וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מעדכנת את ה-DB9

28.6.2010 / 15:37

אסטון מרטין השיקה תכנית שיפורים ביתית לדגמי הקופה והקבריולה ל-DB9. בקנה – חבילות קוסמטיות וטכנולוגיות לחידוד הביצועים. בכורה בפריס

שלא במפתיע זו עדיין לא ה-DB9 החדשה. אסטון מרטין ממשיכה לחדש את מכוניות הספורט האלגנטיות בפרויקטים דו-שלביים הנועדו ללטש את כישוריהן, לפחות עד שתגענה הגברות החדשות לסדרה בעוד כשנתיים לערך. בד בבד, ראוי לציין כי האסטון מרטין ראפיד – מכונית הפאר הגדולה, טרם זכתה למסכת עדכונים עצמאית, ומסתמן כי העתיד אינו טומן עבורה בשורות, להוציא אזכור שולי על מערכת הנעה אקולוגית להפחתת פליטת ה-CO2.

ה-DB9 היא המכונית הנמכרת והמוצלחת ביותר של אסטון מרטין בשנים האחרונות לצד ה-V8 וואנטג'. היא מיוצרת בדור זה מאז שנת 2003 וזכתה לאחות פתוחת גג סופר קלאסית בעיצובה לצד מרכב הקופה. אל מלאכת החידושים ניגשה אסטון ב-3 חזיתות מרכזיות: צורה, יכולת, ופאר. אכן לא צעד מהפכני במיוחד, אבל מחויב המציאות בצל התקדמותן של חברות הפאר המתחרות – מרצדס ופורשה.

חבילת העדכונים מתחילה כהרגלה עם ערכת איפור נאה למראה החיצוני. סממנים ויוזאלים אלה מחמיאים לנוכחות האגרסיבית של ה-DB9 על ידי תוספות פרטניות כגון פגוש קדמי מונמך ורחב, פתחי יניקה גדולים יותר, אלומות תאורה חדות (שקופות מאחור) וחישוקים בקוטר 20 אינטש. תא הנוסעים נותר ללא שינוי.

יחידת הבנזין של ה-DB9 לא שונתה בשום אורח מהותי. הספקה הנוכחי עומד יציב על 478 כ"ס ממנוע 12 צילינדרים בנפח 5.9 ל' (מושאל מהוונקוויש) מחובר אל תמסורת אוטומטית מסוג 'טאצ'טרוניק' עם 6 הילוכים. תיבה זו שולחת כ- 61.4 קג"מ לסרן האחורי, שעה התאוצה הרשמית של ה-DB9 קופה ל-100 קמ"ש נאמדת בכ-4.5 שניות בלבד, ועד מהירות מקסימלית של 300 קמ"ש.

את השינוי האמיתי אוצרת ה-DB9 הרחק משדה הראייה - תחת הרגליים והמושבים. במקום מנגנון הנסיעה הבסיסי, הותקן מערך חדש הנתמך על ידי מערכת ה-ADS; סימול ל-Adaptive Damping System. מערכת זו מקשיחה או מרככת את הנסיעה על פי בחירת הנהג בהתאם לכביש, אך במצבים בהם מבקש הנהג גישה יותר נחושה כלפי האספלט, ממתין עבורו בורר SPORT המשנה את אופי המכונית לחלוטין ומחדד את כל חושיה בעת ובעונה אחת. המחיר ל-DB9 המחודשת? החל מ-130 אלף יורו לדגם הקופה, שהם כ-620 אלף שקלים לפני מיסים. בקטנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully