל המבקש לעצמו גרסאות ידניות ומעריך את ההנאה מנהיגה הכרוכה בהן כמו גם את מחירן הנמוך והחיסכון בדלק שהן מציעות לעומת התיבה האוטומטית.
לרוב הגיר הידני יכול לחסוך כ- 5,000 עד 6,000 שקל ללקוח ברכישה ועוד כ- 10%-15% בחסכון בדלק. ובעקבות זאת, באמת כפי שציינת, החלטנו להביא את פיג'ו 107 בגרסה הידנית וזאת משום שבקטגוריה זו יש משמעות גבוהה מאד למחיר.
לאחרונה אנו רואים גם עלייה מעניינת בביקוש לגיר ידני בקרב ציי רכב גדולים המבקשים לחסוך בעלויות הרכישה, עלות שווי השימוש וכמובן בעלות הדלק בשימוש היומיומי.
אני בהחלט חושב שיש סיכוי לראות עוד גרסאות ידניות בשוק הישראלי אבל זה עניין של ביקוש והיצע: קיים חשש לא מוצדק לדעתי בקרב נהגים המעוניינים בדגם ידני שהם לא יצליחו למכור ליד שנייה דגם עם גיר ידני. אנחנו בלובינסקי היינו שמחים מאד אם היו נהגים רבים נוספים כמוך היו מעוניינים בגיר ידני ופונים אלינו בנושא, אנו נשמח לייבא דגמים אלה על סמך הביקוש בשוק.


ראובן כץ: מדוע הדגמים המיובאים לישראל אינם באותו מבחר המנועים ורמות הגימור המשווקות באירופה? (מנועי דיזל, תיבות הילוכים מתקדמות, רמות גימור)? מתי תחליפו את המכוניות בעלות הגיר האוטומטי AL4 המיושן ואשר
מסרס לחלוטין את ביצועי המנועים ותתחילו בשיווק הגירים המתקדמים שלכם בשיתוף עם BMW בעלות שישה הילוכים? מה בדבר שיווק של המנועים: 2 ליטר HDI 138/163 CP בהתאמה ומנוע 2.2 ליטר 173CP? תתחילו לחשוב גם על שיווק גירים ידניים כמו באירופה ולכל הפחות תאפשרו הזמנה מיוחדת למעוניינים! אני התעניינתי אצלכם ברכישת C5 ידנית ונעניתי בשלילה, חבל! בכל מקרה אשמח לקבל תשובות שאולי יאפשרו לי להצטרף למשפחת סיטרואן, מדובר אחרי הכל במכונית נהדרת!

תשובה: ראובן שלום, ראשית ברכות על הבקיאות, הלוואי והיו עוד הרבה כמוך.
ברשותך אענה לך על הנושאים שעליהם טרם עניתי בתשובות הקודמות. מנועי 2 ליטרHDI 138/163 ומנועי 2.2 ליטר HDI הם מהמתקדמים מסוגם במשפחת המסילה המשותפת של PSA, אנחנו נערכים לשיווק שלהם בישראל וצוותים טכניים שלנו כבר עברו הדרכות בנושא זה בצרפת. מנועים אלו תוכננו לקבל את טכנולוגיית ה- STOP&START (ייקראו E-HDI ) ומנוע ה- 163 כ"ס הוא המנוע הנבחר לדגם ה- 3008 HYBRID-4 של פיג'ו שיגיע לישראל בעוד כשנתיים. בנוגע לרכישת C5 ידנית - אנו בדרך כלל בוחנים כל בקשה ומשתדלים להיענות לה כמיטב יכולתנו, אני מציע שתפנה שנית לשירות הלקוחות הארצי ואנו נבחן את האפשרות הזאת שוב.


יואב: מדוע אינכם מייבאים פיג'ו 308 ידנית? סביר להניח שהיא הייתה להיט בקרב חובבי ההגה מעדיפי 3 דוושות שמספרם אומנם לא רב, אך גם לא אפסי. בפיג'ו אין אפילו את האפשרות להזמין בהזמנה מיוחדת כמו שקיימת לגבי סיטרואן C4 ידנית. בכל מקרה הפסדת לקוח אחד ודאי. אני רכשתי סיאט ליאון ידנית.

אלי עציון: למרות שידוע שהביקוש לתיבות ידניות בארץ נמצא בירידה מתמדת, אני תוהה מדוע דווקא פיג'ו-סיטרואן שמייבאים מספר דגמים ידניים, שומרים את האופציה רק לרכבים "ספורטיביים" עם 3 דלתות. מעבר לעובדה שמדובר ברכבים חדשים, אני מחפש כעת רכב משומש ומתוסכל מכך ש-206 ידנית עם מנוע 1.6 קיימת רק בדגם 3 דל' ומכך שסיטרואן C4 ידנית ניתן להשיג רק ברמת האבזור הנחותה. ברור שאינכם שולטים במה שאנשים רוכשים, אך האם אין מקום לשמור את האופציה? 206 1.6 ידנית מעולם לא הוצעה בארץ במרכב 5 דלתות.

תשובה: יואב ואלי שלום, עניתי על נושא שאלתכם לאביתר משאלה קודמת, ברשותכם הייתי רוצה להוסיף עוד התייחסות לפן הכלכלי של יבוא דגמים ידניים ודגמים ספורטיביים: חוקי היבוא בישראל מאז ביטול שנת המודל מאפשרים לנו כיבואנים לבצע רישוי למכונית חדשה עד 12 חודש בלבד מיום יצורה במפעל. בתאריך זה נאלץ לבצע לה רישוי על שם החברה שלנו ולמכור אותה כמה שמוכר כ"יד שנייה 0 ק"מ". לאחר חלוף תאריך זה נאלץ לייצא אותה לשווקים אחרים.
שתי האלטרנטיבות מביאות איתן באופן ברור הפסד גדול לחברה. ניהול המלאי הקפדני הנובע מתקנה זו גורם לנו לחשוב 10 פעמים לפני כניסה ל"הרפתקה" של יבוא מכונית מדגם מיוחד שאנו לא בטוחים שימצא לה ביקוש אמיתי ויציב מקהל לקוחות מוצק.
אנחנו בנושא זה, ככל היבואנים, בחיפוש זהיר אחר שביל הזהב בין מענה מלא לדרישת כל לקוחותינו לבין מלאי המהווה סיכון כלכלי.


איתי: כיום אני נוסע על הונדה אקורד החדשה כבר כמעט שנה וכאשר הגיעה לארץ הסיטרואן C5 החדשה מאוד התלהבתי ממנה עד אשר התבררתי לדעת כי היא סובלת מנחיתות כוח גמורה, מנוע 2.0 ליטר 143 כ"ס וגיר 4 הילוכים. באותו רגע לקחתי צעד אחורה ושאלתי את עצמי את השאלה שאני רוצה שתענה עליה בבקשה: מתי סוף סוף נזכה לראות בארץ את ה-C5 עם מנועי טורבו מודרניים וגיר עם יותר הילוכים ואולי אפילו מצמד כפול?

תשובה: שלום איתי, סיטרואן C5 תגיע אלינו עם המנוע החסכוני והעוצמתי 1.6 ליטר עם 156 כ"ס ותיבת הילוכים מתוצרת Aisin עם 6 מהירויות כנראה כבר באביב 2011. בכל מקרה ה- C5 גם משווקת בישראל בנפח מנוע 3 ליטר V6. הלקוחות שלנו מספרים שהיא יותר מחזקה..

גיר אוטומטי AL4

שי מדלסי: למה יש לרכבי פיג'ו בעיות גורפות של גיר? למה לא מטפלים בבעיה הזאת מהשורש? אין מוסכניק שתגיד לו פיג'ו ולא ישר יגיד לך: תיזהר מהגיר.

דויד חיים: המשפחה שלי תמיד אהבה את המושג הזה פיג'ו - סיטרואן, תמיד יהיה לנו פיג'ו או סיטרואן, אני מקווה שגם הילדים שלי וכל הדורות שאחרינו יהיו עם המכוניות האלה, אך למה הקונצרן הזה לא מפסיק לשווק את המכוניות החדשות שלו והמושלמות שלו עם תיבת הילוכים אוטומטית כזו? למה להרוס מכוניות כאלה בתיבה שלא מספקת את התמורה לתשלום?

קרליץ אייל: מתי תוחלף תיבת ההילוכים האוטומטית במכוניות פיג'ו סיטרואן המשפחתיות המשווקות בישראל בתיבת הילוכים מודרנית וחדישה?

שי: בבעלותי C4 מודל 2007. קודם הייתה לי פיג'ו 206 ולפני כן פיג'ו 205. למזלי, הגיר שלי (AL4) רק מקרטע ולא שבק חיים. אבל עשיתם טעות מרה כשהתחמקתם מאחריות לבעיות ב-AL4 (ליתר דיוק כטענתם שהגיר בסדר גמור כי מחשב הבדיקה לא מגלה שום בעיה. אלא מה - הגיר הרובוטי קופץ בכל מעבר הילוך). נשארתי עם הסיטרואן בלית ברירה, אבל הנזק התדמיתי לחברה עוד יראה בשנים שיבואו. כמוני, קהל הצרכנים של פיג'ו וסיטרואן שהיה ידוע כקהל נאמן למותג לא יחזור לקנות פיג'ו וסיטרואן.

תשובה: שלום לכם, זה בהחלט נכון שקהל הלקוחות של פיג'ו סיטרואן הוא קהל נאמן מאד ויודע להעריך את איכות הדגמים וההנאה מנהיגה שמתלווה אליה וליהנות מהיתרונות הייחודיים של המותגים האלה. אנו מוקירים ומכבדים את לקוחותינו ונהנים משובם אלינו לרכוש רכב חדש בשנית ובשלישית ולפעמים גם יותר.
תיבות ההילוכים של פיג'ו הן תיבות טובות ואמינות. עפ"י בדיקות שערכנו בשנתיים האחרונות כמות התקלות בהן לא עלתה על כמות תקלות ממוצעת של תיבת הילוכים דומה אצל המתחרים שלנו.AL4 היא אכן תיבת הילוכים די וותיקה אבל חכמה עם התנהגות ייחודית אשר מתאימה את עצמה לצרכי הנהג ומתפקדת מצוין. בדגמים החדשים שיצאו בעתיד הקרוב היא מוחלפת ע"י ה- AT8 המהווה את הדור החדש של תיבות חכמות, גם הן מבוססות על 4 הילוכים. כמו כן, דגמים כמו ה- 3008, 5008, RCZ, שמנועיהם חזקים במיוחד (מעל 150 כ"ס) ועתירי מומנט, יצוידו בתיבת הילוכים מתוצרת Aisin היפנית, בת ה 6 הילוכים שעד היום שירתה בכבוד את דגמי 607 ו- C6, תיבה יוצאת דופן באיכותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

חוסר בדיזל ובעיית המס הירוק

משה ג.: כמעריץ מושבע של סיטרואן, (והיו לי כמעט את רוב הדגמים לדורותיהם) מאוד התאכזבתי כשלא הייתה לי אפשרות להזמין את ה-C5 דיזל החדשה. ניסיתי להבין מאיש המכירות באולם בבני ברק מדוע אי אפשר? תשובתו הייתה חוסר כדאיות ורק בהזמנה מיוחדת ורק עם מנוע כמו ל-C6 HDI 2700. אוטו נהדר כשעצמו ואתה יודע זאת. את ה-C5 ה-2200 HDI משנת 06 נאלצתי למכור מפאת גילה וזו השנייה שהייתה לי (הקודמת הייתה 04). נאלצתי לעבור לגי'פ (מאוד מרווח ויוקרתי), אבל זה לא זה. אני פונה אליך ומבקש לבדוק עבורי ואולי גם עבור אותם "מכורים" כמוני אפשרות לייבא אותם לארץ. במידה ולא, אשקול לייבא אחת כזו אישית.

תשובה: משה שלום, עניתי על שאלה דומה לאייל אך ברשותך משה אוסיף כי אני מודע לנחיצות של הדגם C5 במנוע דיזל אבל לצערי "מהפכת" המס הירוק היא זו שגורמת להיכחדות דגמי הדיזל בישראל וזאת למרות שבכל העולם הם נחשבים מהחסכוניים ביותר והידידותיים ביותר לסביבה.
הבעיה פשוטה: מנועי דיזל מתקדמים ונקיים הם באופן טבעי יקרים יותר ממנועי בנזין מקבילים. פליטת ה- CO2 הנמוכה שלהם והחיסכון הגדול בדלק אינם באים לידי ביטוי הולם בנוסחת חישוב דרגת המס הירוק ובעקבות כך הדגם במקום לקבל "פרס" על חיסכון בדלק ובפליטת גזי חממה אף מקבל "קנס", מה שהופך אותו ליקר יחסית ולא אטרקטיבי בשוק הישראלי.


חמי: כמי שנוסע רק בסיטרואן, מה עושים היבואנים לביטול המס המגוחך על מכוניות דיזל ומדוע לא מביאים יורת מכוניות כאלה, מזהמות פחות, אמינות יותר וזולות יותר?

תשובה: חמי שלום, ראה תשובותיי לאייל ולמשה, הלוואי ויותר אנשים ובעיקר במשרד האוצר היו מבינים כמוך את האבסורד במס הירוק כפי שהוא מחושב כרגע. אנחנו מאמינים במס הירוק ככלי שיסייע לאיכות הסביבה בישראל, אולם לאור הכרותינו עם הנוסחה אנו סבורים כי הנוסחה שנקבעה בסופו של דבר פוגעת במכוניות הדיזל שידועות בעולם כמכוניות חסכוניות בדלק וטובות לסביבה. מתחילת תהליך החקיקה בנושא היינו מאד פעילים ואף מובילים בקרב היבואנים לקידום נוסחה נכונה וידידותית יותר לסביבה. אנו בהחלט פועלים עדיין כמעט באופן יומיומי מול משרד האוצר והמשרד לאיכות הסביבה במטרה להביא לעדכון הנוסחה שמקדמיה מבוססים על מחקר משנת 1998. אנו בטוחים שבסופו של דבר נצליח ולקוחות רבים ייהנו מפירות מאבק זה.

מחירי חלפים ומוסכים

הלן: מדוע המחירים במוסכים שלכם הינם מרקיעי שחקים? אין הצדקה לכך!

אלעד מוריוסף: ברשותי c5 2005, השאלה היא מאד קצרה, מדוע מחירי החלפים מאד, אבל מאד יקרים?

תשובה: שלום אלעד, שלום הלן, צר לי לשמוע שזו תחושתכם, אני חושש שמדובר בתדמית היסטורית שכבר מזמן אין לה אחיזה במציאות. אני יכול לומר לכם בוודאות שאם תערכו השוואה בין מחירינו למחירי מתחרים תגלו שברוב המקרים אנחנו דווקא זולים מהם. מחיר שעת העבודה אצלנו במרכזי השירות זול יותר משל מתחרינו ונע בסביבות ה- 200 שקל לשעה. עד כמה שידוע לי אין יבואן בישראל המציע מחיר שעת עבודה נמוך יותר.
כמו כן, אם תבדקו לדוגמא עלות סל חלפי אחזקה של מכונית משפחתית כמו ה- 308 הנדרש עד 90,000 ק"מ, תראה שהעלות אצלנו היא כ- 2,800 שקל לעומת רוב המתחרים בסגמנט זה שאצלם העלות נעה מ-4,000 שקל ועד 6,000 שקל. הסיבה לכך היא פשוטה: מרווח הטיפולים בדגמי פיג'ו סיטרואן הוא 30,000 ק"מ ולעומת זאת אצל מכוניות היפניות קוריאניות וגרמניות הוא 15,000 ק"מ. לכן עבור ק"מ נסועה מכוניות פיג'ו וסיטרואן משמעותית זולות יותר לאחזקה.

ירידת ערך

אבי: מדוע ירידת הערך של הצרפתיות כה גדולה? ולמה הטיפולים כה יקרים?
אבי

תשובה: אבי שלום, זה נכון שמכוניות סיטרואן סבלו בעבר במשך שנים מירידת ערך יחסית גבוהה מהממוצע. לשמחתי הבעיה הזו כמעט ונעלמה בשנתיים האחרונות. לדוגמה, אם תבדוק את ירידת הערך של ה-C4 וה- C4 פיקאסו תיווכח שהיא איבדה מערכה פחות מרוב המשפחתיות בסגמנט שלה. כמעט בכל הדגמים אנחנו מציעים טרייד אין עתידי במחיר מועדף ובדגם ה- C5 לדוגמא אנחנו מציעים אפילו Buy-Back עתידי במזומן כדי לתת שקט נפשי ללקוחות פרטיים שרוצים ליהנות ממכונית כזו ולא לאבד ערך בעת מכירתה בעתיד.
בפיג'ו אין ולא היתה ירידת ערך גדולה בעבר, מכוניות כמו 205, 206, 207 פרטיות תמיד נמכרו מעל המחירון ודגם משפחתי כמו ה- 307 יכול להדגים זאת גם היום.
לגבי נושא הטיפולים השבתי בהרחבה בתשובתי הקודמת לאלעד והלן שמדובר בתדמית היסטורית שכבר מזמן אין לה אחיזה במציאות. אשמח אם תעמיק שם בהסבר המפורט לנושא.

אמינות כללית

דרור: נכון שישראל מהווה שוק זניח עבור psa ,אך אחרי כל כך הרבה שנות שת"פ עם לובינסקי אנו נתקלים באמינות כה ירודה ובצדק רב למכוניות פיג'ו וסיטרואן. אני ואחרים הפסקנו לרכוש מכם מכוניות בשל אמינות מטרידה ממש ועברתי לתוצרת יפן או קוריאה ויש לי שקט על הראש. ברנו לפחות מודים באמינות הירודה ומנסים לתקן. נראה שאתם הרבה מאחור בתחום זה. זה מעניין אתכם בכלל?

תשובה: דרור שלום, אני סבור שהנך מתבסס על דעות קדומות ותדמית היסטורית שאני מודע לה אבל יודע שכבר מזמן אינה עדכנית. דגמי פיג'ו וסיטרואן הם דגמים שמתוכננים ע"י המהנדסים המובילים בענף הרכב העולמי ומיוצרים תחת תהליכי בקרת איכות קפדניים והמתקדמים בעולם המהווים מודל לחיקוי ליצרנים אחרים. יצרנים יפנים ודרום קוריאנים מאמצים את הטכנולוגיות האלו שנים מאוחר יותר. אנו מקבלים חוות דעת מלקוחות שלנו המחזיקים בציי רכב גדולים מאד (של עשרות אלפי כלי רכב בהם מכוניות כמעט מכל הסוגים) ושומעים שהדגמים החדשים שלנו (מאז 5 השנים האחרונות) אינם יורדים ברמת אמינותם ביחס לדגמי המתחרים (גרמנים, יפנים וקוריאניים), MTBF וכד'. אף יותר מכך: מרווחי הטיפולים של הדגמים שלנו הם מהארוכים בענף ולכן עלויות האחזקה שלהם הן מהנמוכות שיש. הסיבה שדגמים אלו אינם פופולאריים בקרב חברות הליסינג היא ההנחה המוגבלת שאנו מסוגלים להעניק לחברות אלו ולא האחזקה או האמינות של הדגמים שלנו. דווקא שם הם מצטיינים.

כמו כן, אם תבדוק את כמות הריקולים (קריאות שירות יצרן) הממוצעת של כלל היצרנים תוכל להסיק מההשוואה ביניהם על האמינות הגבוהה של מכוניות פיג'ו וסיטרואן. כפי שאתה קורא, הנושא מאד מעניין אותנו ואני מקווה שתשוב לקנות פיג'ו וסיטרואן ותיווכח בעצמך שמלבד אמינות גבוהה יש לדגמים שלנו הרבה מאד מה להציע, ובראש הרשימה חוויית נהיגה יוצאת דופן.


אבי כתריאל: מכיוון שהאירופאים טוענים שהמכוניות שלהם טובות יותר מהיפאנים או הקוריאנים, מדוע אינם נותנים כמוהם אחריות מלאה מפגוש לפגוש לשלוש שנים לפחות? מדוע בכל כניסה למוסך של רכב צרפתי לאיתור תקלות בעיקר חשמליות זה לוקח ימים במקום שעות ויש לציי הרכב שלי הפסד ימי עבודה גדול מאוד?

תשובה: שלום אבי, עד כמה שידוע לי טויוטה היא היצרנית היחידה המעניקה 3 שנים אחריות מלאה מפגוש לפגוש.
לגבי טענתך לימים במוסך עד לאיתור תקלה חשמלית או אלקטרונית אני מופתע מאד לשמוע. מרבית התקלות מזוהות בתוך זמן קצר מאד ע"י מחשב הדיאגנוסטיקה והצוות הטכני במרכז השירות. אני מכיר אישית את מחשוב הדיאגנוסטיקה שלנו, ברוב המקרים מדובר בפחות מ-5 דק' לאתר תקלה דרך המחשב או לעדכן תוכנה.
באם יש מרכז שירות שלטענתך מאריך בזמן איתור תקלות נודה לך מאד אם תפנה אלינו לשרות הלקוחות הארצי ותשאיר את פרטי המקרה.

ליסינג וטיפול במוסכים מורשים

יוסי: מדוע חברות הליסינג עדיין מקבלות הטבות מפליגות למרות שהם "נוטשות את היבואן בגמר האחריות" ועוברות לטפל במוסכים לא מורשים? מיותר לציין שהלקוח הפרטי נפגע פעמיים פעם אחת שהוא מגיש בקשת "גוד-וויל" ולרוב נענה בשלילה או מקבל גג 50% ובפעם השנייה שהוא רוכש רכב מאחת החברות הגדולות בשוק הליסינג ומגלה שהם לא טיפלו במורשה דקה אחרי גמר האחריות כדי לחסוך עלויות.

תשובה: שלום יוסי, רובו הגדול של קהל לקוחות הליסינג חותם על חוזה ל- 36 חודש בלבד ובעקבות כך המכוניות אינן מגיעות לגמר האחריות מפני שבשלב זה מתבצעת החלפה של הרכב וחידוש חוזה. בכל מקרה יש גם חברות ליסינג ברמה אחרת, ואני מכיר טוב לפחות חברת ליסינג אחת המתחייבת במפורש לטיפולים ותחזוקה אך ורק במרכזי השירות המורשים ע"י היבואן לאורך כל התקופה, וכן לחלפים מקוריים וביטוח מקיף. מדובר בחברת פריים ליס שהינה מקבוצת דוד לובינסקי.

לגבי היקף האחריות ומתן תמיכות מעבר לה או כפי שקראת "גוד-וויל", אנחנו פועלים במדויק לפי הוראות היצרנים השונים ומגובים במרכז טלפוני 24 שעות בבריטניה שנותן לנו הוראות מדויקות לגבי נושא זה. תרבות אחזקת השבר בחלק מחברות הליסינג והטיפולים שנעשים בידיים לא מיומנות של מכונאים שכביכול "מומחים" לכל סוגי הרכב היא תופעה קשה שנגזרת מהיקף השוק המוסדי בישראל ומהתחרות הקשה בענף זה.
אנו משתדלים להשפיע לחיוב על תרבות זו שיש לה השלכות קשות על בטיחות המכוניות על הכביש ולא לעבוד עם חברות הפועלות לפי תרבות זו על מנת לחסוך כסף.

MG

גרופי: קראתי בשמחה שהשיווק של מכוניות מסין יתחיל אבל הבנתי שהמחיר שאתם תבקשו יהיה מקביל למחיר של מכונית מנהלים מקבילה מתוצרת ידועה ומוכרת. איך אתם חושבים להחדיר לשוק מוצר חדש ושאמינותו מוטלת בספק (בעיני הקונים) במחיר זהה למוצר קיים? אני מודה שאני לא מצליח להבין את האסטרטגיה העסקית.

תשובה: אני שמח לשמוע שאתה מתעניין בהחדרת המותג MG לישראל. כאשר נתחיל להציע את הדגם ללקוחות לנהיגת הדגמה אני מזמין אותך לעשות זאת. כשתנהג ב-MG550 תראה שאיכות המכונית היא איכות אירופאית לכל דבר ורמת הגימור והאבזור שלה היא גבוהה מאד. למעשה, זו אינה רק מכונית סינית אלא מכונית עם מנוע 1.8 טורבו בעל תזמון משתנה מפיתוח BMW, פלטפורמה בריטית של רובר 75, ותיבת הילוכים יפנית מבית Aisin כך שזו בעצם מכונית גלובאלית. אני מקווה שעם השקת המכונית בישראל שתיווכח באיכות לצד המחיר (שיפורסם בקרוב).

שער היורו

משה: למה מחירי המכוניות פיג'ו וסיטרואן לא יורדים בעקבות ירידת שער האירו?

תשובה: משה שלום, שער היורו הוא בהחלט גורם חשוב בקביעת מחיר הרכב בישראל אבל הוא לא השיקול היחיד. מכונית היא לא קומודיטי ואינה מתנהגת ככזה. מדיניות היצרן, מצב המלאי, משקל המכירות לציי רכב וליסינג הם כולם גורמים מכריעים בהחלטה על שינויי מחירים. לדוגמא ירידת שער המטבע האחרונה גרמה להרבה יצרנים אירופיים וגם ליצרן שלנו, לנצל את ההזדמנות ולהעלות מחירים (לאחר תקופה ארוכה של אירו גבוה בה הם תמכו בנו).
היכן שאנו יכולים אנו יותר משמחים להוריד מחירים ולאפשר ליותר קהל לרכוש את הדגמים שלנו. בפיג'ו, כך למשל הורדנו לאחרונה את המחירים של ה- 107, ה- 207, ה- 308SW, בסיטרואן ה- C3 החדשה (שאמורה היתה להיות משווקת במחיר גבוה יותר משמעותית) ה- ברלינגו MultiSpace, הג'אמפי ועוד.

התאמה לנכים ושירות לקוחות

יגאל קרמן: שאלתי למר דורי מנור תתמקד בבעיה עקרונית של ניוד ויצירת תנאי חיים עצמיים לאנשים בעלי מוגבלויות פיסיות בישראל (ישנם רבבות כאלה..), האם בכוונתכם לייבא כלי תחבורה המותאמים במיוחד לנכים?

תשובה: יגאל שלום, אנו מציעים את דגם הג'אמפי מותאם לנכים מוסעים (1+8). הג'אמפי מתאים ומאושר כרכב להסעת נכים מאז סוף 2007. הדגם הנו בעל תצרוכת דלק נמוכה, טיפול תקופתי רק כל 30 אלף ק"מ בלבד ומצויד במערכת מתלים איכותית כיאה לבית סיטרואן לנסיעה מפנקת ונוחה.


חגית שגב: מזה 3 שנים יש לי רכב פיג'ו, ממנו אני מאוד מרוצה ואולם גם בפעם הראשונה שנכנסתי לאולם התצוגה לאיש מכירות וגם עכשיו כאשר אני רוצה לעשות טרייד-אין לרכב חדש אני מרגישה כאילו עושים לי טובה שאני רוצה לבוא ולרכוש רכב חדש. מה, אנשי המכירות לא אמורים להסביר פנים גם בטלפון ולתת מינימום אינפורמציה? אין לי בעיה לשלם, אבל אני גם רוצה לקבל שירות ויחס טוב ולדעת שיש עם מי לדבר. אני חושבת שעם כל ההשקעה של דוד לובינסקי בפרסום וביחסי ציבור, יש אנשי מכירות שהורסים.

תשובה: חגית שלום, אני מופתע וגם מאוכזב לשמוע זאת כי אנו עושים מאמצים רבים להעניק שירות שהוא אף יותר ממשביע רצון. סקרי לקוחות שוטפים שאנו מבצעים לגבי שביעות רצון מראים תוצאות גבוהות ביותר אך יתכן והמקרה שלך הוא מבין המקרים הבעייתיים הספורים שאני מחויב להתייחס אליו פרטנית ולבדוק אותו אל מול מרכז המכירה.
חגית, אודה לך מאד אם תיצרי קשר עם שירות הלקוחות הארצי שלנו (מצ"ב מייל) ותצייני שאני מבקש ללמוד את פרטי המקרה הבעייתי הנ"ל באופן אישי. אני מודה לך מקרב לב על תלונתך. דורי.
המייל של שירות לקוחות ארצי הוא: cs@lubinski.co.il.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully