וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני 40 יחויבו בבדיקת ראיה לחידוש הרשיון

28.6.2010 / 9:13

וועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את התקנה של שר התחבורה לפיה יחויבו נהגים שמלאו להם 40 שנה לעבור בדיקת ראייה אחת ל-10 שנים. בני 70 אחת ל-5 שנים

אזרחים בעלי רשיון נהיגה שמלאו להם 40 שנה, יחויבו לעבור בדיקת ראיה פעם אחת בכל עשר שנים. כך הוחלט אמש (ראשון) בוועדת הכלכלה של הכנסת לאחר שאושרה ההצעה שהגיש שר התחבורה ישראל כץ. התקנה החדשה תכנס לתוקפה החל מ-1 בינואר 2011 ועל פיה מותנה חידוש רשיון הנהיגה בצליחת מבחן של בדיקת הראייה.

השר כץ דרש להעביר תקנה זו לאחר שהנושא נבדק לפרטיו במכון 'גרטנר' לחקר האפידמולוגיה. לדבריו, החשיבות במבדקים אלה גדולה היות וקיים הצורך לאתר נהגים שסובלים מראייה לקויה ועלולים לסכן את עצמם ואת הסובבים להם. עוד מסעיפי התקנה עולה כי נהגים בגילאי 70 ומעלה, יאלצו לעבור בדיקת ראייה אחת ל-5 שנים, וגילאי 80 ומעלה – כל שנתיים.

כיום נדרשים כל מי שמבקשים לרכוש רשיון נהיגה לעבור בדיקת ראייה בטרם החלו את לימודי הנהיגה. נהגים מקצועיים לרבות נהגי מוניות ואוטובוסים מחויבים לבצע בדיקות אלה בתדירות גדולה יותר מתוקף עיסוקם. כך למשל נהגים ממגזר זה נדרשים בבדיקת ראייה אחת ל-5 שנים בגיל 60, ומגיל 70 יעברו בדיקת ראייה כל שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully