וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי A8 בקליניקה של ABT

29.6.2010 / 11:45

סדנת הרכב המיתולוגית של ABT שלפה את ה-A8 החדשה וחמשה אותה בקיט שיפורים ראשון מסוגו למנוע זה. התוספת צנועה, דור ההמשך – מבטיח

סדנת ABT נודעת בחוסר איפוק כשמוצרים של אודי מגיעים לכבישים. השנה הקרבה תעניק לה שפע פרויקטים חדשים מלבד ה-A8, כגון האודי A1 וייתכן שבמחצית הראשונה של 2011 היא תזכה להניח את ידיה גם על האודי Q3, המתחרה הישירה לב.מ.וו X1. לעת עתה, ABT מתקינה ל-A8 החדשה סט ראשון –סטייג' 1, שאמנם אינו מסחרר בעוצמתו אך מבדל אותה מהגרסה הסדרתית וגם מבשר על הבאות. אפילו המחיר לא בשמיים.

הורסיה של ABT מכונה ASF-8, והיא נשענת דווקא על לוגמת הסולר (TDi) של האודי A8 לה מנוע טורבו-דיזל בנפח של 4.2 ל' משודך לתיבת הילוכים אוטומטית מחוזקת במעט במכלליה. תחת מכסה המנוע התקינה ABT שלד אלקטרוני חדש (שטרם הושתל במכוניות הקונצרן בעבר) ונתפר בלעדית למכונית הדגל של החטיבה המפוארת.

ההספק הסטנדרטי עומד על 350 כ"ס וכ-82.1 קג"מ. אולם, ABT הצליחה לחלץ משם רק על ידי תכנון מחדש של מחשב המנוע כ-385 כ"ס ו-90 קג"מ. בעזרת מאפיינים אלה טוענים ב-ABT שהשיגור הקלאסי מהמקום מאיץ בכל הגלגלים (קאווטרו) ל-100 קמ"ש בפחות מ-5.4 שניות (5.6 ש') ולמהירות מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

ABT ציינה לאחרונה באחד הכנסים המוטורים בגרמניה כי הסטייג' הבא יהיה חזק מגרסת הדיזל ויורכב עבור מנוע ה-FSI. לא ידועים הפרטים המלאים אודות דגם זה, אך בכירי הסדנה מבטיחים שלא מדובר בספינת דגל רגילה. בינתיים, למי מכם שכבר רכש את ה-A8 טורבו-דיזל ומעוניין בקיט לעיל, יאלץ להפרד מסכום לא גבוה במיוחד של כמה אלפי יורו בודדים לפני מיסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully